fbpx
Home Cases Voel de ruimte

Voel de ruimte

Rho Adviseurs | Employer Branding

Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk en werkte in 2022 mee aan de ontwikkeling van het werkgeversmerk.

Omdat de beste oplossingen voor ruimtelijke vraagstukken ontstaan dankzij de professionals van Rho Adviseurs is het voor Rho van uitermate groot belang dat zij de beste mensen aan zich weten te binden. Vandaar dat het speerpunt in 2022 is om te werken aan een sterk werkgeversmerk waarmee het talent kan worden behouden en worden aangetrokken.

Bouwen en laden

Met de herpositionering van Rho Adviseurs stond er al een krachtig bedrijfsmerk waar het werkgeversmerk zich tot zou moeten verhouden. Dankzij de al aanwezige kennis van de organisatie, de bestaande onderzoeken en de mogelijkheid om een aantal aanvullende interviews uit te voeren was er al snel een heldere analyse te maken van de huidige situatie. Samen met een kernteam gaven we op basis van de analyses vorm aan de identiteit van het werkgeversmerk. Zo ontstond een goede basis voor de ontwikkeling van een onderscheidend merkconcept: opgebouwd aan de hand van een krachtige belofte en uitgewerkt in een employer brand story.

Intern lanceren: het gevoel van Rho Adviseurs

De lock downs leken eindelijk tot een einde te komen en de mogelijkheid ontstond om alle Rho Adviseurs weer bij elkaar te brengen. Dit was het ideale moment om het werkgeversmerk intern te lanceren en ‘Voel de ruimte’ voor het eerst tot leven te brengen. Een mooi moment waarbij de club echt bij elkaar kwam en extra met elkaar verbonden werd.

Voel de ruimte activeren

Think Yellow hielp Rho Adviseurs met de eerste aanzetten van de activatie van het merk. Er werd gestart met de ontwikkeling van nieuwe vacatureteksten, het in kaart brengen van de activatiemomenten in de employee en candidate journey, het aandragen van verbeteringen op de ‘werken bij’ website en de ontwikkeling van de eerste social media uitingen. Inmiddels werkt het team van HR en communicatie bij Rho Adviseurs dagelijks met én aan ‘Voel de ruimte’. Een employer branding concept dat inspireert, duidelijk richting geeft aan nieuwe uitingen en helpt om met de juiste mindset en middelen de arbeidscommunicatie in te vullen.

Dankzij de samenwerking met Think Yellow hebben we een onderscheidend werkgeversmerk neergezet, waarmee we ook écht aan de slag konden. Omdat er een duidelijke candidate en employer journey in kaart is gebracht, kunnen we stap voor stap alle middelen uitrollen.

Eliza Skorupska

Adviseur Communicatie & Marketing Rho Adviseurs

Meer van ons werk

Swinkels Family Brewers | Employer Branding

Join the family

Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

Geknipt voor automatisering

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een…

Bekijk de case

Sunweb Group | Detachering van SEA-specialisten

Deep in the SEA

Sunweb verzorgt jaarlijks voor meer dan een miljoen mensen vakanties in meer dan vijftien landen binnen en buiten Europa. Om hun internationale marktpositie te verstevigen wilden zij hun SEA-marketingstrategie verder uitbreiden. Aan ons de vraag of wij hier een SEA-plan en SEA-campagnes voor wilden maken. En met succes,…

Bekijk de case

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland | App voor ondernemend Nederland

App voor ondernemers

Als ondernemer moet je constant op de hoogte zijn van veranderende wet- en regelgeving. Niet elke nieuwe wet is van toepassing op jouw onderneming, maar het kan wel heel handig zijn om de laatste wetswijzigingen in een overzicht te hebben. Er zijn immers al genoeg regeltjes om rekening…

Bekijk de case

Gemeente Den Haag | Eerste Hulp Bij Eenzaamheid-campagne

E.H.B.E.

Eenzaamheid is lang niet altijd een probleem van ouderen met weinig familie en vrienden. Ook jongeren kunnen eenzaamheid ervaren en andere mensen in jouw directe omgeving. Om meer bewustzijn te creëren voor dit onderwerp zetten wij een campagne op voor de gemeente Den Haag om de strijd aan…

Bekijk de case

Airbus | Datavisualisatie van livedata uit de ruimte

Data from outer space

Informatie zegt pas iets als het leesbaar wordt gemaakt. Samen met de developers van Airbus heeft Think Yellow de data over luchtkwaliteit omgezet naar duidelijke kaarten en voorspellingen voor morgen. Door deze stabiele online oplossing maken we complexe livedata lekker luchtig en inzichtelijk.  

Bekijk de case

Growing Together | Digitaal platform voor de bloemenbranche

B(l)oeiend websiteontwerp

L&M Rijnsburg is het familiebedrijf achter het label ‘Growing Together’. Samen met vijf andere bedrijven binnen de L&M Groep werkt de organisatie aan verduurzaming onder het label Growing Together. Aan ons de vraag of wij een website konden ontwikkelen waarop alle duurzame initiatieven van het bedrijf terug te…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Websitebeheer en doorontwikkeling van de website

Haarfijn websitebeheer

Toen de NKA ons benaderde voor websitebeheer en om de bestaande website door te ontwikkelen werden we meteen enthousiast. Onze designers en developers werden uitgedaagd om naast de online marketing, de website up-to-date te houden, uit te breiden en te verbeteren. Het resultaat? Hoger organisch zoekverkeer en een…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Soepele navigatie voor het contentmanagementsysteem

Future-proof designsysteem

Goed design moet zowel mooi als functioneel zijn. Om een toekomstbestendig design te maken voor Swinkels Family Brewers heeft Think Yellow wireframes ontworpen voor het contentmanagementsysteem van het familiebedrijf. Doordat het systeem flexibel is ingericht, zijn de bouwstenen makkelijk herbruikbaar en aan te passen, voor nu en in…

Bekijk de case

Kalibra | Gebruiksvriendelijk websitedesign

Uitgekiend design

Kalibra is dé expert op het gebied van kalibreren en valideren van kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra onder andere voor de zorgsector, de koeltechniek, de voedingsindustrie en biofarmacie. De opdracht? Een gebruiksvriendelijke website ontwerpen die net zo goed op de doelgroep is afgestemd als de producten…

Bekijk de case

ING | Krachtig fotografieconcept

Onbetaalbare fotografie

Klanten helpen in hun leven en in zaken zodat zij meer tijd overhouden voor zaken die voor hen écht belangrijk zijn. Deze filosofie wil een van Nederlands meest bekende banken ook laten terugkomen in hun fotografie. Think Yellow verzorgde meer dan 300 foto’s voor de beeldbank van ING,…

Bekijk de case

Werkman Hoofcare | Webdesign voor een innovatief familiebedrijf

(Paarden)ijzer smeden als het heet is

Werkman Hoofcare verovert in razend tempo de Europese én Amerikaanse markt met producten van hoogstaande kwaliteit. Dit familiebedrijf heeft ambacht hoog in het vaandel staan en ontwikkelt continu nieuwe producten. Ook dit eeuwenoude ambacht gaat mee met de tijd, waardoor er behoefte was aan een nieuwe website en…

Bekijk de case

Delftse Poort

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.

Bekijk de case

Vitens | Frisse nieuwe huisstijl voor waterleidingbedrijf

Waterdichte merkstijl

Als het grootste waterleidingbedrijf van Nederland wil je geen water bij wijn doen als het aankomt op jouw huisstijl. Je wilt een merk goed zichtbaar is, wat jouw kernwaarden en boodschap goed weerspiegelt. Think Yellow heeft daarom een huisstijlhandboek opgesteld, inclusief nieuw logo, infographics, illustraties en andere communicatieuitingen.…

Bekijk de case

Delftse Poort | Puntjes op de i voor de contentstrategie en merkpositionering

Creatieve content voor iconisch gebouw

Delftse Poort is een van de grootste future-proof bedrijfsgebouwen van de toekomst. Het gebouw is ruim opgezet, biedt ruimte aan tientallen bedrijven en is voorzien van de meest moderne faciliteiten. Dit maakt Delftse Poort een ideale plek voor professionals die en optimale werk-privébalans willen hebben. Think Yellow ontwikkelde…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam | Visualisering van ambitie

Haven met een visie

Havenbedrijf Rotterdam kiest het ruime sop met zijn vernieuwde Havenvisie. Aan Think Yellow werd gevraagd om een nieuwe versie van Havenvisie 2030 te creëren; een gedrukte rapportage waarin het toekomstperspectief en de ambitie van het Rotterdamse haven- en industriecomplex wordt beschreven. Het overkoepelende begrip voor deze Havenvisie is…

Bekijk de case

Delftse Poort

Herpositionering

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Bekijk de case

Hulpmiddelenbezorgd.nl | Introductiecampagne van een nieuw CB label

Zorg voor een nieuw label

CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Eerder lanceerde CB als spin-off het label Hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt natuurlijk om…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Nieuwe merkintroductie

Zo, en nu eerst... Swinkels

Iedereen kent Bavaria als hét biermerk met de blauwe kratten. Toch heeft het merk ook 26 andere biermerken onder zijn naam hangen, zoals Palm en la Trappe. Door de naam bleef echter vooral de associatie met Bavariapils bestaan. Tijd voor een nieuwe naam waardoor de andere merken beter…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en praten graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!