fbpx
Home
Cases
Voel de ruimte

Voel de ruimte

Rho Adviseurs | Employer Branding

Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk en werkte in 2022 mee aan de ontwikkeling van het werkgeversmerk.

Omdat de beste oplossingen voor ruimtelijke vraagstukken ontstaan dankzij de professionals van Rho Adviseurs is het voor Rho van uitermate groot belang dat zij de beste mensen aan zich weten te binden. Vandaar dat het speerpunt in 2022 is om te werken aan een sterk werkgeversmerk waarmee het talent kan worden behouden en worden aangetrokken.

Bouwen en laden

Met de herpositionering van Rho Adviseurs stond er al een krachtig bedrijfsmerk waar het werkgeversmerk zich tot zou moeten verhouden. Dankzij de al aanwezige kennis van de organisatie, de bestaande onderzoeken en de mogelijkheid om een aantal aanvullende interviews uit te voeren was er al snel een heldere analyse te maken van de huidige situatie. Samen met een kernteam gaven we op basis van de analyses vorm aan de identiteit van het werkgeversmerk. Zo ontstond een goede basis voor de ontwikkeling van een onderscheidend merkconcept: opgebouwd aan de hand van een krachtige belofte en uitgewerkt in een employer brand story.

Intern lanceren: het gevoel van Rho Adviseurs

De lock downs leken eindelijk tot een einde te komen en de mogelijkheid ontstond om alle Rho Adviseurs weer bij elkaar te brengen. Dit was het ideale moment om het werkgeversmerk intern te lanceren en ‘Voel de ruimte’ voor het eerst tot leven te brengen. Een mooi moment waarbij de club echt bij elkaar kwam en extra met elkaar verbonden werd.

Voel de ruimte activeren

Think Yellow hielp Rho Adviseurs met de eerste aanzetten van de activatie van het merk. Er werd gestart met de ontwikkeling van nieuwe vacatureteksten, het in kaart brengen van de activatiemomenten in de employee en candidate journey, het aandragen van verbeteringen op de werkenbij website en de ontwikkeling van de eerste social media uitingen. Inmiddels werkt het team van HR en communicatie bij Rho Adviseurs dagelijks met én aan ‘Voel de ruimte’. Een concept dat inspireert, duidelijk richting geeft aan nieuwe uitingen en helpt om met de juiste mindset en middelen de arbeidscommunicatie in te vullen.

Dankzij de samenwerking met Think Yellow hebben we een onderscheidend werkgeversmerk neergezet, waarmee we ook écht aan de slag konden. Omdat er een duidelijke candidate en employer journey in kaart is gebracht, kunnen we stap voor stap alle middelen uitrollen.

Eliza Skorupska

Adviseur Communicatie & Marketing Rho Adviseurs

Meer van ons werk

Swinkels Family Brewers | Employer Branding

Join the family

Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam

Campagne personeelswerving

In opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam rolden we een opvallende, nieuwe campagne uit om medewerkers te werven: Come. Grow. Go.

Bekijk de case

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

‘Tech & touch’ is de centrale gedachte van de nieuwe positionering van Randstad. Daarmee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het belang van het behoud van de menselijke maat. Met duizenden vestigingen in 39 landen is de ontwikkeling en implementatie van de nieuwe merkstijl dan…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Marketing automation

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen…

Bekijk de case

Sunweb Group

Flexibele SEA versterking

Sunweb verzorgt de vakanties van meer dan een miljoen mensen per jaar. In meer dan 15 landen binnen en buiten Europa. Dat doet zij met bekende labels als Elize was here, GOGO, Beachmasters en Husk. Hoewel Sunweb een sterk online businessmodel heeft, wil zij haar online marketing kennis…

Bekijk de case

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

App voor ondernemers

Ondernemers krijgen regelmatig te maken met nieuwe wetgeving. Als overheid wil je ondernemers daarvan op de hoogte stellen. Hoe doe je dat handig?

Bekijk de case

Gemeente Den Haag

Campagne tegen eenzaamheid

De meeste mensen associëren eenzaamheid vooral met ouderen die alleen wonen en nauwelijks de deur uit komen. Een beeld dat niet volledig is.

Bekijk de case

Airbus

Data­visualisatie van live data uit de ruimte

Informatie zegt pas iets als het leesbaar wordt gemaakt. Dit hebben we gedaan samen met de developers van Airbus. Op de kaarten kan je de luchtkwaliteit zien van vandaag en een voorspelling voor morgen. Airbus laat hiermee zien wat er kan met die data, dankzij een stabiele online…

Bekijk de case

Growing Together

Digitaal platform voor de bloemenbranche

L&M Rijnsburg is een grote speler binnen de internationale bloemenbranche. De bloemen van het familiebedrijf vinden hun weg over heel de wereld. Samen met vijf andere bedrijven werkt zij binnen L&M Groep aan de verduurzaming van hun branche met het label ‘Growing Together’. Aan Think Yellow de vraag…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Doorontwikkeling en beheer website

Waar volg je je training als je zeker wil zijn van een baan als kapper? Bij de Nederlandse Kappersakademie! Niet alleen het grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa, maar hier kun je terecht voor een praktijkgerichte opleiding in een van de eigen salons. Ervaren docenten volgen continu trainingen…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers

Flexibel design system

Onze wireframes zijn gebruikt om de klantervaring duidelijk te maken en te testen. Deze customer journeys hebben we gebruikt als een heldere basis voor de lay-out en navigatie.

Bekijk de case

Kalibra

Flexibele en gebruiksvriendelijke website

Als voeding tijdens de verwerking niet goed wordt gekoeld, moet alles worden weggegooid. Bij een operatiekamer is de perfecte afstemming van meetapparatuur een zaak van leven of dood. Daar is kalibratie voor nodig. Kalibra kalibreert en valideert kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra in een groot aantal…

Bekijk de case

ING

Fotografieconcept

Mensen in staat stellen om vooruit te gaan in hun leven en in zaken, dat is de rol die ING wil vervullen. De bank wil klanten helpen om meer tijd over te houden voor zaken die voor hen belangrijk zijn. Dat moet ook terugkomen in de nieuwe fotografie…

Bekijk de case

Werkman Hoofcare

Webdesign voor een sterk merk met een rijke traditie

In Groningen staat het familiebedrijf van de familie Werkman: Werkman Hoofcare. Al meer dan 100 jaar levert zij kwalitatieve hoefijzers aan hoefsmeden. Met een groeiende wereldwijde afzetmarkt en de vierde generatie Werkman aan het roer, breidt Werkman Hoofcare haar productaanbod nog steeds uit: met nieuwe innovatieve technologie, tools…

Bekijk de case

Delftse Poort

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.

Bekijk de case

Vitens

Opfrisbeurt huisstijl

Vitens is het grootste waterleidingbedrijf van ons land. Het levert drinkwater aan maar liefst 5,4 miljoen mensen in de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Utrecht, Overijssel en een aantal gemeenten in Drenthe en Noord-Holland.

Bekijk de case

Delftse Poort

Stijlvolle content

Delftse Poort is een future-proof bedrijfsverzamelgebouw. Het staat voor uitstekende dienstverlening, moderne werkplekken en de beste faciliteiten en services voor een optimale werk-privé-balans. Think Yellow wordt ingeschakeld om het merk Delftse Poort opnieuw te positioneren en een contentstrategie te maken. Bij aanvang van het project is zo’n 64%…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam

Toekomstperspectief in beeld

Rotterdam streeft ernaar om koploper te zijn op het gebied van duurzame groei. De wereld om ons heen is altijd in transitie en dit beïnvloedt ook de Rotterdamse haven en industrie. Denk hierbij aan digitalisering en veranderingen op het gebied van energie en grondstoffen.

Bekijk de case

Delftse Poort

Herpositionering

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Bekijk de case

Hulpmiddelenbezorgd.nl

Introductiecampagne

CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Een tijdje geleden lanceerde CB als spin-off het label hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers

Nieuwe merkverschijning

Bavaria is de naam van het succesvolle pils in de blauwe kratjes. En tot voor kort de naam van de wereldspeler met 26 verschillende biermerken, waaronder Palm en La Trappe. Toch bleef de markt Bavaria door de naam enkel en alleen associëren met het pils. Dit stond de…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en praten graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!