Rho Adviseurs | Employer Branding
Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk en werkte in 2022 mee aan de ontwikkeling van het werkgeversmerk.
Omdat de beste oplossingen voor ruimtelijke vraagstukken ontstaan dankzij de professionals van Rho Adviseurs is het voor Rho van uitermate groot belang dat zij de beste mensen aan zich weten te binden. Vandaar dat het speerpunt in 2022 is om te werken aan een sterk werkgeversmerk waarmee het talent kan worden behouden en worden aangetrokken.
Met de herpositionering van Rho Adviseurs stond er al een krachtig bedrijfsmerk waar het werkgeversmerk zich tot zou moeten verhouden. Dankzij de al aanwezige kennis van de organisatie, de bestaande onderzoeken en de mogelijkheid om een aantal aanvullende interviews uit te voeren was er al snel een heldere analyse te maken van de huidige situatie. Samen met een kernteam gaven we op basis van de analyses vorm aan de identiteit van het werkgeversmerk. Zo ontstond een goede basis voor de ontwikkeling van een onderscheidend merkconcept: opgebouwd aan de hand van een krachtige belofte en uitgewerkt in een employer brand story.
De lock downs leken eindelijk tot een einde te komen en de mogelijkheid ontstond om alle Rho Adviseurs weer bij elkaar te brengen. Dit was het ideale moment om het werkgeversmerk intern te lanceren en ‘Voel de ruimte’ voor het eerst tot leven te brengen. Een mooi moment waarbij de club echt bij elkaar kwam en extra met elkaar verbonden werd.
Think Yellow hielp Rho Adviseurs met de eerste aanzetten van de activatie van het merk. Er werd gestart met de ontwikkeling van nieuwe vacatureteksten, het in kaart brengen van de activatiemomenten in de employee en candidate journey, het aandragen van verbeteringen op de werkenbij website en de ontwikkeling van de eerste social media uitingen. Inmiddels werkt het team van HR en communicatie bij Rho Adviseurs dagelijks met én aan ‘Voel de ruimte’. Een concept dat inspireert, duidelijk richting geeft aan nieuwe uitingen en helpt om met de juiste mindset en middelen de arbeidscommunicatie in te vullen.
Dankzij de samenwerking met Think Yellow hebben we een onderscheidend werkgeversmerk neergezet, waarmee we ook écht aan de slag konden. Omdat er een duidelijke candidate en employer journey in kaart is gebracht, kunnen we stap voor stap alle middelen uitrollen.
Eliza Skorupska
Adviseur Communicatie & Marketing Rho Adviseurs