fbpx
Home Cases Doorontwikkeling website voor Nederlandse Kappersakademie

Haarfijn websitebeheer

Nederlandse Kappersakademie | Websitebeheer en doorontwikkeling van de website

Project & de klant

Klant: Nederlandse Kappersakademie
Wat hebben wij gedaan:

Bigger, better, faster

Logischerwijs waren wij erg enthousiast toen de NKA ons benaderde voor het beheer en de doorontwikkeling van hun website. Onze designers en developers werden voor de uitdaging gesteld om naast hun online marketing, de website technisch up-to-date te houden, uit te breiden én te verbeteren.

 

Solide basis

Wanneer je een bestaande website overneemt, gaat dit altijd samen met bepaalde uitdagingen. Is de code op een goede en begrijpelijke manier geschreven? Welke elementen zijn absoluut noodzakelijk voor een goede werking van de website (denk aan het maken van een online afspraak) en hoe kunnen we dit goed in beheer nemen? We begonnen met een degelijke verkenning van de omgeving en een advies voor een passende server. Vervolgens gaan we de user experience (de gebruiksvriendelijkheid van de site) sterk verbeteren op basis van de buyers journey.

Vlekkeloos traject

De rol van het team van de klant was zeker niet onbelangrijk. In eerste instantie ging het namelijk om een puur technisch beheervraagstuk. Vervolgens natuurlijk over de verbetering van de user experience en de conversie (het tot actie overgaan van de bezoeker). We weten uit ervaring dat het niet makkelijk is om de regie over te dragen aan de experts, maar de NKA vertrouwt volledig op onze expertise, met een vlekkeloos traject als resultaat. Zo was er geen downtime na de migratie en werden ook de online marketingdoelen snel gerealiseerd.

 

Hoge scores en snelle response

Bijkomend gunstig effect is dat de oorspronkelijke investering die de NKA al gedaan had in hun website en waarop wij hebben verder gewerkt, niet verloren is gegaan. Door stapsgewijs te vernieuwen en te verbeteren hoeft de NKA geen volledig nieuwe investering te doen. Daarnaast zorgen onze online marketeers onder andere voor een veel snellere responstijd binnen de pagina’s. Dit resulteert ook nog in een hogere score in organisch zoekverkeer. Doelstellingen behaald!

Think Yellow biedt ons als MKB-bedrijf de mogelijkheid om gebruik te maken van de laatste kennis op het gebied van online marketing. Een betrouwbare partner, die indien nodig, snel kan opschalen. In deze tijd is dat een aanwinst!

Martijn Abers

Algemeen directeur Nederlandse Kappersakademie

Meer van ons werk

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!