Home
Cases
Doorontwikkeling website voor Nederlandse Kappersakademie

Doorontwikkeling en beheer website

Nederlandse Kappersakademie

Waar volg je je training als je zeker wil zijn van een baan als kapper? Bij de Nederlandse Kappersakademie! Niet alleen het grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa, maar hier kun je terecht voor een praktijkgerichte opleiding in een van de eigen salons. Ervaren docenten volgen continu trainingen en staan garant voor kwaliteit. Als student van de NKA ben je automatisch erg gewild op de arbeidsmarkt.

Bigger, better, faster

Logischerwijs waren wij erg enthousiast toen de NKA ons benaderde voor het beheer en de doorontwikkeling van hun website. Onze designers en developers werden voor de uitdaging gesteld om naast hun online marketing, de website technisch up-to-date te houden, uit te breiden én te verbeteren.

 

Solide basis

Wanneer je een bestaande website overneemt, gaat dit altijd samen met bepaalde uitdagingen. Is de code op een goede en begrijpelijke manier geschreven? Welke elementen zijn absoluut noodzakelijk voor een goede werking van de website (denk aan het maken van een online afspraak) en hoe kunnen we dit goed in beheer nemen? We begonnen met een degelijke verkenning van de omgeving en een advies voor een passende server. Vervolgens gaan we de user experience (de gebruiksvriendelijkheid van de site) sterk verbeteren op basis van de buyers journey.

Vlekkeloos traject

De rol van het team van de klant was zeker niet onbelangrijk. In eerste instantie ging het namelijk om een puur technisch beheervraagstuk. Vervolgens natuurlijk over de verbetering van de user experience en de conversie (het tot actie overgaan van de bezoeker). We weten uit ervaring dat het niet makkelijk is om de regie over te dragen aan de experts, maar de NKA vertrouwt volledig op onze expertise, met een vlekkeloos traject als resultaat. Zo was er geen downtime na de migratie en werden ook de online marketingdoelen snel gerealiseerd.

 

Hoge scores en snelle response

Bijkomend gunstig effect is dat de oorspronkelijke investering die de NKA al gedaan had in hun website en waarop wij hebben verder gewerkt, niet verloren is gegaan. Door stapsgewijs te vernieuwen en te verbeteren hoeft de NKA geen volledig nieuwe investering te doen. Daarnaast zorgen onze online marketeers onder andere voor een veel snellere responstijd binnen de pagina’s. Dit resulteert ook nog in een hogere score in organisch zoekverkeer. Doelstellingen behaald!

: :
“Think Yellow biedt ons als MKB-bedrijf de mogelijkheid om gebruik te maken van de laatste kennis op het gebied van online marketing. Een betrouwbare partner, die indien nodig, snel kan opschalen. In deze tijd is dat een aanwinst!”

Martijn Abers

Algemeen directeur - Nederlandse Kappersakademie

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!