fbpx
Home
Diensten
Marketing & communicatiestrategie

Bouw aan een duurzame relatie met jouw klant

Marketing & communicatiestrategie

Geen enkel marketingkanaal staat op zichzelf. Om écht impact te maken heb je een integrale aanpak nodig. Hiervoor leg je de basis met een marketing- en communicatiestrategie.

Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem contact op met Tijs, één van onze marketing & strategy experts, en boost jouw business.

Sparren met Tijs

Een sterke marketing & communicatiestrategie als basis voor jouw merk

Een goede reputatie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Die moet je verdienen. Relaties opbouwen en onderhouden met je klant betekent daarom hard werken. Want als je wilt dat mensen van je merk houden, moet je een sterke band met hen opbouwen. Door een geweldige service te bieden natuurlijk, maar ook door relevante communicatie, consequent, via de juiste kanalen te delen.

Goede klantcommunicatie vormt de basis voor een duurzame klantrelatie. Een goede marketing en communicatiestrategie stelt je in staat om te bouwen aan je merk, je commerciële ambities richting te geven en relaties op te vormen met je klanten.

Samen werken aan een marketing & communicatiestrategie?

De behoefte van jouw bedrijf staat centraal. Samen met jou zoeken wij de beste aanpak en kansen, uiteraard met oog voor jouw budget. Zo haal je het beste uit jouw business en krijg je waar voor je geld. Op basis hiervan stellen we een plan op en voeren deze op de volgende manier uit:

  1. Jouw communicatiedoelen bepalen

    Het creëren van een effectieve marketingcommunicatiestrategie start met bepalen waar jouw merk staat en wat je op communicatiegebied wil bereiken. Is je merk nog volledig onbekend? Dan heb je een andere strategie nodig dan wanneer je de bestaande relaties met loyale klanten wil versterken.

  2. Klantanalyse, jouw verhaal en kanalen

    Vervolgens starten we met een uitgebreide klantanalyse. We willen alles weten over jouw klanten. Hoe ontbijten ze? In welke auto rijden ze? Waarom zouden ze jouw klant willen zijn? We brengen (online) klantgedrag in kaart met behulp van data, zodat we de customer journey scherp op het netvlies hebben. Zodra we precies weten met wie we praten, moeten we beslissen wat we gaan zeggen én op welke kanalen: wat is jouw verhaal, en hoe maken we dat interessant en overtuigend?

  3. Creatieve uitwerking

    Vervolgens kiezen we de creatieve uitvoering, altijd vanuit het perspectief van jouw zakelijke doelstellingen. Creativiteit is het krachtigst als deze gefocust is. Dan draagt het bij aan een sterke emotionele aantrekkingskracht, en maken we die-hard fans van jouw klanten.

Behoefte aan een gedetailleerd maatwerk voorstel?
Vraag het aan Tijs.
Stappenplan website of webshop

Duurzame communicatie met jouw klant

Met een succesvolle marketing- en communicatiestrategie bereik je meer klanten op een effectieve en doeltreffende manier. Door de heldere, servicegerichte communicatie voelen klanten zich gehoord en gewaardeerd én bouwen een band op met jouw merk. Een tevreden klant zal daarom sneller weer bij je terug te komen.

Kies een plan dat past bij je budget.

Download ons prijsoverzicht

Download ons prijzenoverzicht

Je ontvangt het direct in je mailbox!

Cases

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Marketing automation

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen…

Bekijk de case
Voor Delftse Poort heeft Think Yellow ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Think Yellow hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.

Vincent van den Putten

Asset Manager CBRE Global Investors
Foto van Tijs

Samen jouw marketing -en communicatiestrategie aanpakken?

Onze expertises helpen je écht impact te maken bij jouw doelgroep. Een marketing -en communicatiestrategie legt hiervoor de basis. Wij zijn altijd gedreven om het succes van onze klanten te optimaliseren. En dat doen we samen, meestal in een co-creatie traject en met veel energie.

Tijs van den Nieuwendijk, Director Marketing & Strategy

Gerelateerde diensten

Foto van Tijs

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!