fbpx
Home
Diensten
Marketing & communicatiestrategie

Bouw aan een duurzame relatie met jouw klant

Marketing & communicatiestrategie

Geen enkel marketingkanaal staat op zichzelf. Om écht impact te maken heb je een integrale aanpak nodig. Hiervoor leg je de basis met een marketing- en communicatiestrategie.

Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem contact op met Tijs, één van onze marketing & strategy experts, en boost jouw business.

Sparren met Tijs

Een sterke marketing & communicatiestrategie als basis voor jouw merk

Een goede reputatie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Die moet je verdienen. Relaties opbouwen en onderhouden met je klant betekent daarom hard werken. Want als je wilt dat mensen van je merk houden, moet je een sterke band met hen opbouwen. Door een geweldige service te bieden natuurlijk, maar ook door relevante communicatie, consequent, via de juiste kanalen te delen.

Goede klantcommunicatie vormt de basis voor een duurzame klantrelatie. Een goede marketing en communicatiestrategie stelt je in staat om te bouwen aan je merk, je commerciële ambities richting te geven en relaties op te vormen met je klanten.

Samen werken aan een marketing & communicatiestrategie?

De behoefte van jouw bedrijf staat centraal. Samen met jou zoeken wij de beste aanpak en kansen, uiteraard met oog voor jouw budget. Zo haal je het beste uit jouw business en krijg je waar voor je geld. Op basis hiervan stellen we een plan op en voeren deze op de volgende manier uit:

  1. Jouw communicatiedoelen bepalen

    Het creëren van een effectieve marketingcommunicatiestrategie start met bepalen waar jouw merk staat en wat je op communicatiegebied wil bereiken. Is je merk nog volledig onbekend? Dan heb je een andere strategie nodig dan wanneer je de bestaande relaties met loyale klanten wil versterken.

  2. Klantanalyse, jouw verhaal en kanalen

    Vervolgens starten we met een uitgebreide klantanalyse. We willen alles weten over jouw klanten. Hoe ontbijten ze? In welke auto rijden ze? Waarom zouden ze jouw klant willen zijn? We brengen (online) klantgedrag in kaart met behulp van data, zodat we de customer journey scherp op het netvlies hebben. Zodra we precies weten met wie we praten, moeten we beslissen wat we gaan zeggen én op welke kanalen: wat is jouw verhaal, en hoe maken we dat interessant en overtuigend?

  3. Creatieve uitwerking

    Vervolgens kiezen we de creatieve uitvoering, altijd vanuit het perspectief van jouw zakelijke doelstellingen. Creativiteit is het krachtigst als deze gefocust is. Dan draagt het bij aan een sterke emotionele aantrekkingskracht, en maken we die-hard fans van jouw klanten.

Behoefte aan een gedetailleerd maatwerk voorstel?
Vraag het aan Tijs.
Stappenplan website of webshop

Duurzame communicatie met jouw klant

Met een succesvolle marketing- en communicatiestrategie bereik je meer klanten op een effectieve en doeltreffende manier. Door de heldere, servicegerichte communicatie voelen klanten zich gehoord en gewaardeerd én bouwen een band op met jouw merk. Een tevreden klant zal daarom sneller weer bij je terug te komen.

Kies een plan dat past bij je budget.

Download ons prijsoverzicht

Download ons prijzenoverzicht

Je ontvangt het direct in je mailbox!

Cases

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

Geknipt voor automatisering

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een…

Bekijk de case
Voor Delftse Poort heeft Think Yellow ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Think Yellow hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.

Vincent van den Putten

Asset Manager CBRE Global Investors
Foto van Tijs

Samen jouw marketing -en communicatiestrategie aanpakken?

Onze expertises helpen je écht impact te maken bij jouw doelgroep. Een marketing -en communicatiestrategie legt hiervoor de basis. Wij zijn altijd gedreven om het succes van onze klanten te optimaliseren. En dat doen we samen, meestal in een co-creatie traject en met veel energie.

Tijs van den Nieuwendijk, Director Marketing & Strategy

Gerelateerde diensten

Foto van Tijs

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!