fbpx
Home Cases +25% omzetgroei door gepersonaliseerde advertising – Haarshop

+25% omzetgroei

Haarshop | Performance marketing

Project & de klant

Klant: Haarshop Jaar: 2023
Wat hebben wij gedaan:

Haarshop is marktleider in Nederland op het gebied van haar- en beautyproducten. Met deskundig advies, topservice en kennis van de markt staan zij klaar voor hun klanten. Het bedrijf heeft een portfolio van meer dan 20.000 hoogwaardige producten en meer dan 235 professionele merken.

 

De vraag van Haarshop

“Kunnen jullie ons helpen onze groeiambities te realiseren? Hoe kunnen we 10% meer nieuwe klanten aantrekken voor Haarshop? En hoe zorgen we ervoor dat deze klanten terugkeren zodat de customer lifetime value met 10% verhoogt?”

Resultaat

Customer lifetime value stijging van 33%

Met de gecombineerde inzet van campagnes en customer data hebben we specifiek gefocust op het aantrekken van terugkerende klanten. Mede daardoor hebben we een groei van 33% in customer lifetime value gerealiseerd. Daarmee hebben we de oorspronkelijke doelstelling van 10% voor dat jaar ruimschoots behaald.

Omzetgroei van 25%

Mede door deze campagnes hebben we een groei van meer dan 10% aan nieuwe klanten gerealiseerd. Samen met de hierbovengenoemde CLV stijging van 33% hebben onze campagnes een omzetgroei van 25% opgeleverd voor de Haarshop.

Inzicht in klantsegmenten

Door het actief inzetten van Spotler Activate maken we gebruik van specifieke segmenten op basis van first party data. Hiermee hebben we in 2023 het Google Ads algoritme van meer gedetailleerde data kunnen voorzien, waardoor de campagnes beter presteren en conversies realiseren. Wat zorgt voor behoud van rendement op langere termijn.

Personalisatie op de webshop

Door het toevoegen van personalisaties op de belangrijkste pagina’s in de marketingfunnel, maken we optimaal gebruik van de USP’s van Haarshop. Precies op het juiste moment van de klantreis pushen we specifieke producten en bewijskracht aan de consument.

Het afgelopen jaar heb ik met plezier samengewerkt met Think Yellow. Er is altijd veel ruimte om te brainstormen en Think Yellow denkt goed mee over eventuele kansen die zij voor ons zien om meer groei te realiseren.

Summer Fargaly

Marketingmanager Haarshop

Aanpak

Centraal in onze aanpak stond het toepassen van datastorage en personalisatie. Door middel van first party data vanuit Customer Data Platform (CDP) Spotler Activate, spelen we in op welk aanbod specifiek relevant is voor welke doelgroep.

 

Deze doelgroepen bereiken we met gepersonaliseerde campagnes via Google en Microsoft Ads, ondersteund door Criteo.

 

Om meer inzicht te krijgen in de diverse touchpoints maakten we gebruik van het “messy middle” principe. Hierbij gaan we er vanuit dat ieder aankoopmoment bestaat uit twee fases. Namelijk het onderzoeken (exploration fase) naar beschikbare en de beste opties, om vervolgens deze opties ook daadwerkelijk te evalueren (evaluation fase).

 

Met een data analist, advertising specialisten, contentmarketeers en personalisatie expert had Haarshop een cross-functioneel team, die deze twee fases van de klant perfect faciliteerden.

Meer cases

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

Geknipt voor automatisering

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case

Gemeente Den Haag | Eerste Hulp Bij Eenzaamheid-campagne

E.H.B.E.

Eenzaamheid is lang niet altijd een probleem van ouderen met weinig familie en vrienden. Ook jongeren kunnen eenzaamheid ervaren en andere mensen in jouw directe omgeving. Om meer bewustzijn te creëren voor dit onderwerp zetten wij een campagne op voor de gemeente Den Haag om de strijd aan…

Bekijk de case

IE Platform | Campagne

IE, de kroon op je werk

Ondernemend Nederland is zich niet voldoende bewust van het belang en de mogelijkheden van Intellectueel Eigendom (IE). Slechts 2% van de Nederlandse ondernemers heeft het IE-recht vastgelegd; 98% dus (nog) niet. Daarom lanceert het ministerie van Economische Zaken en Klimaat in samenwerking met Octrooicentrum Nederland, Benelux Office for…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

We horen graag jouw verhaal!

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.