IE Platform | Campagne
April 2021 vond de kick-off van onze landelijke 360° campagne plaats, genaamd ‘Intellectueel Eigendom: de kroon op je werk’. Het officiële lanceringsmoment vond plaats in de media Newsroom van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. In de livestream, geleid door presentatrice Kim Coppes (RTL Z), gaat staatssecretaris Mona Keijzer in gesprek met diverse gasten. De ondernemers aan tafel zijn Michelle van Geer van Secrid en Rik Vegter van het bedrijf Undiemeister. Zij spelen een belangrijke rol in de campagne en vertellen op de campagnewebsite waarom IE van enorme waarde is voor hun bedrijf.
Staatssecretaris Mona Keijzer toonde zich een uitstekend pleitbezorger van de campagne. Ondernemerschap en innovatie zijn onderwerpen die in haar portefeuille zitten en daar heeft IE natuurlijk alles mee te maken. In de ochtend had ze in de live uitzending van BNR al uitgebreid haar verhaal kunnen doen en verwees de luisteraar meerdere keren naar de URL van campagnewebsite: IE-goed-idee.nl. De centrale plek waar ondernemers alles over IE overzichtelijk bij elkaar vinden in de IE-laptoptas. Een brede waaier van landelijke media pakken het nieuws op.
De publiciteit rond de campagne was onderdeel van onze 360 °campagnestrategie. Landelijke media aandacht zorgt ervoor dat de radio spotjes op NPO 2 en BNR beter landen en natuurlijk geldt dat ook voor onze online campagne, want we zijn natuurlijk volop online aanwezig. Op onze social kanalen staan allerlei berichten en advertenties. Met deze cross mediale aanpak bereiken we een zo breed mogelijke doelgroep met verschillende boodschappen.
We hebben tientallen posts en ads gemaakt met verschillende onderwerpen, om zoveel mogelijk ondernemers te bereiken die weinig of niets met IE doen, maar daar wel iets aan kunnen hebben. In onze story telling hebben we drie verschillende verhaallijnen uitgewerkt.
We strooien onze verhalen over een brede doelgroep uit en op basis van de reacties bepaalt Google welk profiel gebruiker het beste aansluit op welke uiting. Vervolgens zetten we dan intensiever in op die profielen. ‘De sleepnet-aanpak’ hebben we deze werkwijze gedoopt.
Bij deze campagne hebben we samengewerkt met mediabureau Zicht! en het PR bureau Smit Communicatie. Strategie, concept, de realisatie van alle middelen en de uitrol van de campagne zijn door Think Yellow uitgevoerd.