Home Cases IE, de kroon op je werk

IE, de kroon op je werk

IE Platform | Campagne

Project & de klant

Klant: IE Platform
Wat hebben wij gedaan:

April 2021 vond de kick-off van onze landelijke 360° campagne plaats, genaamd ‘Intellectueel Eigendom: de kroon op je werk’. Het officiële lanceringsmoment vond plaats in de media Newsroom van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. In de livestream, geleid door presentatrice Kim Coppes (RTL Z), gaat staatssecretaris Mona Keijzer in gesprek met diverse gasten. De ondernemers aan tafel zijn Michelle van Geer van Secrid en Rik Vegter van het bedrijf Undiemeister. Zij spelen een belangrijke rol in de campagne en vertellen op de campagnewebsite waarom IE van enorme waarde is voor hun bedrijf.

Rik Vegter van het bedrijf Undiemeister en Mona Keijzer Staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat

Landelijke PR

Staatssecretaris Mona Keijzer toonde zich een uitstekend pleitbezorger van de campagne. Ondernemerschap en innovatie zijn onderwerpen die in haar portefeuille zitten en daar heeft IE natuurlijk alles mee te maken. In de ochtend had ze in de live uitzending van BNR al uitgebreid haar verhaal kunnen doen en verwees de luisteraar meerdere keren naar de URL van campagnewebsite: IE-goed-idee.nl. De centrale plek waar ondernemers alles over IE overzichtelijk bij elkaar vinden in de IE-laptoptas. Een brede waaier van landelijke media pakken het nieuws op.

360 ° campagnestrategie

De publiciteit rond de campagne was onderdeel van onze 360 °campagnestrategie. Landelijke media aandacht zorgt ervoor dat de radio spotjes op NPO 2 en BNR beter landen en natuurlijk geldt dat ook voor onze online campagne, want we zijn natuurlijk volop online aanwezig. Op onze social kanalen staan allerlei berichten en advertenties. Met deze cross mediale aanpak bereiken we een zo breed mogelijke doelgroep met verschillende boodschappen.

Contentstrategie en storytelling

We hebben tientallen posts en ads gemaakt met verschillende onderwerpen, om zoveel mogelijk ondernemers te bereiken die weinig of niets met IE doen, maar daar wel iets aan kunnen hebben. In onze story telling hebben we drie verschillende verhaallijnen uitgewerkt.

  • De eerste lijn bestond uit de verhalen van drie verschillende ondernemers die vertellen hoe IE heeft bijgedragen aan hun succes en hoe ze dat hebben aangepakt. De basis voor deze content bestaat uit drie video’s die vervolgens weer gebruikt zijn voor mini-clipjes en ads.
  • De tweede lijn is thematisch. Ondernemers kunnen op verschillende momenten in hun bedrijfsvoering te maken krijgen met IE. Bij de start van een onderneming, bij een fusie, bij een idee voor een nieuw product, enz. Op elk van deze momenten zijn ad’s en posts gemaakt.
  • De derde lijn bestond uit inspelen op de actualiteit. Er is van tijd tijd weer aandacht in de media over geschillen tussen bedrijven over IE. Goed om daar op mee te liften!

Sleepnet met goede vangst

We strooien onze verhalen over een brede doelgroep uit en op basis van de reacties bepaalt Google welk profiel gebruiker het beste aansluit op welke uiting. Vervolgens zetten we dan intensiever in op die profielen. ‘De sleepnet-aanpak’ hebben we deze werkwijze gedoopt.

Campagne-website en het belteam

In de campagnewebsite komt alle content bij elkaar. In een korte animatie worden ondernemers gelijk meegenomen in het belang van IE, de vormen van IE, de story’s en speciaal voor de campagne heeft KvK medewerkers vrijgespeeld om eventuele vragen – ja, mensen moeten natuurlijk ook gewoon kunnen bellen – op te vangen.

Bij deze campagne hebben we samengewerkt met mediabureau Zicht! en het PR bureau Smit Communicatie. Strategie, concept, de realisatie van alle middelen en de uitrol van de campagne zijn door Think Yellow uitgevoerd.

Meer cases

Gemeente Den Haag | Eerste Hulp Bij Eenzaamheid-campagne

E.H.B.E.

Eenzaamheid is lang niet altijd een probleem van ouderen met weinig familie en vrienden. Ook jongeren kunnen eenzaamheid ervaren en andere mensen in jouw directe omgeving. Om meer bewustzijn te creëren voor dit onderwerp zetten wij een campagne op voor de gemeente Den Haag om de strijd aan…

Bekijk de case

Delftse Poort | Puntjes op de i voor de contentstrategie en merkpositionering

Creatieve content voor iconisch gebouw

Delftse Poort is een van de grootste future-proof bedrijfsgebouwen van de toekomst. Het gebouw is ruim opgezet, biedt ruimte aan tientallen bedrijven en is voorzien van de meest moderne faciliteiten. Dit maakt Delftse Poort een ideale plek voor professionals die en optimale werk-privébalans willen hebben. Think Yellow ontwikkelde…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case

Hulpmiddelenbezorgd.nl | Introductiecampagne van een nieuw CB label

Zorg voor een nieuw label

CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Eerder lanceerde CB als spin-off het label Hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt natuurlijk om…

Bekijk de case
Bekijk alle cases
Foto van Bram

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!