Delftse Poort | Puntjes op de i voor de contentstrategie en merkpositionering
In een contentstrategie leggen we keuzes voor de lange termijn vast. Deze baseren we op het REAN-model (Reach, Engage, Activate en Nurture). We richten er contentcampagnes mee in voor elke fase van de customer journey. Bovendien geven we daarmee antwoord op vragen als: welke content gaan we maken, waarom en op welke kanalen bieden we dit aan? Wat moet de content opleveren? Hoe trekken we daarmee de aandacht van potentiële huurders en makelaars? En: hoe geven we antwoord op al hun vragen, wensen en behoeften? We komen tot de volgende content en kanalen.
Adverteren in zoekmachines (SEA) is goed voor de online vindbaarheid. Met onze online marketeers werken we een strategisch plan uit om het aantal kwalitatieve leads vanuit Google te vergroten. Met de relevante zoekwoorden en aantrekkelijke call-to-actions wekken we de interesse van bedrijven en makelaars die op zoek zijn naar nieuwe bedrijfsruimte in het Rotterdam Central District.
Met online advertenties op social channels als LinkedIn, Facebook en Instagram, vergroten we de online zichtbaarheid, naamsbekendheid van en de betrokkenheid bij het merk Delftse Poort. We zetten daarnaast in op organische (niet-gesponsorde) content, waarbij we werken met terugkerende thema’s zoals de huurders, verhalen over en uit het gebouw, events, services en duurzaamheid. De nieuwe foto’s en video’s vormen een belangrijk onderdeel van onze social campagnes. Ze brengen het gebouw in al zijn glorie in beeld.
Ook de landingspagina’s waar we mensen vanuit advertenties naartoe sturen krijgen de nodige aandacht. We verbeteren de gebruikservaring en maken de klantreis inzichtelijk en meetbaar. Binnen iedere fase van de buyers journey bieden we passende content.
In een nieuw magazine brengen we de persoonlijke verhalen van ondernemers en bezoekers van het gebouw samen. Potentiële huurders en makelaars lezen hierin alles over de mogelijkheden van Delftse Poort. De goede locatie, de flexibele kantoorruimtes, alle handige services en voorzieningen die het professionele leven makkelijker en leuker maken.
Tegelijkertijd verzorgen we de implementatie van de ‘Socialclub’. Een concept voor community building dat huurders samenbrengt, de sociale activiteit en het thuisgevoel in Delftse Poort vergroot. De community managers hebben nu de middelen om de sociale gemeenschap in het gebouw te versterken en op te bouwen.
We zoeken de samenwerking met het Rotterdam Central District op. Deze vereniging brengt ondernemers, beleggers en investeerders in het hart van Rotterdam samen. Het heeft ook een eigen magazine: STRICT, waar we een plekje in bemachtigen.
Bijzonder nieuws delen we met de pers. Als er in de zomer bijenkasten op het dak van Delftse Poort geplaatst worden, met ruim 80.000 honingbijen (nieuwe ‘medewerkers’), delen we dit met de pers. Ook de nieuwe regenradar op het dak trekt de aandacht. Het AD pikt het nieuws op.