Home
Cases
Kwalitatieve websitebezoekers voor VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt gebundeld in een maandelijkse fysieke oplage.

De uitdaging van VNO-NCW

Think Yellow is ingeschakeld voor de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden. Door de digitalisering heeft VNO-NCW behoefte aan “een schaap met vijf poten”. Met een online marketeer op locatie, ondersteund door een online marketingconsultant en een team van specialisten, sluiten wij perfect aan op deze behoefte.

We richten ons voornamelijk op het vergroten van de online zichtbaarheid. Zo is het van belang dat de content bij een zo groot mogelijk deel van de doelgroep terechtkomt. Deze doelgroep loopt uiteen van politici tot het brede publiek. De content wordt verspreid via artikelen, columns, evenementen en zelfs met aftermovies. Think Yellow is ingeschakeld om deze content bij de juiste personen te brengen met een multi-channel strategie.

 

De oplossing

Er is een social mediastrategie ontwikkeld waarbij verschillende kanalen worden gebruikt om de boodschap van VNO-NCW naar buiten te brengen. Hierin zijn onder andere de doelgroepen vastgesteld voor de gesponsorde content op Facebook en LinkedIn. Naast social media zetten we ook online advertising in via Google Ad Grants, waardoor het bereik via de zoekmachines aanzienlijk is vergroot.

Think Yellow heeft in samenspraak met VNO-NCW de KPI’s (key performance indicators) bepaald en dynamische dashboards ontwikkeld. Hiermee zijn alle resultaten inzichtelijk voor zowel de online marketeer als de opdrachtgever. De campagnes worden continu gemonitord en geoptimaliseerd aan de hand van actuele resultaten.

De initiële middelenmix en de huidige wensen van VNO-NCW zijn naast elkaar gelegd. Op basis van nieuwe inzichten is er gekozen om in mindere mate te sturen op het bereik van de artikelen en meer op de kwaliteit. Om de kwaliteit van de campagnes te bepalen, wordt er gebruik gemaakt van conversies die inzicht geven in het aantal gelezen artikelen. Door slimme triggers in te stellen met Google Tag Manager, meten we de ‘scrolldiepte’ op een pagina in relatie met de tijd van een gebruiker op de site. Zo meten we of een artikel daadwerkelijk wordt gelezen.

 

Het resultaat

Analytics

We sturen nu op de kwaliteit van de websitebezoekers, waardoor de sessieduur met 143% is verhoogd. Daarnaast is ook het bouncepercentage gedaald, wat tevens een indicatie is van een kwalitatieve bezoeker.

(Stijging 2019 (blauw) vs. 2018 (oranje))

Google Ads

Met het gebruik van het Google Ad Grants-account worden er maandelijks 51.000 (gratis) weergaven gegenereerd met een conversiepercentage van 8%. Dit levert meer dan 4.000 conversies op per maand.

 

Social

Doordat we de focus van kwantiteit naar kwaliteit hebben verlegd, is er ook gekeken naar de kanalen die hierbij aansluiten. Het gevolg hiervan is dat een deel van de social advertising is verplaatst van Facebook naar LinkedIn, omdat het percentage gelezen artikelen via LinkedIn Ads bijna drie keer zo hoog is dan via Facebook Ads (5,78% vs. 15,76%).

Door continu te testen is er een optimale combinatie gevonden van de biedstrategie en de doelstelling voor social mediacampagnes die aansluit op de kwalitatieve doelstelling van VNO-NCW.

Dankzij alle optimalisaties is er onder andere een stijging in het conversiepercentage van 1,3% vanuit LinkedIn gerealiseerd. Daarnaast is er door het optimaliseren van de LinkedIn bedrijfspagina een toename in het interactiepercentage te zien van 39%. In combinatie met een groei van het aantal weergaven met 664% is er een forse boost van de kwalitatieve metrics te zien.

: :
“Enthousiast en deskundig. Dat is iedere online marketeer van Think Yellow met wie we tot nu toe hebben gewerkt. Onmisbaar om daadwerkelijk resultaten te halen met onze content. En een grote hulp bij het bepalen van nieuwe strategieën.”

Karin Bojorge

Hoofdredacteur Opinieblad Forum, VNO-NCW

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Marketing automation

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen…

Bekijk de case

Sunweb Group

Flexibele SEA versterking

Sunweb verzorgt de vakanties van meer dan een miljoen mensen per jaar. In meer dan 15 landen binnen en buiten Europa. Dat doet zij met bekende labels als Elize was here, GOGO, Beachmasters en Husk. Hoewel Sunweb een sterk online businessmodel heeft, wil zij haar onlinemarketingkennis intern versterken.…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!