fbpx
Home
Cases
Kwalitatieve websitebezoekers voor VNO-NCW

Kwaliteit boven kwantiteit

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van online advertising stuurt de website nu op meer kwalitatieve bezoekers en een hogere conversieratio. Dit resulteerde in een verhoging van de sessieduur van 143%. 

De uitdaging van VNO-NCW

Think Yellow is ingeschakeld voor de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden. Door de digitalisering heeft VNO-NCW behoefte aan “een schaap met vijf poten”. Met een online marketeer op locatie, ondersteund door een online marketingconsultant en een team van specialisten, sluiten wij perfect aan op deze behoefte.

We richten ons voornamelijk op het vergroten van de online zichtbaarheid. Zo is het van belang dat de content bij een zo groot mogelijk deel van de doelgroep terechtkomt. Deze doelgroep loopt uiteen van politici tot het brede publiek. De content wordt verspreid via artikelen, columns, evenementen en zelfs met aftermovies. Think Yellow is ingeschakeld om deze content bij de juiste personen te brengen met een multi-channel strategie.

 

De oplossing

Er is een social mediastrategie ontwikkeld waarbij verschillende kanalen worden gebruikt om de boodschap van VNO-NCW naar buiten te brengen. Hierin zijn onder andere de doelgroepen vastgesteld voor de gesponsorde content op Facebook en LinkedIn. Naast social media zetten we ook online advertising in via Google Ad Grants, waardoor het bereik via de zoekmachines aanzienlijk is vergroot.

Think Yellow heeft in samenspraak met VNO-NCW de KPI’s (key performance indicators) bepaald en dynamische dashboards ontwikkeld. Hiermee zijn alle resultaten inzichtelijk voor zowel de online marketeer als de opdrachtgever. De campagnes worden continu gemonitord en geoptimaliseerd aan de hand van actuele resultaten.

De initiële middelenmix en de huidige wensen van VNO-NCW zijn naast elkaar gelegd. Op basis van nieuwe inzichten is er gekozen om in mindere mate te sturen op het bereik van de artikelen en meer op de kwaliteit. Om de kwaliteit van de campagnes te bepalen, wordt er gebruik gemaakt van conversies die inzicht geven in het aantal gelezen artikelen. Door slimme triggers in te stellen met Google Tag Manager, meten we de ‘scrolldiepte’ op een pagina in relatie met de tijd van een gebruiker op de site. Zo meten we of een artikel daadwerkelijk wordt gelezen.

 

Het resultaat

Analytics

We sturen nu op de kwaliteit van de websitebezoekers, waardoor de sessieduur met 143% is verhoogd. Daarnaast is ook het bouncepercentage gedaald, wat tevens een indicatie is van een kwalitatieve bezoeker.

(Stijging 2019 (blauw) vs. 2018 (oranje))

Google Ads

Met het gebruik van het Google Ad Grants-account worden er maandelijks 51.000 (gratis) weergaven gegenereerd met een conversiepercentage van 8%. Dit levert meer dan 4.000 conversies op per maand.

 

Social

Doordat we de focus van kwantiteit naar kwaliteit hebben verlegd, is er ook gekeken naar de kanalen die hierbij aansluiten. Het gevolg hiervan is dat een deel van de social advertising is verplaatst van Facebook naar LinkedIn, omdat het percentage gelezen artikelen via LinkedIn Ads bijna drie keer zo hoog is dan via Facebook Ads (5,78% vs. 15,76%).

Door continu te testen is er een optimale combinatie gevonden van de biedstrategie en de doelstelling voor social mediacampagnes die aansluit op de kwalitatieve doelstelling van VNO-NCW.

Dankzij alle optimalisaties is er onder andere een stijging in het conversiepercentage van 1,3% vanuit LinkedIn gerealiseerd. Daarnaast is er door het optimaliseren van de LinkedIn bedrijfspagina een toename in het interactiepercentage te zien van 39%. In combinatie met een groei van het aantal weergaven met 664% is er een forse boost van de kwalitatieve metrics te zien.

Reviews

: :
Think Yellow weet ons altijd te verrassen. Zo kunnen we gezamenlijk onze kanalen efficiënt inzetten!
Lees meer

Niels Beringen

Product Marketeer

GGN

Meer van ons werk

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

Geknipt voor automatisering

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een…

Bekijk de case

Sunweb Group | Detachering van SEA-specialisten

Deep in the SEA

Sunweb verzorgt jaarlijks voor meer dan een miljoen mensen vakanties in meer dan vijftien landen binnen en buiten Europa. Om hun internationale marktpositie te verstevigen wilden zij hun SEA-marketingstrategie verder uitbreiden. Aan ons de vraag of wij hier een SEA-plan en SEA-campagnes voor wilden maken. En met succes,…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!