fbpx
Home
Cases
Marketing automation voor de Kappersakademie

Geknipt voor automatisering

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een compleet nieuwe website en huisstijl. Door handige tools in te zetten voor de inrichting van de marketing automation flow hebben we de doelstellingen niet alleen behaald, maar zelfs ruim overschreden! Hoe we dat gedaan hebben? Dat leggen we je haarfijn uit in deze case. 

Right time, right place

Om de doelstelling van de Nederlandse Kappersakademie te verwezenlijken, is Think Yellow gevraagd om een slimme online marketingstrategie neer te zetten. Het aanbieden van relevante content op de juiste momenten in de buyers journey is hierin een essentieel onderdeel. Hiervoor moet je alleen wel eerst je bezoeker leren kennen. Hiervoor hebben we onder andere de buyer persona’s in kaart gebracht. We kunnen voor de NKA drie types onderscheiden:

  1. Potentiële leerlingen voor de dagopleiding (tot 21 jaar)
  2. Potentiële leerlingen voor de avondopleiding (vanaf 21 jaar)
  3. Ouders van potentiële leerlingen voor de dagopleiding (influencers & beslissers)

Touchpoints

Per persona hebben we de klantreis met de bijbehorende ‘touchpoints’ in kaart gebracht, wat de momenten zijn dat een potentiële leerling in aanraking kan komen met een boodschap van de NKA. Door de gewenste situatie naast de bestaande situatie te leggen, kunnen we goed zien waar de verbeterpunten liggen. Vanaf het moment dat iemand interesse toont in het volgen van een kappersopleiding tot iemand zich definitief inschrijft voor de opleiding; ieder touchpoint moet immers “on point” zijn.

 

Automatisch beter

Naast de ontwikkeling van de nieuwe website en huisstijl is de Nederlandse Kappersakademie gestart met de inzet ‘Salesforce Sales Cloud’ en ‘Pardot’. Met deze tools krijgt de NKA inzicht in het aantal potentiële leerlingen (prospects) die naar aanleiding van het intakegesprek met hun studieadviseur daadwerkelijke ‘leads’ worden. Ook kan de NKA nu processen zoals de aanwezigheidsregistratie en examenresultaten automatiseren

Daarnaast worden de tools gebruikt voor de inrichting van de marketing automation-flow. Denk hierbij aan het op de hoogte brengen van oud-studenten over nieuwe opleidingen en het versturen van persoonlijke aanbiedingen naar klanten van de kapsalons. De gegevens die vanuit Salesforce worden gegenereerd, worden ook gebruikt in Google Ads. Hierdoor worden er niet alleen automatische regels ingesteld op leads, maar ook op de kwaliteit van de lead, wat uiteindelijk de ROI (Return On Investment) ten goede komt.

Om de ROI nog verder te verhogen, hebben we gebruik gemaakt van doelgroeplijsten. Deze zijn gebaseerd op het stadium van de buyers journey waarin de bezoeker zich bevindt. Door de bezoeker in te delen in een bepaalde categorie, kunnen we de advertentie compleet aanpassen op de informatiebehoefte die hierop aansluit.

 

Gouden resultaten

De doelstelling van de NKA voor het schooljaar van 2018/2019 is niet alleen behaald; hij is zelfs ruim overschreden! In totaal hebben zij 79% meer aanmeldingen voor de dagopleidingen en 39% voor de avondopleidingen ontvangen. Een mooie prestatie dus!

Voor het huidige schooljaar zijn er weer nieuwe doelstellingen gezet, die wij door middel van de slimme inzet van onder andere marketing automation, online advertising en social media wederom willen overstijgen.

Reviews

: :
Think Yellow biedt ons als MKB-bedrijf de mogelijkheid om gebruik te maken van de laatste kennis op het gebied van online marketing. Een betrouwbare partner, die indien nodig, snel kan opschalen. In deze tijd is dat een aanwinst!
Lees meer

Martijn Abers

Algemeen directeur

Nederlandse Kappersakademie

Bekijk meer van ons werk

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

Sunweb Group | Detachering van SEA-specialisten

Deep in the SEA

Sunweb verzorgt jaarlijks voor meer dan een miljoen mensen vakanties in meer dan vijftien landen binnen en buiten Europa. Om hun internationale marktpositie te verstevigen wilden zij hun SEA-marketingstrategie verder uitbreiden. Aan ons de vraag of wij hier een SEA-plan en SEA-campagnes voor wilden maken. En met succes,…

Bekijk de case

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en praten graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!