fbpx
Home
Diensten
Brand design

Opvallen met een uniek brand design?

Brand design

Een sterk brand design geeft betekenis aan je merk, zorgt voor herkenbaarheid én onderscheidt jouw merk van de massa.

Wil je weten wat een krachtig brand design kan doen voor jouw bedrijf? Na een telefoontje met Paulus, onze creative director, weet je direct wat de mogelijkheden zijn.

Sparren met Paulus

Brand design, de kern van jouw bedrijf

Het creëren van een sterk en uniek brand design vergt intensief onderzoek. Onze brandstrategen analyseren jouw bedrijf, klanten en de sector waarin je werkzaam bent. In onze analyse nemen wij ook de werknemers, de belangrijkste ambassadeurs van jouw merk, mee. Door deze informatie te combineren, ontwikkelen wij een strategische en overtuigende positionering.

Brand design, het DNA van jouw bedrijf

Branding geeft identiteit aan een merk, zowel emotioneel als rationeel. Het is belangrijk dat een merk ontstaat vanuit het DNA van het bedrijf en gedragen wordt door de mensen die er werken. Maar hoe creëer je nu een sterk brand design?

  • Het begrijpen van jouw bedrijf

    We beginnen met het begrijpen van jouw organisatie. Dit doen wij door te praten met de mensen die het karakter van je brand belichamen: je werknemers. We analyseren de huidige en toekomstige concurrentie en kijken naar wat je klanten te zeggen hebben over jouw merk.

  • Jouw unieke positionering

    Deze informatie verwerken we in een duidelijk verhaal, met een visueel concept en een brand strategy, die de basis vormen voor je brandidentiteit. Denk hierbij aan een logo of website, maar ook aan de tone of voice of slogan. Onze marketingstrategen en grafisch ontwerpers werken samen hard om voor jouw merk de perfecte positionering te ontwikkelen.

  • De waarde van een krachtig brand design

    Een krachtig brand design zorgt voor herkenbaarheid en eenduidige communicatie naar (potentiële) klanten toe. Ook verbindt het jouw medewerkers beter met de organisatie en vergemakkelijkt het de zoektocht naar geschikt personeel. Hoe beter iemand zich kan inleven in een merk of organisatie, hoe makkelijker diegene er een connectie mee maakt.

Behoefte aan een krachtig brand design?
Neem contact op met Paulus.
Onderdelen content marketing

Ons werk

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Vitens | Frisse nieuwe huisstijl voor waterleidingbedrijf

Waterdichte merkstijl

Als het grootste waterleidingbedrijf van Nederland wil je geen water bij wijn doen als het aankomt op jouw huisstijl. Je wilt een merk goed zichtbaar is, wat jouw kernwaarden en boodschap goed weerspiegelt. Think Yellow heeft daarom een huisstijlhandboek opgesteld, inclusief nieuw logo, infographics, illustraties en andere communicatieuitingen.…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

Delftse Poort

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Nieuwe merkintroductie

Zo, en nu eerst... Swinkels

Iedereen kent Bavaria als hét biermerk met de blauwe kratten. Toch heeft het merk ook 26 andere biermerken onder zijn naam hangen, zoals Palm en la Trappe. Door de naam bleef echter vooral de associatie met Bavariapils bestaan. Tijd voor een nieuwe naam waardoor de andere merken beter…

Bekijk de case

ING | Krachtig fotografieconcept

Onbetaalbare fotografie

Klanten helpen in hun leven en in zaken zodat zij meer tijd overhouden voor zaken die voor hen écht belangrijk zijn. Deze filosofie wil een van Nederlands meest bekende banken ook laten terugkomen in hun fotografie. Think Yellow verzorgde meer dan 300 foto’s voor de beeldbank van ING,…

Bekijk de case
De visuals die Think Yellow voor de Havenvisie bedacht, troffen mij meteen. De voor ons zeer vertrouwde havenbeelden kregen opeens een bijna kunstzinnige dimensie. Prachtige platen die ik zo boven mijn bed zou hangen en die bovendien zo uniek zijn dat ze de Havenvisie daarmee een unieke uitstraling geven. Iedereen herkent het werk meteen. En ik vind de cirkels niet alleen erg fraai, ook inhoudelijk past de beweging precies bij onze visie op de toekomst van de haven.

Bart Jacobs

Senior communicatieadviseur Havenbedrijf Rotterdam
Foto van Paulus

Samen een sterk brand design neerzetten?

Een krachtig brand design onderscheidt jouw merk van de massa, én zorgt voor verbinding met medewerkers en (potentiële) klanten. Onze experts zorgen voor een uniek en herkenbaar design.

Paulus Nabbe, Creative Director

Gerelateerde diensten

Foto van Paulus

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen snel contact met je op!