fbpx
Home
Diensten
Brand design

Opvallen met een uniek brand design?

Brand design

Een sterk brand design geeft betekenis aan je merk, zorgt voor herkenbaarheid én onderscheidt jouw merk van de massa.

Wil je weten wat een krachtig brand design kan doen voor jouw bedrijf? Na een telefoontje met Paulus, onze creative director, weet je direct wat de mogelijkheden zijn.

Sparren met Paulus

Brand design, de kern van jouw bedrijf

Het creëren van een sterk en uniek brand design vergt intensief onderzoek. Onze brandstrategen analyseren jouw bedrijf, klanten en de sector waarin je werkzaam bent. In onze analyse nemen wij ook de werknemers, de belangrijkste ambassadeurs van jouw merk, mee. Door deze informatie te combineren, ontwikkelen wij een strategische en overtuigende positionering.

Brand design, het DNA van jouw bedrijf

Branding geeft identiteit aan een merk, zowel emotioneel als rationeel. Het is belangrijk dat een merk ontstaat vanuit het DNA van het bedrijf en gedragen wordt door de mensen die er werken. Maar hoe creëer je nu een sterk brand design?

  • Het begrijpen van jouw bedrijf

    We beginnen met het begrijpen van jouw organisatie. Dit doen wij door te praten met de mensen die het karakter van je brand belichamen: je werknemers. We analyseren de huidige en toekomstige concurrentie en kijken naar wat je klanten te zeggen hebben over jouw merk.

  • Jouw unieke positionering

    Deze informatie verwerken we in een duidelijk verhaal, met een visueel concept en een brand strategy, die de basis vormen voor je brandidentiteit. Denk hierbij aan een logo of website, maar ook aan de tone of voice of slogan. Onze marketingstrategen en grafisch ontwerpers werken samen hard om voor jouw merk de perfecte positionering te ontwikkelen.

  • De waarde van een krachtig brand design

    Een krachtig brand design zorgt voor herkenbaarheid en eenduidige communicatie naar (potentiële) klanten toe. Ook verbindt het jouw medewerkers beter met de organisatie en vergemakkelijkt het de zoektocht naar geschikt personeel. Hoe beter iemand zich kan inleven in een merk of organisatie, hoe makkelijker diegene er een connectie mee maakt.

Behoefte aan een krachtig brand design?
Neem contact op met Paulus.
Onderdelen content marketing

Ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

‘Tech & touch’ is de centrale gedachte van de nieuwe positionering van Randstad. Daarmee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het belang van het behoud van de menselijke maat. Met duizenden vestigingen in 39 landen is de ontwikkeling en implementatie van de nieuwe merkstijl dan…

Bekijk de case

Vitens

Opfrisbeurt huisstijl

Vitens is het grootste waterleidingbedrijf van ons land. Het levert drinkwater aan maar liefst 5,4 miljoen mensen in de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Utrecht, Overijssel en een aantal gemeenten in Drenthe en Noord-Holland.

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

Delftse Poort

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers

Nieuwe merkverschijning

Bavaria is de naam van het succesvolle pils in de blauwe kratjes. En tot voor kort de naam van de wereldspeler met 26 verschillende biermerken, waaronder Palm en La Trappe. Toch bleef de markt Bavaria door de naam enkel en alleen associëren met het pils. Dit stond de…

Bekijk de case

ING

Fotografieconcept

Mensen in staat stellen om vooruit te gaan in hun leven en in zaken, dat is de rol die ING wil vervullen. De bank wil klanten helpen om meer tijd over te houden voor zaken die voor hen belangrijk zijn. Dat moet ook terugkomen in de nieuwe fotografie…

Bekijk de case
De visuals die Think Yellow voor de Havenvisie bedacht, troffen mij meteen. De voor ons zeer vertrouwde havenbeelden kregen opeens een bijna kunstzinnige dimensie. Prachtige platen die ik zo boven mijn bed zou hangen en die bovendien zo uniek zijn dat ze de Havenvisie daarmee een unieke uitstraling geven. Iedereen herkent het werk meteen. En ik vind de cirkels niet alleen erg fraai, ook inhoudelijk past de beweging precies bij onze visie op de toekomst van de haven.

Bart Jacobs

Senior communicatieadviseur Havenbedrijf Rotterdam
Foto van Paulus

Samen een sterk brand design neerzetten?

Een krachtig brand design onderscheidt jouw merk van de massa, én zorgt voor verbinding met medewerkers en (potentiële) klanten. Onze experts zorgen voor een uniek en herkenbaar design.

Paulus Nabbe, Creative Director

Gerelateerde diensten

Foto van Paulus

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen snel contact met je op!