fbpx
Home
Cases

Ons werk

Join the family

Swinkels Family Brewers | Employer Branding

Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken en de vele biermerken, een sterk fundament te ontwikkelen voor het nieuwe werkgeversmerk.

Bekijk de case
: ; ;

Voel de ruimte

Rho Adviseurs | Employer Branding

Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk en werkte in 2022 mee aan de ontwikkeling van het werkgeversmerk.

Bekijk de case
: ; ;

Verzet de bakens

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne draagt Havenbedrijf Rotterdam haar circulaire visie op carrières uit, waarmee mensen zich de komende jaren binnen én buiten de haven kunnen ontwikkelen.

Bekijk de case
: ; ;

Tech meets touch

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en huisstijl neergezet. Dat vinden wij nou groot(s) denken! 

Bekijk de case
: ; ;

Geknipt voor automatisering

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een compleet nieuwe website en huisstijl. Door handige tools in te zetten voor de inrichting van de marketing automation flow hebben we de doelstellingen niet alleen behaald, maar zelfs ruim overschreden! Hoe we dat gedaan hebben? Dat leggen we je haarfijn uit in deze case. 

Bekijk de case
: ; ;

Thuis in een nieuwe stijl

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het fusietraject waarbij we alle online en offline middelen hebben ingezet voor een herkenbare huisstijl. Niet alleen de website heeft een frisse nieuwe look gekregen, ook het halfjaarlijkse magazine is compleet gerestyled. Met deze nieuwe huisstijl hebben we vorm gegeven aan de visie, waar we dicht bij de kernwaarden van het ‘nieuwe’ Stek zijn gebleven.

Bekijk de case
: ; ;

Een nieuwe weg ingeslagen

CB | Herpositionering van de logistieke dienstverlening

Als je al sinds 1871 bekend staat als dé logistieke speler in het boekenvak, dan kan het soms lastig zijn om de gebaande paden te verlaten. Zeker wanneer je jouw dienstverlening wilt uitbreiden naar de mode en de gezondheidszorg. Met een positioneringsonderzoek onderzochten we de kern van het voormalig Boekhuis om een nieuw merkconcept te ontwikkelen. Met een nieuwe naam, een nieuw motto, een nieuwe huisstijl en een responsive website maakt het nieuwe CB de weg vrij voor een toekomstbestendig en volwassen merk. Door een stevige herpositionering heeft CB zich kunnen onderscheiden als logistiek expert binnen de mode- en gezondheidsbranche, wat ook resulteerde in nieuwe opdrachten binnen deze branches. 

Bekijk de case
: ; ;

Zorg voor een nieuw label

Hulpmiddelenbezorgd.nl | Introductiecampagne van een nieuw CB label

CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Eerder lanceerde CB als spin-off het label Hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt natuurlijk om een introductiecampagne! Bekijk hier de case. 

Bekijk de case
: ; ;

Herpositionering

Delftse Poort

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Bekijk de case
: ; ;

Zo, en nu eerst... Swinkels

Swinkels Family Brewers | Nieuwe merkintroductie

Iedereen kent Bavaria als hét biermerk met de blauwe kratten. Toch heeft het merk ook 26 andere biermerken onder zijn naam hangen, zoals Palm en la Trappe. Door de naam bleef echter vooral de associatie met Bavariapils bestaan. Tijd voor een nieuwe naam waardoor de andere merken beter tot hun recht komen! Think Yellow werkte daarom het merkconcept Swinkels uit tot een volledig nieuwe huisstijl en verzorgde de huisstijlimplementatie. In deze case vertellen we hoe we tot de nieuwe stijl zijn gekomen en wat hieraan vooraf is gegaan. 

Bekijk de case
: ; ;

E.H.B.E.

Gemeente Den Haag | Eerste Hulp Bij Eenzaamheid-campagne

Eenzaamheid is lang niet altijd een probleem van ouderen met weinig familie en vrienden. Ook jongeren kunnen eenzaamheid ervaren en andere mensen in jouw directe omgeving. Om meer bewustzijn te creëren voor dit onderwerp zetten wij een campagne op voor de gemeente Den Haag om de strijd aan te gaan met eenzaamheid. 

Bekijk de case
: ; ;

Creatieve content voor iconisch gebouw

Delftse Poort | Puntjes op de i voor de contentstrategie en merkpositionering

Delftse Poort is een van de grootste future-proof bedrijfsgebouwen van de toekomst. Het gebouw is ruim opgezet, biedt ruimte aan tientallen bedrijven en is voorzien van de meest moderne faciliteiten. Dit maakt Delftse Poort een ideale plek voor professionals die en optimale werk-privébalans willen hebben. Think Yellow ontwikkelde voor Delftse Poort een nieuwe merkpositioneringsstrategie en een nieuwe contentstrategie waardoor het bedrijf zowel op hun socials als website een uniforme look hebben gekregen. Hoe we dat deden? Dat lees je in deze case. 

Bekijk de case
: ; ;

Waterdichte merkstijl

Vitens | Frisse nieuwe huisstijl voor waterleidingbedrijf

Als het grootste waterleidingbedrijf van Nederland wil je geen water bij wijn doen als het aankomt op jouw huisstijl. Je wilt een merk goed zichtbaar is, wat jouw kernwaarden en boodschap goed weerspiegelt. Think Yellow heeft daarom een huisstijlhandboek opgesteld, inclusief nieuw logo, infographics, illustraties en andere communicatieuitingen. Op deze wijze presenteert Vitens zich nu met een krachtige boodschap. Lees hier alles over de nieuwe huisstijl en waarom deze als een paal boven water staat. 

Bekijk de case
: ; ;

Onbetaalbare fotografie

ING | Krachtig fotografieconcept

Klanten helpen in hun leven en in zaken zodat zij meer tijd overhouden voor zaken die voor hen écht belangrijk zijn. Deze filosofie wil een van Nederlands meest bekende banken ook laten terugkomen in hun fotografie. Think Yellow verzorgde meer dan 300 foto’s voor de beeldbank van ING, waardoor hun huisstijlconcept met foto’s tot leven is gekomen. Deze worden ingezet voor de ING-website, socials, folders en meer. Voor deze ‘slices of life’ kregen fotografen de vrije hand. Zo hebben ze echte mensen in beeld gebracht en hebben ze foto’s ontwikkeld die spontaniteit en lef uitstralen. 

Bekijk de case
: ; ;

Haven met een visie

Havenbedrijf Rotterdam | Visualisering van ambitie

Havenbedrijf Rotterdam kiest het ruime sop met zijn vernieuwde Havenvisie. Aan Think Yellow werd gevraagd om een nieuwe versie van Havenvisie 2030 te creëren; een gedrukte rapportage waarin het toekomstperspectief en de ambitie van het Rotterdamse haven- en industriecomplex wordt beschreven. Het overkoepelende begrip voor deze Havenvisie is ‘transitie’. Dit is zowel van toepassing op de ontwikkeling en verduurzaming van het bedrijf als op verbinding voor de havenstad en de regio. Dit hebben we vertaald naar een krachtig ontwerp wat aansluit bij de visie en de doelstellingen van Havenbedrijf Rotterdam. 

Bekijk de case
: ; ;

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort

Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.

Bekijk de case
: ; ;

App voor ondernemers

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland | App voor ondernemend Nederland

Als ondernemer moet je constant op de hoogte zijn van veranderende wet- en regelgeving. Niet elke nieuwe wet is van toepassing op jouw onderneming, maar het kan wel heel handig zijn om de laatste wetswijzigingen in een overzicht te hebben. Er zijn immers al genoeg regeltjes om rekening mee te houden! Precies dat was de aanleiding voor de Rijksdienst ondernemend Nederland (RVO) om een slimme app te laten ontwikkelen, waardoor ondernemers de benodigde informatie op één plek hadden. Met de ‘Nieuwe Wetten’-app kunnen ondernemers zich abonneren op onderwerpen die voor voor hen relevant zijn. Inmiddels heeft de app al meer dan 50.000 gebruikers en dit aantal blijft gestaag groeien. 

Bekijk de case
: ; ;

Data from outer space

Airbus | Datavisualisatie van livedata uit de ruimte

Informatie zegt pas iets als het leesbaar wordt gemaakt. Samen met de developers van Airbus heeft Think Yellow de data over luchtkwaliteit omgezet naar duidelijke kaarten en voorspellingen voor morgen. Door deze stabiele online oplossing maken we complexe livedata lekker luchtig en inzichtelijk.  

Bekijk de case
: ; ;

Future-proof designsysteem

Swinkels Family Brewers | Soepele navigatie voor het contentmanagementsysteem

Goed design moet zowel mooi als functioneel zijn. Om een toekomstbestendig design te maken voor Swinkels Family Brewers heeft Think Yellow wireframes ontworpen voor het contentmanagementsysteem van het familiebedrijf. Doordat het systeem flexibel is ingericht, zijn de bouwstenen makkelijk herbruikbaar en aan te passen, voor nu en in de toekomst. 

Bekijk de case
: ; ;

(Paarden)ijzer smeden als het heet is

Werkman Hoofcare | Webdesign voor een innovatief familiebedrijf

Werkman Hoofcare verovert in razend tempo de Europese én Amerikaanse markt met producten van hoogstaande kwaliteit. Dit familiebedrijf heeft ambacht hoog in het vaandel staan en ontwikkelt continu nieuwe producten. Ook dit eeuwenoude ambacht gaat mee met de tijd, waardoor er behoefte was aan een nieuwe website en een nieuwe merkpositionering. Aangezien we bij Think Yellow graag het ijzer smeden als het heet is, hebben we met een multidisciplinair team een nieuwe website ontworpen, waarbij het verhaal van deze bijzondere familie, de rijke traditie en merkbeleving centraal staan.

Bekijk de case
: ; ;

B(l)oeiend websiteontwerp

Growing Together | Digitaal platform voor de bloemenbranche

L&M Rijnsburg is het familiebedrijf achter het label ‘Growing Together’. Samen met vijf andere bedrijven binnen de L&M Groep werkt de organisatie aan verduurzaming onder het label Growing Together. Aan ons de vraag of wij een website konden ontwikkelen waarop alle duurzame initiatieven van het bedrijf terug te vinden waren. Dit hebben we vertaald naar een nieuwe website met bijpassende visuals en video’s. Lees hier meer over de case. 

Bekijk de case
: ; ;

Uitgekiend design

Kalibra | Gebruiksvriendelijk websitedesign

Kalibra is dé expert op het gebied van kalibreren en valideren van kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra onder andere voor de zorgsector, de koeltechniek, de voedingsindustrie en biofarmacie. De opdracht? Een gebruiksvriendelijke website ontwerpen die net zo goed op de doelgroep is afgestemd als de producten van Kalibra. Bekijk hier hoe we dat gedaan hebben. 

Bekijk de case
: ; ;

Een performance strategie die loont

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een online marketingstrategie bepaald. Door het uitrollen van SEA-campagnes, SEO-optimalisatie van de website en het geven van strategisch advies konden we een stijging van 68% realiseren in het aantal nieuwe klanten van GGN. 

Bekijk de case
: ; ;

Deep in the SEA

Sunweb Group | Detachering van SEA-specialisten

Sunweb verzorgt jaarlijks voor meer dan een miljoen mensen vakanties in meer dan vijftien landen binnen en buiten Europa. Om hun internationale marktpositie te verstevigen wilden zij hun SEA-marketingstrategie verder uitbreiden. Aan ons de vraag of wij hier een SEA-plan en SEA-campagnes voor wilden maken. En met succes, want inmiddels heeft de online marketing van Sunweb een grote vlucht genomen! Onze SEA-specialisten maken onderdeel uit van het Sunwebteam op locatie waar we dag in dag uit eraan bijdragen om deze ambitie te realiseren.

Bekijk de case
: ; ;

Haarfijn websitebeheer

Nederlandse Kappersakademie | Websitebeheer en doorontwikkeling van de website

Toen de NKA ons benaderde voor websitebeheer en om de bestaande website door te ontwikkelen werden we meteen enthousiast. Onze designers en developers werden uitgedaagd om naast de online marketing, de website up-to-date te houden, uit te breiden en te verbeteren. Het resultaat? Hoger organisch zoekverkeer en een technische optimalisatie wat leidde tot een snellere responstijd binnen de pagina’s. 

Bekijk de case
: ; ;

Kwaliteit boven kwantiteit

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van online advertising stuurt de website nu op meer kwalitatieve bezoekers en een hogere conversieratio. Dit resulteerde in een verhoging van de sessieduur van 143%. 

Bekijk de case
: ; ;