Swinkels Family Brewers | Employer Branding
Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken en de vele biermerken, een sterk fundament te ontwikkelen voor het nieuwe werkgeversmerk.
Rho Adviseurs | Employer Branding
Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk en werkte in 2022 mee aan de ontwikkeling van het werkgeversmerk.
Havenbedrijf Rotterdam
In opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam rolden we een opvallende, nieuwe campagne uit om medewerkers te werven: Come. Grow. Go.
Randstad Global
‘Tech & touch’ is de centrale gedachte van de nieuwe positionering van Randstad. Daarmee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het belang van het behoud van de menselijke maat. Met duizenden vestigingen in 39 landen is de ontwikkeling en implementatie van de nieuwe merkstijl dan ook een uitdaging om ervoor te zorgen dat het merk overal overtuigend wordt neergezet. Dankzij onze jarenlange ervaring met de ontwikkeling, uitrol en het managen van grote huisstijlen voor bijvoorbeeld klanten als ING en Nationale-Nederlanden, waren wij de natuurlijke partner voor Randstad.
Nederlandse Kappersakademie
De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen zij in een krimpende markt hun leidende positie verstevigen en verder uitbouwen? Daar mocht Think Yellow zich met veel enthousiasme over buigen.
Stek
Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.
CB
Centraal Boekhuis is al sinds 1871 dé logistieke speler in het boekenvak. Anno 2012 wilde het bedrijf de dienstverlening uitbreiden naar de mode en gezondheidszorg. Lastig, als ‘Boekhuis’. De sterke band met de boekenwereld wilde het bedrijf natuurlijk ook niet verliezen.
Hulpmiddelenbezorgd.nl
CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Een tijdje geleden lanceerde CB als spin-off het label hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt natuurlijk om een introductiecampagne!
Delftse Poort
Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.
Swinkels Family Brewers
Bavaria is de naam van het succesvolle pils in de blauwe kratjes. En tot voor kort de naam van de wereldspeler met 26 verschillende biermerken, waaronder Palm en La Trappe. Toch bleef de markt Bavaria door de naam enkel en alleen associëren met het pils. Dit stond de verkoop van andere merken steeds meer in de weg. Tijd voor een andere aanpak waarbij het pils wel de historische naam Bavaria moest blijven dragen.
Gemeente Den Haag
De meeste mensen associëren eenzaamheid vooral met ouderen die alleen wonen en nauwelijks de deur uit komen. Een beeld dat niet volledig is.
Delftse Poort
Delftse Poort is een future-proof bedrijfsverzamelgebouw. Het staat voor uitstekende dienstverlening, moderne werkplekken en de beste faciliteiten en services voor een optimale werk-privé-balans. Think Yellow wordt ingeschakeld om het merk Delftse Poort opnieuw te positioneren en een contentstrategie te maken. Bij aanvang van het project is zo’n 64% van de 65.000 m2 aan vloerruimte in Delftse Poort verhuurd. Inmiddels wordt de contentstrategie uitgevoerd en staat dat cijfer al op 74%.
Vitens
Vitens is het grootste waterleidingbedrijf van ons land. Het levert drinkwater aan maar liefst 5,4 miljoen mensen in de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Utrecht, Overijssel en een aantal gemeenten in Drenthe en Noord-Holland.
ING
Mensen in staat stellen om vooruit te gaan in hun leven en in zaken, dat is de rol die ING wil vervullen. De bank wil klanten helpen om meer tijd over te houden voor zaken die voor hen belangrijk zijn. Dat moet ook terugkomen in de nieuwe fotografie van de bank. Evenals de volgende onderwerpen: lef, geloofwaardigheid en menselijke interactie. Think Yellow beantwoordt deze vraag met een nieuwe aanpak waarbinnen de fotografen de vrije hand krijgen. Zo ontstaan er foto’s die menselijkheid, interactie, spontaniteit en lef uitstralen.
Havenbedrijf Rotterdam
Rotterdam streeft ernaar om koploper te zijn op het gebied van duurzame groei. De wereld om ons heen is altijd in transitie en dit beïnvloedt ook de Rotterdamse haven en industrie. Denk hierbij aan digitalisering en veranderingen op het gebied van energie en grondstoffen.
Delftse Poort
Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Ondernemers krijgen regelmatig te maken met nieuwe wetgeving. Als overheid wil je ondernemers daarvan op de hoogte stellen. Hoe doe je dat handig?
Airbus
Informatie zegt pas iets als het leesbaar wordt gemaakt. Dit hebben we gedaan samen met de developers van Airbus. Op de kaarten kan je de luchtkwaliteit zien van vandaag en een voorspelling voor morgen. Airbus laat hiermee zien wat er kan met die data, dankzij een stabiele online oplossing.
Swinkels Family Brewers
Onze wireframes zijn gebruikt om de klantervaring duidelijk te maken en te testen. Deze customer journeys hebben we gebruikt als een heldere basis voor de lay-out en navigatie.
Werkman Hoofcare
In Groningen staat het familiebedrijf van de familie Werkman: Werkman Hoofcare. Al meer dan 100 jaar levert zij kwalitatieve hoefijzers aan hoefsmeden. Met een groeiende wereldwijde afzetmarkt en de vierde generatie Werkman aan het roer, breidt Werkman Hoofcare haar productaanbod nog steeds uit: met nieuwe innovatieve technologie, tools en educatief materiaal. Aan Think Yellow de vraag om dit productaanbod en de unieke filosofie van het familiebedrijf te vertalen naar een nieuw webdesign.
Growing Together
L&M Rijnsburg is een grote speler binnen de internationale bloemenbranche. De bloemen van het familiebedrijf vinden hun weg over heel de wereld. Samen met vijf andere bedrijven werkt zij binnen L&M Groep aan de verduurzaming van hun branche met het label ‘Growing Together’. Aan Think Yellow de vraag om een website te ontwikkelen waarop alle duurzame initiatieven terug te vinden zijn.
Kalibra
Als voeding tijdens de verwerking niet goed wordt gekoeld, moet alles worden weggegooid. Bij een operatiekamer is de perfecte afstemming van meetapparatuur een zaak van leven of dood. Daar is kalibratie voor nodig. Kalibra kalibreert en valideert kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra in een groot aantal sectoren zoals: de voedingsindustrie, de zorg en laboratoria, de koeltechniek en de (bio)farmacie.
GGN
Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij de ontwikkeling en online marketing van ggn.nl/incasso.
Sunweb Group
Sunweb verzorgt de vakanties van meer dan een miljoen mensen per jaar. In meer dan 15 landen binnen en buiten Europa. Dat doet zij met bekende labels als Elize was here, GOGO, Beachmasters en Husk. Hoewel Sunweb een sterk online businessmodel heeft, wil zij haar onlinemarketingkennis intern versterken. Ook wil zij haar internationale marktaandeel vergroten. Think Yellow schoof aan om deze ambitie te realiseren.
Nederlandse Kappersakademie
Waar volg je je training als je zeker wil zijn van een baan als kapper? Bij de Nederlandse Kappersakademie! Niet alleen het grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa, maar hier kun je terecht voor een praktijkgerichte opleiding in een van de eigen salons. Ervaren docenten volgen continu trainingen en staan garant voor kwaliteit. Als student van de NKA ben je automatisch erg gewild op de arbeidsmarkt.
VNO-NCW
VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt gebundeld in een maandelijkse fysieke oplage.