fbpx
Home
Cases
Campagne tegen eenzaamheid voor Gemeente Den Haag

E.H.B.E.

Gemeente Den Haag | Eerste Hulp Bij Eenzaamheid-campagne

Eenzaamheid is lang niet altijd een probleem van ouderen met weinig familie en vrienden. Ook jongeren kunnen eenzaamheid ervaren en andere mensen in jouw directe omgeving. Om meer bewustzijn te creëren voor dit onderwerp zetten wij een campagne op voor de gemeente Den Haag om de strijd aan te gaan met eenzaamheid. 

Eenzaamheid is iets van alle leeftijden en komt in alle wijken voor. Een maatschappelijk probleem waaraan we echt iets moeten doen. Gedurende vier jaar gaat de gemeente Den Haag de strijd aan met eenzaamheid.

Verandering vanuit bewustwording

Om mensen bewust te maken van het onderwerp hebben we een campagne ontwikkeld met als rode draad ‘Eenzaamheid kent veel gezichten’. Op de website Eerste Hulp Bij Eenzaamheid (ehbe.nl) krijgen mensen die worstelen met eenzaamheid praktische tips om er iets aan te doen. Maar ook wijkbewoners die denken dat iemand eenzaam is en mensen uit het professionele circuit kunnen hier terecht. De campagne is overal zichtbaar en veel partijen doen belangeloos mee om de boodschap te verspreiden. Zo hangen de posters bijvoorbeeld ook al bij Albert Heijn.

 

Moving content

Alle kanalen worden ingezet om ervoor te zorgen dat iedereen in Den Haag met de boodschap wordt geconfronteerd. Voor social media maken we vooral gebruik van ‘moving content‘, omdat dit de meeste impact heeft. Bewegende beelden trekken namelijk niet alleen onze aandacht, maar uit onderzoek blijkt dat we ze ook 60.000 keer sneller verwerken dan tekst.

Wijk voor wijk

Na de introductiecampagne zoomen we in op de wijken waar het probleem het grootst is. Met een wijkgerichte aanpak gaan we de samenleving echt in beweging zetten, want eenzaamheid woont ook bij jou in de straat.

Meer van ons werk

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!