Home
Cases
Campagne tegen eenzaamheid voor Gemeente Den Haag

Campagne tegen eenzaamheid

Gemeente Den Haag

De meeste mensen associëren eenzaamheid vooral met ouderen die alleen wonen en nauwelijks de deur uit komen. Een beeld dat niet volledig is.

Eenzaamheid is iets van alle leeftijden en komt in alle wijken voor. Een maatschappelijk probleem waaraan we echt iets moeten doen. Gedurende vier jaar gaat de gemeente Den Haag de strijd aan met eenzaamheid.

Verandering vanuit bewustwording

Om mensen bewust te maken van het onderwerp hebben we een campagne ontwikkeld met als rode draad ‘Eenzaamheid kent veel gezichten’. Op de website Eerste Hulp Bij Eenzaamheid (ehbe.nl) krijgen mensen die worstelen met eenzaamheid praktische tips om er iets aan te doen. Maar ook wijkbewoners die denken dat iemand eenzaam is en mensen uit het professionele circuit kunnen hier terecht. De campagne is overal zichtbaar en veel partijen doen belangeloos mee om de boodschap te verspreiden. Zo hangen de posters bijvoorbeeld ook al bij Albert Heijn.

 

Moving content

Alle kanalen worden ingezet om ervoor te zorgen dat iedereen in Den Haag met de boodschap wordt geconfronteerd. Voor social media maken we vooral gebruik van ‘moving content’, omdat dit de meeste impact heeft. Bewegende beelden trekken namelijk niet alleen onze aandacht, maar uit onderzoek blijkt dat we ze ook 60.000 keer sneller verwerken dan tekst.

 

Wijk voor wijk

Na de introductiecampagne zoomen we in op de wijken waar het probleem het grootst is. Met een wijkgerichte aanpak gaan we de samenleving echt in beweging zetten, want eenzaamheid woont ook bij jou in de straat.

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!