Home
Cases
Fotografieconcept voor ING

Fotografieconcept

ING

Mensen in staat stellen om vooruit te gaan in hun leven en in zaken, dat is de rol die ING wil vervullen. De bank wil klanten helpen om meer tijd over te houden voor zaken die voor hen belangrijk zijn. Dat moet ook terugkomen in de nieuwe fotografie van de bank. Evenals de volgende onderwerpen: lef, geloofwaardigheid en menselijke interactie. Smidswater beantwoordt deze vraag met een nieuwe aanpak waarbinnen de fotografen de vrije hand krijgen. Zo ontstaan er foto’s die menselijkheid, interactie, spontaniteit en lef uitstralen.

Slices of life

De fotografen, Jeroen Dietz en Frank van Delft, krijgen meer vrijheid in de keuze van locatie en modellen. Ze brengen ‘echte’ mensen in beeld, geen gepolijste modellen. Bovendien zoeken ze meer aansluiting op het moment; het 100% stylen is daarmee voorbij. Dit zijn meer ‘slices of life’.

Beelden uit het echte leven

De fotografen selecteren hoofdrolspelers uit hun eigen netwerken: familie, vrienden, buren, mensen van kantoor of uit de kroeg. Ze worden gefotografeerd in hun eigen woon- of werkomgeving en kunnen daardoor echt zichzelf zijn. Het resultaat zijn foto’s uit het echte leven. Een leven dat volop in beweging is.

Art direction 2.0

Think Yellow voert de art direction. Bij elke (korte) tussentijdse shoot bespreken en evalueren we meteen het resultaat. We laten de beelden aansluiten op de vastgestelde thema’s, bewaken het verhaal en zorgen dat de setting verrassend blijft.

 

Pareltjes uit de rand van de shoot

Hoe goed deze aanpak ook werkt, ook hier worden de pareltjes in de rafelrand van de shoot gemaakt. De zogenaamde “off moments”, vaak aan het einde van de sessie. Als niemand meer bewust bezig is met de shoot, en als er totale ontspanning is in de groep, dan worden er foto’s gemaakt die helemaal raak zijn. Die ook een beetje schuren, omdat ze net iets anders tonen dan de kijker verwacht.

 

Een authentiek, puur gevoel

De shoots in nieuwe stijl leveren veel op: kwalitatief en kwantitatief. Vrijwel alle beelden hebben dat authentieke, pure gevoel waar we naar zochten. Zo’n 300 nieuwe foto’s staan nu in de beeldbank van ING. Ze worden voor allerlei doeleinden gebruikt (de website, socials, folders).

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Marketing automation

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen…

Bekijk de case

Sunweb Group

Flexibele SEA versterking

Sunweb verzorgt de vakanties van meer dan een miljoen mensen per jaar. In meer dan 15 landen binnen en buiten Europa. Dat doet zij met bekende labels als Elize was here, GOGO, Beachmasters en Husk. Hoewel Sunweb een sterk online businessmodel heeft, wil zij haar onlinemarketingkennis intern versterken.…

Bekijk de case

Growing Together

Digitaal platform voor de bloemenbranche

L&M Rijnsburg is een grote speler binnen de internationale bloemenbranche. De bloemen van het familiebedrijf vinden hun weg over heel de wereld. Samen met vijf andere bedrijven werkt zij binnen L&M Groep aan de verduurzaming van hun branche met het label ‘Growing Together’. Aan Think Yellow de vraag…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Doorontwikkeling en beheer website

Waar volg je je training als je zeker wil zijn van een baan als kapper? Bij de Nederlandse Kappersakademie! Niet alleen het grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa, maar hier kun je terecht voor een praktijkgerichte opleiding in een van de eigen salons. Ervaren docenten volgen continu trainingen…

Bekijk de case

Kalibra

Flexibele en gebruiksvriendelijke website

Als voeding tijdens de verwerking niet goed wordt gekoeld, moet alles worden weggegooid. Bij een operatiekamer is de perfecte afstemming van meetapparatuur een zaak van leven of dood. Daar is kalibratie voor nodig. Kalibra kalibreert en valideert kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra in een groot aantal…

Bekijk de case

Werkman Hoofcare

Webdesign voor een sterk merk met een rijke traditie

In Groningen staat het familiebedrijf van de familie Werkman: Werkman Hoofcare. Al meer dan 100 jaar levert zij kwalitatieve hoefijzers aan hoefsmeden. Met een groeiende wereldwijde afzetmarkt en de vierde generatie Werkman aan het roer, breidt Werkman Hoofcare haar productaanbod nog steeds uit: met nieuwe innovatieve technologie, tools…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en praten graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!