ING | Krachtig fotografieconcept
De fotografen, Jeroen Dietz en Frank van Delft, krijgen meer vrijheid in de keuze van locatie en modellen. Ze brengen ‘echte’ mensen in beeld, geen gepolijste modellen. Bovendien zoeken ze meer aansluiting op het moment; het 100% stylen is daarmee voorbij. Dit zijn meer ‘slices of life’.
De fotografen selecteren hoofdrolspelers uit hun eigen netwerken: familie, vrienden, buren, mensen van kantoor of uit de kroeg. Ze worden gefotografeerd in hun eigen woon- of werkomgeving en kunnen daardoor echt zichzelf zijn. Het resultaat zijn foto’s uit het echte leven. Een leven dat volop in beweging is.
Think Yellow voert de art direction. Bij elke (korte) tussentijdse shoot bespreken en evalueren we meteen het resultaat. We laten de beelden aansluiten op de vastgestelde thema’s, bewaken het verhaal en zorgen dat de setting verrassend blijft.
Hoe goed deze aanpak ook werkt, ook hier worden de pareltjes in de rafelrand van de shoot gemaakt. De zogenaamde “off moments”, vaak aan het einde van de sessie. Als niemand meer bewust bezig is met de shoot, en als er totale ontspanning is in de groep, dan worden er foto’s gemaakt die helemaal raak zijn. Die ook een beetje schuren, omdat ze net iets anders tonen dan de kijker verwacht.
De shoots in nieuwe stijl leveren veel op: kwalitatief en kwantitatief. Vrijwel alle beelden hebben dat authentieke, pure gevoel waar we naar zochten. Zo’n 300 nieuwe foto’s staan nu in de beeldbank van ING. Ze worden voor allerlei doeleinden gebruikt (de website, socials, folders).