fbpx
Home
Cases
Fotografieconcept voor ING

Onbetaalbare fotografie

ING | Krachtig fotografieconcept

Klanten helpen in hun leven en in zaken zodat zij meer tijd overhouden voor zaken die voor hen écht belangrijk zijn. Deze filosofie wil een van Nederlands meest bekende banken ook laten terugkomen in hun fotografie. Think Yellow verzorgde meer dan 300 foto’s voor de beeldbank van ING, waardoor hun huisstijlconcept met foto’s tot leven is gekomen. Deze worden ingezet voor de ING-website, socials, folders en meer. Voor deze ‘slices of life’ kregen fotografen de vrije hand. Zo hebben ze echte mensen in beeld gebracht en hebben ze foto’s ontwikkeld die spontaniteit en lef uitstralen. 

Slices of life

De fotografen, Jeroen Dietz en Frank van Delft, krijgen meer vrijheid in de keuze van locatie en modellen. Ze brengen ‘echte’ mensen in beeld, geen gepolijste modellen. Bovendien zoeken ze meer aansluiting op het moment; het 100% stylen is daarmee voorbij. Dit zijn meer ‘slices of life’.

Beelden uit het echte leven

De fotografen selecteren hoofdrolspelers uit hun eigen netwerken: familie, vrienden, buren, mensen van kantoor of uit de kroeg. Ze worden gefotografeerd in hun eigen woon- of werkomgeving en kunnen daardoor echt zichzelf zijn. Het resultaat zijn foto’s uit het echte leven. Een leven dat volop in beweging is.

Art direction 2.0

Think Yellow voert de art direction. Bij elke (korte) tussentijdse shoot bespreken en evalueren we meteen het resultaat. We laten de beelden aansluiten op de vastgestelde thema’s, bewaken het verhaal en zorgen dat de setting verrassend blijft.

 

Pareltjes uit de rand van de shoot

Hoe goed deze aanpak ook werkt, ook hier worden de pareltjes in de rafelrand van de shoot gemaakt. De zogenaamde “off moments”, vaak aan het einde van de sessie. Als niemand meer bewust bezig is met de shoot, en als er totale ontspanning is in de groep, dan worden er foto’s gemaakt die helemaal raak zijn. Die ook een beetje schuren, omdat ze net iets anders tonen dan de kijker verwacht.

 

Een authentiek, puur gevoel

De shoots in nieuwe stijl leveren veel op: kwalitatief en kwantitatief. Vrijwel alle beelden hebben dat authentieke, pure gevoel waar we naar zochten. Zo’n 300 nieuwe foto’s staan nu in de beeldbank van ING. Ze worden voor allerlei doeleinden gebruikt (de website, socials, folders).

Meer van ons werk

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

Geknipt voor automatisering

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een…

Bekijk de case

Sunweb Group | Detachering van SEA-specialisten

Deep in the SEA

Sunweb verzorgt jaarlijks voor meer dan een miljoen mensen vakanties in meer dan vijftien landen binnen en buiten Europa. Om hun internationale marktpositie te verstevigen wilden zij hun SEA-marketingstrategie verder uitbreiden. Aan ons de vraag of wij hier een SEA-plan en SEA-campagnes voor wilden maken. En met succes,…

Bekijk de case

Growing Together | Digitaal platform voor de bloemenbranche

B(l)oeiend websiteontwerp

L&M Rijnsburg is het familiebedrijf achter het label ‘Growing Together’. Samen met vijf andere bedrijven binnen de L&M Groep werkt de organisatie aan verduurzaming onder het label Growing Together. Aan ons de vraag of wij een website konden ontwikkelen waarop alle duurzame initiatieven van het bedrijf terug te…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Websitebeheer en doorontwikkeling van de website

Haarfijn websitebeheer

Toen de NKA ons benaderde voor websitebeheer en om de bestaande website door te ontwikkelen werden we meteen enthousiast. Onze designers en developers werden uitgedaagd om naast de online marketing, de website up-to-date te houden, uit te breiden en te verbeteren. Het resultaat? Hoger organisch zoekverkeer en een…

Bekijk de case

Kalibra | Gebruiksvriendelijk websitedesign

Uitgekiend design

Kalibra is dé expert op het gebied van kalibreren en valideren van kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra onder andere voor de zorgsector, de koeltechniek, de voedingsindustrie en biofarmacie. De opdracht? Een gebruiksvriendelijke website ontwerpen die net zo goed op de doelgroep is afgestemd als de producten…

Bekijk de case

Werkman Hoofcare | Webdesign voor een innovatief familiebedrijf

(Paarden)ijzer smeden als het heet is

Werkman Hoofcare verovert in razend tempo de Europese én Amerikaanse markt met producten van hoogstaande kwaliteit. Dit familiebedrijf heeft ambacht hoog in het vaandel staan en ontwikkelt continu nieuwe producten. Ook dit eeuwenoude ambacht gaat mee met de tijd, waardoor er behoefte was aan een nieuwe website en…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en praten graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!