Kalibra | Gebruiksvriendelijk websitedesign
Doordat hun website niet langer bij de marketingdoelen en hun imago paste, vroeg Kalibra ons om een nieuwe uitstraling en een nieuw en vooral gebruiksvriendelijk CMS. Content aanpassen op de huidige website was maar beperkt mogelijk en dit proces verliep veel te traag. Ook de mogelijkheden van call to actions pasten niet meer bij de manier waarop Kalibra met zijn klanten wilde interacteren.
Als een klant belt over een heel specifieke dienst, is degene die opneemt dan degene die de vraag kan beantwoorden? Of word je dan zoveel keer doorverbonden? Welke thema’s spelen er rondom validatie en dan vooral validatie binnen de eigen markt en welke antwoorden heeft Kalibra hierop? Door dit soort vragen te stellen hebben onze designers, developers en online marketeers de contentstructuur aangepast, zodat deze zo goed mogelijk aansluit op de (potentiële) klant. De bestaande structuur van de website is zo geoptimaliseerd.
Van de verschillende elementen op de pagina’s zijn standaardmodules gemaakt. Waar dat niet kon, hebben we maatwerkmodules geleverd. Deze manier van werken was praktisch en kostenefficiënt. Uiteraard hebben we alle modules in Kalibra’s huisstijl gezet. Om een moderne, prettige webexperience aan de bezoekers te bieden, is de huisstijl geoptimaliseerd voor het web. Voor een optimale vindbaarheid van de site en de implementatie van de nodige tools voor analyse en optimalisatie waren onze online marketeers actief aangesloten op de ontwikkeling van de website.
Door een slimme inrichting van het CMS heeft Kalibra een website waarmee ze flexibel kunnen inspelen op veranderende wensen wat betreft contentstrategie en online marketingstrategie. Met dit CMS kan Kalibra hun landingspagina’s, campagnes en cases aanvullen naar wens, in een gebruiksvriendelijke makkelijke interface.
Het systeem heeft een faciliterende rol, wat vanzelfsprekend lijkt, maar in de praktijk door weinig partijen echt zo wordt opgeleverd.
Voor de eigen dienstverlening is Kalibra ervan overtuigd dat je specialistische werkzaamheden moet overlaten aan diegene die er goed in is. Die heeft daarvoor de kennis en opleiding, de benodigde attributen en de ervaring. Dat is precies de reden, waarom wij onze online dienstverlening overlaten aan Think Yellow. Zij blijven ons, als geen ander, keer op keer verrassen met wat er allemaal kan, en hoe zij dat feilloos voor ons in weten te richten. Chapeau!
Mark Odijk