Home
Cases
Herpositionering voor Delftse Poort

Herpositionering

Delftse Poort

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Het vertrek van Nationale Nederlanden uit een groot gedeelte van het gebouw bood de nieuwe eigenaar, CBRE Global Investors, de kans om het merk Delftse Poort opnieuw te definiëren. Wat is de kracht van het gebouw? Wat zoeken professionals van nu en morgen?

Onschuldige Schepper als archetype

Professionals zoeken meer dan ooit verbinding en inspiratie in hun werkomgeving. Een heel ander uitgangspunt dan het oude imago van het gebouw: zakelijk, chique, met status. Via een onderzoek op basis van archetypen heeft Delftse Poort zijn gewenste, nieuwe identiteit en positionering vastgesteld.

De zoektocht eindigde bij: de onschuldige schepper. Dit archetype past veel beter bij wat de Delftse Poort wil zijn, en bij de professional van nu. Binnen dit archetype is er meer ruimte voor creativiteit, jezelf kunnen zijn en contact met anderen, ook van buiten het gebouw. Allemaal zaken waar de hedendaagse werknemer veel meer waarde aan hecht en die een puur zakelijke omgeving ontstijgen.

Customer journey optimaliseren

Delftse Poort moet op het netvlies komen van potentiële huurders, in binnen- en buitenland. Er zijn veel vierkante meters beschikbaar. Maar wat en vooral hoe zoeken kantoorgebruikers van nu? Via een uitgebreide customer journey-sessie heeft CBRE Global Investors, samen met Think Yellow, de hele klantreis in kaart gebracht en vastgesteld waar in de communicatie verbeteringen nodig zijn.

Honingraat en slogan

De nieuwe positionering vereist, naast een goed productaanbod, natuurlijk ook een overtuigend en onderscheidend merk. In de nieuwe huisstijl komen alle elementen van de merkidentiteit terug. Opvallend is het honingraatmotief, de visualisering van het netwerk van verbindingen dat Delftse Poort feitelijk is. De stijl wordt op steeds meer plekken zichtbaar. In het gebouw natuurlijk en online. De nieuwe slogan verwoordt de nieuwe energie, de mogelijkheden en de ambities: Join it. Share it. Make it.

Supergrote stickers

En soms moet je het van de daken schreeuwen. Juist daarom heeft Delftse Poort aan de stationszijde enorme stickers aan de gevel geplakt waarop duidelijk wordt dat er in het gebouw ruimte is voor nieuwe ondernemers.

Socials

Inmiddels zijn ook de socials in full swing. De Instagram-pagina is een ideale hangout voor echte liefhebbers van het gebouw en architectuur. De Facebook-pagina maakt verbinding met volgers – binnen en buiten het gebouw en laat ook tal van gedreven professionals uit het gebouw aan het woord. Share it. De komende tijd staat vooral in het teken van verbouwingen en verbinding met de stad Rotterdam, waardoor de uitstraling van het pand beter aansluit op de nieuwe positionering. Wordt vervolgd.

Over CBRE Global Investors

CBRE Global Investors is een toonaangevende vastgoedvermogensbeheerder. Het investeringsfonds van CBRE Global Investors (CBRE Dutch Office Fund) investeert wereldwijd in kantoorgebouwen op multifunctionele toplocaties. Ook in vier grote steden in Nederland. In de portefeuille zitten kenmerkende gebouwen zoals WTC Amsterdam, UP Office Building, WTC Schiphol, WTC Utrecht (in ontwikkeling) en Delftse Poort in Rotterdam. Het CBRE Dutch Office Fund wil naadloos aansluiten op de constant veranderende wensen van huurders en gebruikers en voorlopen op het gebied van duurzaamheid en technologie. Om dat te realiseren krijgen service, kwaliteitsverbetering en de gebruiksbeleving extra veel aandacht. Bovendien wordt het kantoorgebruik zoveel mogelijk afgestemd op de toekomstige gebruikersvraag. Excellente dienstverlening aan huurders én het aangaan van strategische partnerschappen: dat zijn de sleutels tot succes in het realiseren van deze doelstellingen.

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Marketing automation

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen…

Bekijk de case

Sunweb Group

Flexibele SEA versterking

Sunweb verzorgt de vakanties van meer dan een miljoen mensen per jaar. In meer dan 15 landen binnen en buiten Europa. Dat doet zij met bekende labels als Elize was here, GOGO, Beachmasters en Husk. Hoewel Sunweb een sterk online businessmodel heeft, wil zij haar onlinemarketingkennis intern versterken.…

Bekijk de case

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

App voor ondernemers

Ondernemers krijgen regelmatig te maken met nieuwe wetgeving. Als overheid wil je ondernemers daarvan op de hoogte stellen. Hoe doe je dat handig?

Bekijk de case

Gemeente Den Haag

Campagne tegen eenzaamheid

De meeste mensen associëren eenzaamheid vooral met ouderen die alleen wonen en nauwelijks de deur uit komen. Een beeld dat niet volledig is.

Bekijk de case

Airbus

Data­visualisatie van live data uit de ruimte

Informatie zegt pas iets als het leesbaar wordt gemaakt. Dit hebben we gedaan samen met de developers van Airbus. Op de kaarten kan je de luchtkwaliteit zien van vandaag en een voorspelling voor morgen. Airbus laat hiermee zien wat er kan met die data, dankzij een stabiele online…

Bekijk de case

Growing Together

Digitaal platform voor de bloemenbranche

L&M Rijnsburg is een grote speler binnen de internationale bloemenbranche. De bloemen van het familiebedrijf vinden hun weg over heel de wereld. Samen met vijf andere bedrijven werkt zij binnen L&M Groep aan de verduurzaming van hun branche met het label ‘Growing Together’. Aan Think Yellow de vraag…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Doorontwikkeling en beheer website

Waar volg je je training als je zeker wil zijn van een baan als kapper? Bij de Nederlandse Kappersakademie! Niet alleen het grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa, maar hier kun je terecht voor een praktijkgerichte opleiding in een van de eigen salons. Ervaren docenten volgen continu trainingen…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers

Flexibel design system

Onze wireframes zijn gebruikt om de klantervaring duidelijk te maken en te testen. Deze customer journeys hebben we gebruikt als een heldere basis voor de lay-out en navigatie.

Bekijk de case

Kalibra

Flexibele en gebruiksvriendelijke website

Als voeding tijdens de verwerking niet goed wordt gekoeld, moet alles worden weggegooid. Bij een operatiekamer is de perfecte afstemming van meetapparatuur een zaak van leven of dood. Daar is kalibratie voor nodig. Kalibra kalibreert en valideert kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra in een groot aantal…

Bekijk de case

ING

Fotografieconcept

Mensen in staat stellen om vooruit te gaan in hun leven en in zaken, dat is de rol die ING wil vervullen. De bank wil klanten helpen om meer tijd over te houden voor zaken die voor hen belangrijk zijn. Dat moet ook terugkomen in de nieuwe fotografie…

Bekijk de case

Werkman Hoofcare

Webdesign voor een sterk merk met een rijke traditie

In Groningen staat het familiebedrijf van de familie Werkman: Werkman Hoofcare. Al meer dan 100 jaar levert zij kwalitatieve hoefijzers aan hoefsmeden. Met een groeiende wereldwijde afzetmarkt en de vierde generatie Werkman aan het roer, breidt Werkman Hoofcare haar productaanbod nog steeds uit: met nieuwe innovatieve technologie, tools…

Bekijk de case

Delftse Poort

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.

Bekijk de case

Vitens

Opfrisbeurt huisstijl

Vitens is het grootste waterleidingbedrijf van ons land. Het levert drinkwater aan maar liefst 5,4 miljoen mensen in de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Utrecht, Overijssel en een aantal gemeenten in Drenthe en Noord-Holland.

Bekijk de case

Delftse Poort

Stijlvolle content

Delftse Poort is een future-proof bedrijfsverzamelgebouw. Het staat voor uitstekende dienstverlening, moderne werkplekken en de beste faciliteiten en services voor een optimale werk-privé-balans. Think Yellow wordt ingeschakeld om het merk Delftse Poort opnieuw te positioneren en een contentstrategie te maken. Bij aanvang van het project is zo’n 64%…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam

Toekomstperspectief in beeld

Rotterdam streeft ernaar om koploper te zijn op het gebied van duurzame groei. De wereld om ons heen is altijd in transitie en dit beïnvloedt ook de Rotterdamse haven en industrie. Denk hierbij aan digitalisering en veranderingen op het gebied van energie en grondstoffen.

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers

Nieuwe merkverschijning

Bavaria is de naam van het succesvolle pils in de blauwe kratjes. En tot voor kort de naam van de wereldspeler met 26 verschillende biermerken, waaronder Palm en La Trappe. Toch bleef de markt Bavaria door de naam enkel en alleen associëren met het pils. Dit stond de…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en praten graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!