fbpx
Home Cases En En – Nationale-Nederlanden

En En

Nationale-Nederlanden | Campagne

Project & de klant

Klant: Nationale-Nederlanden Jaar: 2023
Wat hebben wij gedaan:

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpt Nationale-Nederlanden haar klanten zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden.

 

De vraag van Nationale-Nederlanden

“Zowel ons bedrijf als ons cluster Schadeverzekeringen Particulier heeft de afgelopen jaren een flinke ontwikkelingen doorgemaakt. Naast de focus op het gebied van globale thema’s als duurzaamheid en digitalisering zijn er inhoudelijk ook flinke verbeteringen doorgevoerd binnen ons Zekerheidspakket Particulieren. Ondanks deze verbeteringen ervaren we dat het vertrouwen van onafhankelijke verzekeringsadviseur door de jaren heen is afgenomen. Deze trend willen we graag omdraaien. Hoe kunnen we de kenmerkende Nationale-Nederlanden kwaliteiten zoals persoonlijke en snelle service behouden, de nieuwe verzekeringsvoorwaarden onder de aandacht brengen én het vertrouwen terugwinnen van de intermediairs?”

Resultaat

Een sterk campagne concept: En En

Een flexibel, overkoepelend creatief concept passend bij de langetermijn-visie waarin zowel algemene ZPP-uitingen als vele verschillende inhoudelijke boodschappen konden worden overgebracht. Het krachtige ‘En En-concept’ zag het levenslicht met als algemene campagneboodschap: én vernieuwd én verbeterd én soepele service én digitaal ontzorgen.

200% groei van focusproducten

De neerwaartse trend in focusproducten is omgezet in een stevige opwaartse groei van 200%.

35% toename in afsluiting schadeverzekeringen door kantoren

Mede dankzij de duidelijke communicatie-focus op intermediairs is er in 2023 een toename vastgesteld van +35% van het aantal kantoren dat nieuwe schadeverzekeringen afsluit.

Vertrouwen verzekeringsadviseurs toegenomen

De onafhankelijke meting onder verzekeringsadviseurs toont een kwalitatieve groei op het gebied tevredenheid in 2023 ten opzichte van het jaar ervoor.

Interne aandacht voor het Zekerheidspakket Particulieren

De En En campagne 2023 heeft niet alleen bij intermediairs maar ook binnen Nationale-Nederlanden veel aandacht teweeggebracht. Het enthousiasme over de campagne is tevens aanleiding geweest voor een vervolgcampagne in 2024.

Aanpak

Bij start hebben we middels een grondige kick-off alle belangrijke ontwikkelingen en wensen in kaart gebracht. Met deze achtergrondinformatie is het strategisch kader vormgegeven waarin 3 richtinggevende peilers zijn gedefinieerd. Aansluitend is het campagne-advies in gelaagde vorm, het welbekende touch-tell-sell-principe, uitgewerkt.

 

De volgende stap was het ontwikkelen van een campagneconcept. Met het En En-concept kreeg Nationale-Nederlanden een creatieve basis in handen om de komende jaren door te ontwikkelen. Dankzij het flexibele karakter kan het concept worden afgestemd op de toekomstige vernieuwingen van het Zekerheidspakket Particulieren (ZPP).

 

De campagne is gedurende het jaar uitgerold in 3 verschillende campagneperiodes om de awareness rondom het ZPP te stimuleren en uiteraard inhoudelijk afgestemd op de algemene markttrend. Voor iedere campagneperiode en ieder thema is het concept doorontwikkeld in beeld en tekst in diverse content-vormen zoals tekst, landingspagina, digitaal magazine, toolkit voor intermediairs (met posters, LinkedIn voorbeeldposts, emailbanners), videoproductie en interne sales middelen.

 

Naast content creatie is LinkedIn als extern kanaal geactiveerd om de doelgroep te bereiken. Middels de combinatie van LinkedIn advertising en organische post is er een always on laag gecreëerd. Deze inzet is versterkt door de inzet van een Branded Content artikel op het AM platform, de belangrijkste vaktitel binnen de assurantiebranche.

 

Gedurende de gehele campagne is de samenwerking tussen beide partijen key geweest. Dankzij de transparantie en goede afstemming met Nationale-Nederlanden kon Think Yellow aansluiten als verlengstuk van de communicatieafdeling en gezamenlijk naar dit succes toewerken.

De campagne heeft de particuliere schadeverzekeringen van Nationale-Nederlanden weer goed op de kaart gezet bij onze businesspartners. De mooie resultaten bewijzen dat! Hier zijn we trots op en kijken dan ook met plezier uit naar het vervolg van deze campagne en de samenwerking met Think Yellow.

Arjan Nollen

Directeur Marketing & Verkoop Schade Intermediair Nationale-Nederlanden

Meer cases

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case

Gemeente Den Haag | Eerste Hulp Bij Eenzaamheid-campagne

E.H.B.E.

Eenzaamheid is lang niet altijd een probleem van ouderen met weinig familie en vrienden. Ook jongeren kunnen eenzaamheid ervaren en andere mensen in jouw directe omgeving. Om meer bewustzijn te creëren voor dit onderwerp zetten wij een campagne op voor de gemeente Den Haag om de strijd aan…

Bekijk de case

IE Platform | Campagne

IE, de kroon op je werk

Ondernemend Nederland is zich niet voldoende bewust van het belang en de mogelijkheden van Intellectueel Eigendom (IE). Slechts 2% van de Nederlandse ondernemers heeft het IE-recht vastgelegd; 98% dus (nog) niet. Daarom lanceert het ministerie van Economische Zaken en Klimaat in samenwerking met Octrooicentrum Nederland, Benelux Office for…

Bekijk de case

Hulpmiddelenbezorgd.nl | Introductiecampagne van een nieuw CB label

Zorg voor een nieuw label

CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Eerder lanceerde CB als spin-off het label Hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt natuurlijk om…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

We horen graag jouw verhaal!

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.