Bij start hebben we middels een grondige kick-off alle belangrijke ontwikkelingen en wensen in kaart gebracht. Met deze achtergrondinformatie is het strategisch kader vormgegeven waarin 3 richtinggevende peilers zijn gedefinieerd. Aansluitend is het campagne-advies in gelaagde vorm, het welbekende touch-tell-sell-principe, uitgewerkt.
De volgende stap was het ontwikkelen van een campagneconcept. Met het En En-concept kreeg Nationale-Nederlanden een creatieve basis in handen om de komende jaren door te ontwikkelen. Dankzij het flexibele karakter kan het concept worden afgestemd op de toekomstige vernieuwingen van het Zekerheidspakket Particulieren (ZPP).
De campagne is gedurende het jaar uitgerold in 3 verschillende campagneperiodes om de awareness rondom het ZPP te stimuleren en uiteraard inhoudelijk afgestemd op de algemene markttrend. Voor iedere campagneperiode en ieder thema is het concept doorontwikkeld in beeld en tekst in diverse content-vormen zoals tekst, landingspagina, digitaal magazine, toolkit voor intermediairs (met posters, LinkedIn voorbeeldposts, emailbanners), videoproductie en interne sales middelen.
Naast content creatie is LinkedIn als extern kanaal geactiveerd om de doelgroep te bereiken. Middels de combinatie van LinkedIn advertising en organische post is er een always on laag gecreëerd. Deze inzet is versterkt door de inzet van een Branded Content artikel op het AM platform, de belangrijkste vaktitel binnen de assurantiebranche.
Gedurende de gehele campagne is de samenwerking tussen beide partijen key geweest. Dankzij de transparantie en goede afstemming met Nationale-Nederlanden kon Think Yellow aansluiten als verlengstuk van de communicatieafdeling en gezamenlijk naar dit succes toewerken.