Delftse Poort
Sinds 2015 is CBRE volledig eigenaar van het dan inmiddels grotendeels leegstaande pand. Het concept sluit duidelijk niet aan op wat huurders zoeken, dus mocht Smidswater in 2017 voor CBRE aan de slag met een herpositioneringstraject.
Van zakelijk en op status gericht naar creatief en met oog voor verbinding. Vanuit deze nieuwe positionering hebben we een concept ontwikkeld, voor zowel de communicatiemiddelen als de inrichting.
Voor de aanpak hebben we uit buyers journey-sessies met makelaars een aantal uitgangspunten gedestilleerd. Op basis van die uitgangspunten is een nieuw creatief concept ontwikkeld.
Deze is als eerst uitgewerkt in de huisstijl. We hebben het logo in stand gehouden, want dit stond al groot op de gevel en het was onnodig om het te veranderen. Maar de hele stijl eromheen hebben we grondig aangepakt.
Deze hebben we, in plaats van corporate en clean, juist warm en toegankelijk gemaakt. Opvallend is het honingraatmotief; de visualisering van het netwerk van verbindingen dat Delftse Poort feitelijk is. Deze hebben we overal in de stijl laten terugkomen, net als de warme kleur geel.
Deze warme toegankelijke stijl hebben we zowel offline als online doorgevoerd om een eenduidige merkbeleving te creëren. Delftse Poort had al een verzorgde website, maar deze trok nauwelijks bezoekers.
We zijn qua stijl van voorspelbaar naar verrassend gegaan, van zakelijk naar warm en persoonlijk en dit werpt zijn vruchten af. Een record capaciteit van 75% is al verhuurd, waardoor je dit echt het paradepaardje van CBRE kunt noemen.
Geen enkel ander gebouw is zo succesvol als Delftse Poort. De uitstekende samenwerking maakte dit mogelijk. Ondanks de lange looptijd is er steeds vastgehouden aan het concept.
Hoewel je normaal vaak ziet dat dingen verwateren tijdens het proces, bijvoorbeeld door een overdracht aan anderen, was daar in dit geval geen sprake van. Alles is tot in het kleinste detail zorgvuldig en consequent uitgevoerd.