Home Cases Nieuwe huisstijl voor Delftse Poort

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort

Project & de klant

Klant: Delftse Poort
Wat hebben wij gedaan:

Sinds 2015 is CBRE volledig eigenaar van het dan inmiddels grotendeels leegstaande pand. Het concept sluit duidelijk niet aan op wat huurders zoeken, dus mocht Smidswater in 2017 voor CBRE aan de slag met een herpositioneringstraject.

Verbinding

Van zakelijk en op status gericht naar creatief en met oog voor verbinding. Vanuit deze nieuwe positionering hebben we een concept ontwikkeld, voor zowel de communicatiemiddelen als de inrichting.

Warm als honing

Voor de aanpak hebben we uit buyers journey-sessies met makelaars een aantal uitgangspunten gedestilleerd. Op basis van die uitgangspunten is een nieuw creatief concept ontwikkeld.

Deze is als eerst uitgewerkt in de huisstijl. We hebben het logo in stand gehouden, want dit stond al groot op de gevel en het was onnodig om het te veranderen. Maar de hele stijl eromheen hebben we grondig aangepakt.

Deze hebben we, in plaats van corporate en clean, juist warm en toegankelijk gemaakt. Opvallend is het honingraatmotief; de visualisering van het netwerk van verbindingen dat Delftse Poort feitelijk is. Deze hebben we overal in de stijl laten terugkomen, net als de warme kleur geel.

Online aanpak

Deze warme toegankelijke stijl hebben we zowel offline als online doorgevoerd om een eenduidige merkbeleving te creëren. Delftse Poort had al een verzorgde website, maar deze trok nauwelijks bezoekers.

 

Showcase

We zijn qua stijl van voorspelbaar naar verrassend gegaan, van zakelijk naar warm en persoonlijk en dit werpt zijn vruchten af. Een record capaciteit van 75% is al verhuurd, waardoor je dit echt het paradepaardje van CBRE kunt noemen.

Geen enkel ander gebouw is zo succesvol als Delftse Poort. De uitstekende samenwerking maakte dit mogelijk. Ondanks de lange looptijd is er steeds vastgehouden aan het concept.

Hoewel je normaal vaak ziet dat dingen verwateren tijdens het proces, bijvoorbeeld door een overdracht aan anderen, was daar in dit geval geen sprake van. Alles is tot in het kleinste detail zorgvuldig en consequent uitgevoerd.

Meer van ons werk

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

Geknipt voor automatisering

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een…

Bekijk de case

Sunweb Group | Detachering van SEA-specialisten

Deep in the SEA

Sunweb verzorgt jaarlijks voor meer dan een miljoen mensen vakanties in meer dan vijftien landen binnen en buiten Europa. Om hun internationale marktpositie te verstevigen wilden zij hun SEA-marketingstrategie verder uitbreiden. Aan ons de vraag of wij hier een SEA-plan en SEA-campagnes voor wilden maken. En met succes,…

Bekijk de case

Growing Together | Digitaal platform voor de bloemenbranche

B(l)oeiend websiteontwerp

L&M Rijnsburg is het familiebedrijf achter het label ‘Growing Together’. Samen met vijf andere bedrijven binnen de L&M Groep werkt de organisatie aan verduurzaming onder het label Growing Together. Aan ons de vraag of wij een website konden ontwikkelen waarop alle duurzame initiatieven van het bedrijf terug te…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Websitebeheer en doorontwikkeling van de website

Haarfijn websitebeheer

Toen de NKA ons benaderde voor websitebeheer en om de bestaande website door te ontwikkelen werden we meteen enthousiast. Onze designers en developers werden uitgedaagd om naast de online marketing, de website up-to-date te houden, uit te breiden en te verbeteren. Het resultaat? Hoger organisch zoekverkeer en een…

Bekijk de case

Kalibra | Gebruiksvriendelijk websitedesign

Uitgekiend design

Kalibra is dé expert op het gebied van kalibreren en valideren van kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra onder andere voor de zorgsector, de koeltechniek, de voedingsindustrie en biofarmacie. De opdracht? Een gebruiksvriendelijke website ontwerpen die net zo goed op de doelgroep is afgestemd als de producten…

Bekijk de case

Werkman Hoofcare | Webdesign voor een innovatief familiebedrijf

(Paarden)ijzer smeden als het heet is

Werkman Hoofcare verovert in razend tempo de Europese én Amerikaanse markt met producten van hoogstaande kwaliteit. Dit familiebedrijf heeft ambacht hoog in het vaandel staan en ontwikkelt continu nieuwe producten. Ook dit eeuwenoude ambacht gaat mee met de tijd, waardoor er behoefte was aan een nieuwe website en…

Bekijk de case

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland | App voor ondernemend Nederland

App voor ondernemers

Als ondernemer moet je constant op de hoogte zijn van veranderende wet- en regelgeving. Niet elke nieuwe wet is van toepassing op jouw onderneming, maar het kan wel heel handig zijn om de laatste wetswijzigingen in een overzicht te hebben. Er zijn immers al genoeg regeltjes om rekening…

Bekijk de case

Airbus | Datavisualisatie van livedata uit de ruimte

Data from outer space

Informatie zegt pas iets als het leesbaar wordt gemaakt. Samen met de developers van Airbus heeft Think Yellow de data over luchtkwaliteit omgezet naar duidelijke kaarten en voorspellingen voor morgen. Door deze stabiele online oplossing maken we complexe livedata lekker luchtig en inzichtelijk.  

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Soepele navigatie voor het contentmanagementsysteem

Future-proof designsysteem

Goed design moet zowel mooi als functioneel zijn. Om een toekomstbestendig design te maken voor Swinkels Family Brewers heeft Think Yellow wireframes ontworpen voor het contentmanagementsysteem van het familiebedrijf. Doordat het systeem flexibel is ingericht, zijn de bouwstenen makkelijk herbruikbaar en aan te passen, voor nu en in…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!