Home
Cases
Nieuwe huisstijl voor Delftse Poort

Nieuwe huisstijl

Delftse Poort

Delftse Poort, een iconisch gebouw en high-end kantorencomplex in Rotterdam. Pal naast het Centraal Station gelegen. Speciaal gebouwd voor Nationale Nederlanden, maar die bezetten door reorganisaties nog maar een kwart van het gebouw.

Sinds 2015 is CBRE volledig eigenaar van het dan inmiddels grotendeels leegstaande pand. Het concept sluit duidelijk niet aan op wat huurders zoeken, dus mocht Smidswater in 2017 voor CBRE aan de slag met een herpositioneringstraject.

Verbinding

Van zakelijk en op status gericht naar creatief en met oog voor verbinding. Vanuit deze nieuwe positionering hebben we een concept ontwikkeld, voor zowel de communicatiemiddelen als de inrichting.

Warm als honing

Voor de aanpak hebben we uit buyers journey-sessies met makelaars een aantal uitgangspunten gedestilleerd. Op basis van die uitgangspunten is een nieuw creatief concept ontwikkeld.

Deze is als eerst uitgewerkt in de huisstijl. We hebben het logo in stand gehouden, want dit stond al groot op de gevel en het was onnodig om het te veranderen. Maar de hele stijl eromheen hebben we grondig aangepakt.

Deze hebben we, in plaats van corporate en clean, juist warm en toegankelijk gemaakt. Opvallend is het honingraatmotief; de visualisering van het netwerk van verbindingen dat Delftse Poort feitelijk is. Deze hebben we overal in de stijl laten terugkomen, net als de warme kleur geel.

Online aanpak

Deze warme toegankelijke stijl hebben we zowel offline als online doorgevoerd om een eenduidige merkbeleving te creëren. Delftse Poort had al een verzorgde website, maar deze trok nauwelijks bezoekers.

 

Showcase

We zijn qua stijl van voorspelbaar naar verrassend gegaan, van zakelijk naar warm en persoonlijk en dit werpt zijn vruchten af. Een record capaciteit van 75% is al verhuurd, waardoor je dit echt het paradepaardje van CBRE kunt noemen.

Geen enkel ander gebouw is zo succesvol als Delftse Poort. De uitstekende samenwerking maakte dit mogelijk. Ondanks de lange looptijd is er steeds vastgehouden aan het concept.

Hoewel je normaal vaak ziet dat dingen verwateren tijdens het proces, bijvoorbeeld door een overdracht aan anderen, was daar in dit geval geen sprake van. Alles is tot in het kleinste detail zorgvuldig en consequent uitgevoerd.

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Marketing automation

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen…

Bekijk de case

Sunweb Group

Flexibele SEA versterking

Sunweb verzorgt de vakanties van meer dan een miljoen mensen per jaar. In meer dan 15 landen binnen en buiten Europa. Dat doet zij met bekende labels als Elize was here, GOGO, Beachmasters en Husk. Hoewel Sunweb een sterk online businessmodel heeft, wil zij haar onlinemarketingkennis intern versterken.…

Bekijk de case

Growing Together

Digitaal platform voor de bloemenbranche

L&M Rijnsburg is een grote speler binnen de internationale bloemenbranche. De bloemen van het familiebedrijf vinden hun weg over heel de wereld. Samen met vijf andere bedrijven werkt zij binnen L&M Groep aan de verduurzaming van hun branche met het label ‘Growing Together’. Aan Think Yellow de vraag…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Doorontwikkeling en beheer website

Waar volg je je training als je zeker wil zijn van een baan als kapper? Bij de Nederlandse Kappersakademie! Niet alleen het grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa, maar hier kun je terecht voor een praktijkgerichte opleiding in een van de eigen salons. Ervaren docenten volgen continu trainingen…

Bekijk de case

Kalibra

Flexibele en gebruiksvriendelijke website

Als voeding tijdens de verwerking niet goed wordt gekoeld, moet alles worden weggegooid. Bij een operatiekamer is de perfecte afstemming van meetapparatuur een zaak van leven of dood. Daar is kalibratie voor nodig. Kalibra kalibreert en valideert kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra in een groot aantal…

Bekijk de case

Werkman Hoofcare

Webdesign voor een sterk merk met een rijke traditie

In Groningen staat het familiebedrijf van de familie Werkman: Werkman Hoofcare. Al meer dan 100 jaar levert zij kwalitatieve hoefijzers aan hoefsmeden. Met een groeiende wereldwijde afzetmarkt en de vierde generatie Werkman aan het roer, breidt Werkman Hoofcare haar productaanbod nog steeds uit: met nieuwe innovatieve technologie, tools…

Bekijk de case

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

App voor ondernemers

Ondernemers krijgen regelmatig te maken met nieuwe wetgeving. Als overheid wil je ondernemers daarvan op de hoogte stellen. Hoe doe je dat handig?

Bekijk de case

Airbus

Data­visualisatie van live data uit de ruimte

Informatie zegt pas iets als het leesbaar wordt gemaakt. Dit hebben we gedaan samen met de developers van Airbus. Op de kaarten kan je de luchtkwaliteit zien van vandaag en een voorspelling voor morgen. Airbus laat hiermee zien wat er kan met die data, dankzij een stabiele online…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers

Flexibel design system

Onze wireframes zijn gebruikt om de klantervaring duidelijk te maken en te testen. Deze customer journeys hebben we gebruikt als een heldere basis voor de lay-out en navigatie.

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!