Werkman Hoofcare | Webdesign voor een innovatief familiebedrijf
Het productaanbod van Werkman ontwikkelt zich in een rap tempo. Niet alleen de hoefijzercollectie, maar alles wat er nodig is voor de complete verzorging van hoeven. In 2019 verandert daarom ook de naam van deze productlijn van Werkman Horseshoes naar Werkman Hoofcare.
Met deze topproducten en een stoer en aansprekend merk verovert Werkman Hoofcare de Europese en Amerikaanse markt. Deze uitbreiding vormt aanleiding om samen met ons de merkpositionering te verfijnen. Hierin verschuift de focus van pure ambacht naar innovatie.
Think Yellow vertaalt de nieuwe merkpositionering naar een nieuwe WordPress website. We leggen een sterk accent op storytelling, merkbeleving, sfeerfotografie en stijlelementen die kracht uitstralen. Ook het innovatieve karakter van Werkman krijgt een centrale plek. In de webshop combineren we beleving met gemak. Hierdoor kan de klant zich rustig oriënteren en kennismaken met Werkman Hoofcare.
Er is niet één soort websitebezoeker. De ontwerpen worden daarom afgestemd op verschillende bezoekers en userflows. De terugkerende websitebezoeker, zoals de inkoper, voorzien we van snelle service en een efficiënt bestelproces. Ook bezoekers die (voor het eerst) op de website komen om informatie te verzamelen, voorzien we van passende content.
Think Yellow verzorgt het visual & user experience design. Samen met een multidisciplinair team van digital designers, UX/UI-designers, UX-writers en art directors komen we tot een functioneel webdesign dat de juiste indruk achterlaat. Hierna pakt een Groningse partner van Werkman de handschoen op om de technische implementatie te verzorgen.