Home Cases Nieuw webdesign voor Werkman Hoofcare

(Paarden)ijzer smeden als het heet is

Werkman Hoofcare | Webdesign voor een innovatief familiebedrijf

Project & de klant

Klant: Werkman Hoofcare
Wat hebben wij gedaan:

Van pure ambacht naar innovatie

Het productaanbod van Werkman ontwikkelt zich in een rap tempo. Niet alleen de hoefijzercollectie, maar alles wat er nodig is voor de complete verzorging van hoeven. In 2019 verandert daarom ook de naam van deze productlijn van Werkman Horseshoes naar Werkman Hoofcare.

Met deze topproducten en een stoer en aansprekend merk verovert Werkman Hoofcare de Europese en Amerikaanse markt. Deze uitbreiding vormt aanleiding om samen met ons de merkpositionering te verfijnen. Hierin verschuift de focus van pure ambacht naar innovatie.

Eeuwenoud vak, design van nu

Think Yellow vertaalt de nieuwe merkpositionering naar een nieuwe WordPress website. We leggen een sterk accent op storytelling, merkbeleving, sfeerfotografie en stijlelementen die kracht uitstralen. Ook het innovatieve karakter van Werkman krijgt een centrale plek. In de webshop combineren we beleving met gemak. Hierdoor kan de klant zich rustig oriënteren en kennismaken met Werkman Hoofcare.

De juiste userflows

Er is niet één soort websitebezoeker. De ontwerpen worden daarom afgestemd op verschillende bezoekers en userflows. De terugkerende websitebezoeker, zoals de inkoper, voorzien we van snelle service en een efficiënt bestelproces. Ook bezoekers die (voor het eerst) op de website komen om informatie te verzamelen, voorzien we van passende content.

Alle disciplines denken mee

Think Yellow verzorgt het visual & user experience design. Samen met een multidisciplinair team van digital designers, UX/UI-designers, UX-writers en art directors komen we tot een functioneel webdesign dat de juiste indruk achterlaat. Hierna pakt een Groningse partner van Werkman de handschoen op om de technische implementatie te verzorgen.

Meer van ons werk

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

Geknipt voor automatisering

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een…

Bekijk de case

Sunweb Group | Detachering van SEA-specialisten

Deep in the SEA

Sunweb verzorgt jaarlijks voor meer dan een miljoen mensen vakanties in meer dan vijftien landen binnen en buiten Europa. Om hun internationale marktpositie te verstevigen wilden zij hun SEA-marketingstrategie verder uitbreiden. Aan ons de vraag of wij hier een SEA-plan en SEA-campagnes voor wilden maken. En met succes,…

Bekijk de case

Growing Together | Digitaal platform voor de bloemenbranche

B(l)oeiend websiteontwerp

L&M Rijnsburg is het familiebedrijf achter het label ‘Growing Together’. Samen met vijf andere bedrijven binnen de L&M Groep werkt de organisatie aan verduurzaming onder het label Growing Together. Aan ons de vraag of wij een website konden ontwikkelen waarop alle duurzame initiatieven van het bedrijf terug te…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Websitebeheer en doorontwikkeling van de website

Haarfijn websitebeheer

Toen de NKA ons benaderde voor websitebeheer en om de bestaande website door te ontwikkelen werden we meteen enthousiast. Onze designers en developers werden uitgedaagd om naast de online marketing, de website up-to-date te houden, uit te breiden en te verbeteren. Het resultaat? Hoger organisch zoekverkeer en een…

Bekijk de case

Kalibra | Gebruiksvriendelijk websitedesign

Uitgekiend design

Kalibra is dé expert op het gebied van kalibreren en valideren van kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra onder andere voor de zorgsector, de koeltechniek, de voedingsindustrie en biofarmacie. De opdracht? Een gebruiksvriendelijke website ontwerpen die net zo goed op de doelgroep is afgestemd als de producten…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!