Home
Cases
Nieuw webdesign voor Werkman Hoofcare

Webdesign voor een sterk merk met een rijke traditie

Werkman Hoofcare

In Groningen staat het familiebedrijf van de familie Werkman: Werkman Hoofcare. Al meer dan 100 jaar levert zij kwalitatieve hoefijzers aan hoefsmeden. Met een groeiende wereldwijde afzetmarkt en de vierde generatie Werkman aan het roer, breidt Werkman Hoofcare haar productaanbod nog steeds uit: met nieuwe innovatieve technologie, tools en educatief materiaal. Aan Think Yellow de vraag om dit productaanbod en de unieke filosofie van het familiebedrijf te vertalen naar een nieuw webdesign.

Van pure ambacht naar innovatie

Het productaanbod van Werkman ontwikkelt zich in een rap tempo. Niet alleen de hoefijzercollectie, maar alles wat er nodig is voor de complete verzorging van hoeven. In 2019 verandert daarom ook de naam van deze productlijn van Werkman Horseshoes naar Werkman Hoofcare.

Met deze topproducten en een stoer en aansprekend merk verovert Werkman Hoofcare de Europese en Amerikaanse markt. Deze uitbreiding vormt aanleiding om samen met ons de merkpositionering te verfijnen. Hierin verschuift de focus van pure ambacht naar innovatie.

Eeuwenoud vak, design van nu

Think Yellow vertaalt de nieuwe merkpositionering naar een nieuwe WordPress website. We leggen een sterk accent op storytelling, merkbeleving, sfeerfotografie en stijlelementen die kracht uitstralen. Ook het innovatieve karakter van Werkman krijgt een centrale plek. In de webshop combineren we beleving met gemak. Hierdoor kan de klant zich rustig oriënteren en kennismaken met Werkman Hoofcare.

De juiste userflows

Er is niet één soort websitebezoeker. De ontwerpen worden daarom afgestemd op verschillende bezoekers en userflows. De terugkerende websitebezoeker, zoals de inkoper, voorzien we van snelle service en een efficiënt bestelproces. Ook bezoekers die (voor het eerst) op de website komen om informatie te verzamelen, voorzien we van passende content.

Alle disciplines denken mee

Think Yellow verzorgt het visual & user experience design. Samen met een multidisciplinair team van digital designers, UX/UI-designers, UX-writers en art directors komen we tot een functioneel webdesign dat de juiste indruk achterlaat. Hierna pakt een Groningse partner van Werkman de handschoen op om de technische implementatie te verzorgen.

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Marketing automation

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen…

Bekijk de case

Sunweb Group

Flexibele SEA versterking

Sunweb verzorgt de vakanties van meer dan een miljoen mensen per jaar. In meer dan 15 landen binnen en buiten Europa. Dat doet zij met bekende labels als Elize was here, GOGO, Beachmasters en Husk. Hoewel Sunweb een sterk online businessmodel heeft, wil zij haar onlinemarketingkennis intern versterken.…

Bekijk de case

Growing Together

Digitaal platform voor de bloemenbranche

L&M Rijnsburg is een grote speler binnen de internationale bloemenbranche. De bloemen van het familiebedrijf vinden hun weg over heel de wereld. Samen met vijf andere bedrijven werkt zij binnen L&M Groep aan de verduurzaming van hun branche met het label ‘Growing Together’. Aan Think Yellow de vraag…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie

Doorontwikkeling en beheer website

Waar volg je je training als je zeker wil zijn van een baan als kapper? Bij de Nederlandse Kappersakademie! Niet alleen het grootste opleidingsinstituut voor kappers in Europa, maar hier kun je terecht voor een praktijkgerichte opleiding in een van de eigen salons. Ervaren docenten volgen continu trainingen…

Bekijk de case

Kalibra

Flexibele en gebruiksvriendelijke website

Als voeding tijdens de verwerking niet goed wordt gekoeld, moet alles worden weggegooid. Bij een operatiekamer is de perfecte afstemming van meetapparatuur een zaak van leven of dood. Daar is kalibratie voor nodig. Kalibra kalibreert en valideert kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra in een groot aantal…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!