fbpx
Home Diensten Brand strategy

Fundament van een sterk en onderscheidend merk 

Brand strategy

Onze merkstrategen weten als geen ander hoe je een sterk merk bouwt en hiermee kansen pakt. Samen met jou verdiepen zij zich in jouw DNA om tot de kern van jouw merk te komen. Vanuit dit merkfundament bouwen zij verder aan jouw merkconcept, verhaal en belofte. Met perspectief van de markt, de identiteit van jouw organisatie én jouw producten en/of diensten.

Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem contact op met Tijs, één van onze marketing & strategy experts, en zet de eerste stap naar een sterke brand strategy.

Sparren met Tijs

De verankering van een sterk merk

Een sterk merk dient als kompas voor jouw bedrijf. Een helder uitgewerkte merkstrategie onderscheidt succesvolle bedrijven en claimt een plek in de hoofden en harten van mensen. Hoe scherper de keuzes, hoe onderscheidender je merk. En hoe beter de implementatie, hoe effectiever je aan je merk bouwt. Onze ervaren merkstrategen helpen je de juiste keuzes te maken, zodat de merkstrategie past bij jouw merk en doelgroepen.

Zet jezelf op de kaart met een brand strategy

Onderzoek laat zien dat organisaties die hun merk als een strategisch principe zien, succesvoller zijn. De brand strategy vormt het fundament van een sterk merk. Een sterk merk onderscheidt jouw bedrijf, versterkt jouw klantloyaliteit én verhoogt jouw (commerciële) relevantie. Een sterk merk smeedt een band tussen jouw medewerkers en de organisatie. Maar wat maakt een Brand Strategy succesvol?

  1. Meer klanten met jouw brand strategy

    Een succesvolle brand strategy zorgt voor meer klanten die graag iets meer betalen én vaker iets zullen kopen, tegen lagere kosten per acquisitie. Wij kijken als marketing agency daarom scherp naar jouw Return On Investment (ROI) en definiëren de beste commerciële kansen, uiteraard met oog voor jouw budget. Zo krijg jij echt waar voor je geld en haal jij het beste uit jouw business.

  2. Onderzoek naar jouw merkimago

    De brand strategy ontwikkelen we vanuit het perspectief van de markt, de identiteit van jouw organisatie én jouw producten en/of diensten. We beginnen met het onderzoeken van jouw merkimago. Met onze uitgebreide set aan online tools doen we kwalitatief en kwantitatief onderzoek bij jouw interne en externe doelgroepen en zoeken we uit hoe zij jouw merk beleven.

  3. DNA van jouw merk

    Vervolgens starten we met de ontwikkeling van een sterk merkfundament. Daarin leggen we het DNA van jouw merk vast, de portfoliostrategie en alle relevante uitgangspunten voor de conceptontwikkelingsfase.

  4. Merkconcept, verhaal en belofte

    Vanuit het merkfundament ontwikkelen we een beeldend scenario voor het merkconcept, merkverhaal en de merkbelofte. We laten zien wat dit betekent voor de marketingactiviteiten waarop je zou moeten inzetten, de visuele uitstraling, en het gedrag van je medewerkers.

  5. Samen creëren we een sterk merk

    Onze methodiek heeft een sterk co-creërend karakter. Een sterk merkconcept creëer je samen, want alleen zo veranker je de brand strategy ook daadwerkelijk in het DNA van jouw merk.

Behoefte aan een gedetailleerd maatwerk voorstel?
Vraag het aan Tijs.
sfeerfoto medewerkers employer branding

Cases

CB | Herpositionering van de logistieke dienstverlening

Een nieuwe weg ingeslagen

Als je al sinds 1871 bekend staat als dé logistieke speler in het boekenvak, dan kan het soms lastig zijn om de gebaande paden te verlaten. Zeker wanneer je jouw dienstverlening wilt uitbreiden naar de mode en de gezondheidszorg. Met een positioneringsonderzoek onderzochten we de kern van het…

Bekijk de case

Delftse Poort

Herpositionering

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Nieuwe merkintroductie

Zo, en nu eerst... Swinkels

Iedereen kent Bavaria als hét biermerk met de blauwe kratten. Toch heeft het merk ook 26 andere biermerken onder zijn naam hangen, zoals Palm en la Trappe. Door de naam bleef echter vooral de associatie met Bavariapils bestaan. Tijd voor een nieuwe naam waardoor de andere merken beter…

Bekijk de case
Direct, to the point en succesgedreven. Dat is Think Yellow voor ons.

Maarten van Nielen

Kantoordirecteur Rassers Advocaten
Foto van Tijs

Samen jouw brand strategy aanpakken?

Onze expertises helpen je écht impact te maken bij jouw doelgroep. Een brand strategy legt hiervoor de basis. Wij zijn altijd gedreven om het succes van onze klanten te optimaliseren. En dat doen we samen, meestal in een co-creatie traject en met veel energie.

Tijs van den Nieuwendijk, Strategy Director

Gerelateerde diensten

Foto van Tijs

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!