Fundament van een sterk en onderscheidend merk
Onze merkstrategen weten als geen ander hoe je een sterk merk bouwt en hiermee kansen pakt. Samen met jou verdiepen zij zich in jouw DNA om tot de kern van jouw merk te komen. Vanuit dit merkfundament bouwen zij verder aan jouw merkconcept, verhaal en belofte. Met perspectief van de markt, de identiteit van jouw organisatie én jouw producten en/of diensten.
Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem contact op met Tijs, één van onze marketing & strategy experts, en zet de eerste stap naar een sterke merkstrategie.
Een doordachte merkstrategie is essentieel voor elk bedrijf, ongeacht de omvang of industrie. Het vormt de ruggengraat van je bedrijfsidentiteit en vormt de basis voor alle interacties met je doelgroep. Een sterke merkstrategie biedt niet alleen richting en consistentie, maar het stelt je ook in staat om je te onderscheiden van de concurrentie, een emotionele band op te bouwen met je klanten en langdurige loyaliteit op te bouwen. Kortom, een doordachte merkstrategie is de sleutel tot het creëren van een succesvol en duurzaam merk dat een blijvende impact maakt. Als een gerenommeerd merkstrategie bureau begrijpen we de kracht van een goed doordachte merkstrategie. Door de juiste keuzes te maken en een effectieve implementatie te waarborgen, helpen onze ervaren merkstrategen jouw bedrijf om zich te onderscheiden in een competitieve markt, en een blijvende impact te maken op je doelgroepen.
Onderzoek laat zien dat organisaties die hun merk als een strategisch principe zien, succesvoller zijn. De merkstrategie vormt het fundament van een sterk merk. Een sterk merk onderscheidt jouw bedrijf, versterkt jouw klantloyaliteit én verhoogt jouw (commerciële) relevantie. Een sterk merk smeedt een band tussen jouw medewerkers en de organisatie. Maar wat maakt een merkstrategie succesvol?
Een succesvolle merkstrategie zorgt voor meer klanten die graag iets meer betalen én vaker iets zullen kopen, tegen lagere kosten per acquisitie. Wij kijken als bureau daarom scherp naar jouw Return On Investment (ROI) en definiëren de beste commerciële kansen, uiteraard met oog voor jouw budget. Zo krijg jij echt waar voor je geld en haal jij het beste uit jouw business.
De merkstrategie ontwikkelen we vanuit het perspectief van de markt, de identiteit van jouw organisatie én jouw producten en/of diensten. We beginnen met het onderzoeken van jouw merkimago. Met onze uitgebreide set aan online tools doen we kwalitatief en kwantitatief onderzoek bij jouw interne en externe doelgroepen en zoeken we uit hoe zij jouw merk beleven.
Vervolgens starten we met de ontwikkeling van een sterk merkfundament. Daarin leggen we het DNA van jouw merk vast, de portfoliostrategie en alle relevante uitgangspunten voor de conceptontwikkelingsfase.
Vanuit het merkfundament ontwikkelen we een beeldend scenario voor het merkconcept, merkverhaal en de merkbelofte. We laten zien wat dit betekent voor de marketingactiviteiten waarop je zou moeten inzetten, de visuele uitstraling, en het gedrag van je medewerkers.
Onze methodiek heeft een sterk co-creërend karakter. Een sterk merkconcept creëer je samen, want alleen zo veranker je de merkstrategie ook daadwerkelijk in het DNA van jouw merk.
Direct, to the point en succesgedreven. Dat is Think Yellow voor ons.
Maarten van Nielen
Onze expertises helpen je écht impact te maken bij jouw doelgroep. Een brand strategy legt hiervoor de basis. Wij zijn altijd gedreven om het succes van onze klanten te optimaliseren. En dat doen we samen, meestal in een co-creatie traject en met veel energie.
Pak door met een relevante en onderscheidende uitstraling van jouw merk. Onze experts zorgen voor een uniek en herkenbaar design.
Meer informatiePak de route naar succes voor het aantrekken en behouden van de juiste mensen.
Meer informatieOptimaliseer je volledige marketingmix.
Meer informatie