Home Cases Opfrisbeurt huisstijl voor Vitens

Waterdichte merkstijl

Vitens | Frisse nieuwe huisstijl voor waterleidingbedrijf

Project & de klant

Klant: Vitens
Wat hebben wij gedaan:

De oude stijl was niet echt geschikt voor digitaal gebruik en had wat onhandigheden die het gebruik ervan niet echt bevorderden. Echt een klus voor ons dus.

Het motto

Bij het vormgeven van de nieuwe stijl verdiepten we ons in de onzichtbare kant van het merk: de ambitie en waarden van Vitens. De kernwaarden betrouwbaar, sympathiek, verbindend en energiek bleken het DNA van Vitens te vormen. Ze maken wat Vitens nu nog steeds is: een drinkwaterbedrijf dat staat voor betrouwbaar en betaalbaar drinkwater. Nu en in de toekomst, omdat water een onmisbare bron van leven is. Omdat de kwaliteit van water verbonden is met de omgeving zet Vitens zich samen met anderen ook vol overtuiging in voor een schone en duurzame leefomgeving. Dat weerspiegelt het motto ‘water voor nu en later’.

Vitens staat voor drinkwater. Om dit te visualiseren heeft Vitens een waterdruppel als stijlelement. Het stijlelement kan op diverse manieren toegepast worden: als onderdeel van illustraties, iconen of infographics.

Huisstijl/Merkconcept

Het merk Vitens is de optelsom van alle indrukken in communicatie, huisstijl en gedrag. Kortom: alles wat aan de buitenkant zichtbaar is. Hoe beter dat op elkaar is afgestemd, hoe krachtiger en overtuigender Vitens zich presenteert. En dat is wat we willen.

Huisstijl/Merkconcept

Illustraties kunnen de boodschap, naast fotografie, ook goed ondersteunen. Ze zijn bij Vitens altijd verhalend van aard, waarin de waterdruppel als stijlelement centraal staat.

We maakten ook een huisstijlhandboek. Dit beschrijft alle bouwstenen (logo, motto, kleuren, typografie, grafische elementen, illustraties, beelden en regels) en de richtlijnen om met die bouwstenen mooie, effectieve middelen te maken. Op dit moment werken we aan richtlijnen voor video, animatie en bewegwijzering.

Huisstijl/Merkconcept
Huisstijl/Merkconcept Vitens

Meer van ons werk

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

GGN | Ontwikkeling en implementatie van de online marketingstrategie

Een performance strategie die loont

GGN is het grootste incasso- en gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland. Aan Think Yellow werd de vraag gesteld om haar (online) incassodienstverlening beter op de kaart te zetten. Een mooie uitdaging waar wij graag mee aan de slag gaan! Ook wij weten dat ‘aandacht loont’, daarom hebben we zorgvuldig een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!