Home
Cases
Opfrisbeurt huisstijl voor Vitens

Opfrisbeurt huisstijl

Vitens

Vitens is het grootste waterleidingbedrijf van ons land. Het levert drinkwater aan maar liefst 5,4 miljoen mensen in de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Utrecht, Overijssel en een aantal gemeenten in Drenthe en Noord-Holland.

De oude stijl was niet echt geschikt voor digitaal gebruik en had wat onhandigheden die het gebruik ervan niet echt bevorderden. Echt een klus voor ons dus.

Het motto

Bij het vormgeven van de nieuwe stijl verdiepten we ons in de onzichtbare kant van het merk: de ambitie en waarden van Vitens. De kernwaarden betrouwbaar, sympathiek, verbindend en energiek bleken het DNA van Vitens te vormen. Ze maken wat Vitens nu nog steeds is: een drinkwaterbedrijf dat staat voor betrouwbaar en betaalbaar drinkwater. Nu en in de toekomst, omdat water een onmisbare bron van leven is. Omdat de kwaliteit van water verbonden is met de omgeving zet Vitens zich samen met anderen ook vol overtuiging in voor een schone en duurzame leefomgeving. Dat weerspiegelt het motto ‘water voor nu en later’.

Vitens staat voor drinkwater. Om dit te visualiseren heeft Vitens een waterdruppel als stijlelement. Het stijlelement kan op diverse manieren toegepast worden: als onderdeel van illustraties, iconen of infographics.

Het merk Vitens is de optelsom van alle indrukken in communicatie, huisstijl en gedrag. Kortom: alles wat aan de buitenkant zichtbaar is. Hoe beter dat op elkaar is afgestemd, hoe krachtiger en overtuigender Vitens zich presenteert. En dat is wat we willen.

Illustraties kunnen de boodschap, naast fotografie, ook goed ondersteunen. Ze zijn bij Vitens altijd verhalend van aard, waarin de waterdruppel als stijlelement centraal staat.

We maakten ook een huisstijlhandboek. Dit beschrijft alle bouwstenen (logo, motto, kleuren, typografie, grafische elementen, illustraties, beelden en regels) en de richtlijnen om met die bouwstenen mooie, effectieve middelen te maken. Op dit moment werken we aan richtlijnen voor video, animatie en bewegwijzering.

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!