Home
Cases
Toekomstperspectief in beeld voor Havenbedrijf Rotterdam

Toekomstperspectief in beeld

Havenbedrijf Rotterdam

Rotterdam streeft ernaar om koploper te zijn op het gebied van duurzame groei. De wereld om ons heen is altijd in transitie en dit beïnvloedt ook de Rotterdamse haven en industrie. Denk hierbij aan digitalisering en veranderingen op het gebied van energie en grondstoffen.

Weergave van de ambities

De Havenvisie geeft de ambitie aan voor de toekomst van de Rotterdamse haven en fungeert daarbij tevens als kompas: de ambities staan als een stip op de horizon, ook als de omstandigheden veranderen.

Een nieuwe toekomst

De sterk veranderende omstandigheden op het gebied van digitalisering en duurzaamheid van de afgelopen tien jaar waren de aanleiding om de visie uit 2011 toekomstbestendig te maken en een nieuwe versie van Havenvisie 2030 te creëren. Deze herijkte versie gebruikt de huidige inzichten en beschrijft het toekomstperspectief voor het haven- en industriecomplex.

Visualisering van een veranderende haven

Think Yellow werd, net als in 2011, door het Havenbedrijf Rotterdam gevraagd om de Havenvisie vorm te geven. Bij de briefing van de opdracht kwam de prioriteit te liggen op economische transitie, sociale transitie en de attractieve regio. Overkoepelend thema is het begrip transitie. Dit begrip werd op meerdere manieren verbeeld, onder andere:

  • Transitie op het gebied van ontwikkeling, innovatie en verduurzaming van de haven
  • Transitie in de vorm van verbinding van de haven met de stad en de regio

Deze vormen van transitie zijn gevisualiseerd in krachtige en aansprekende beelden. Beelden waarin de beweging, groei, verandering en ontwikkeling van de Rotterdamse haven voelbaar zijn.

Op speelse wijze is ook grafisch en typografisch het begrip transitie zichtbaar gemaakt.

Zo wordt de lezer hier en daar uitgedaagd zijn hoofd, dan wel het boek te kantelen, om de tekst te kunnen lezen.

Daarnaast is er bijvoorbeeld geen vast ritme in de tekstkolommen en in de hoofdstukindeling zijn de cijfers dan weer onder, dan weer boven de tekst geplaatst. Kortom: transitie in woord en beeld.

: :
“De visuals die Think Yellow voor de Havenvisie bedacht, troffen mij meteen. De voor ons zeer vertrouwde havenbeelden kregen opeens een bijna kunstzinnige dimensie. Prachtige platen die ik zo boven mijn bed zou hangen en die bovendien zo uniek zijn dat ze de Havenvisie daarmee een unieke uitstraling geven. Iedereen herkent het werk meteen. En ik vind de cirkels niet alleen erg fraai, ook inhoudelijk past de beweging precies bij onze visie op de toekomst van de haven.”

Bart Jacobs

Senior communincatieadviseur, Havenbedrijf Rotterdam

Meer van ons werk

Randstad Global

Internationale uitrol branddesign in 39 landen

Door de digitalisering van hun eigen branche zocht Randstad Global naar een nieuwe positionering. Er werd gekozen voor het perspectief ‘tech & touch’, om daarmee een brug te slaan tussen digitaal en menselijk contact. Randstad heeft vestigingen in 39 landen, dus het internationaal uitrollen van deze stijl vereiste…

Bekijk de case

Stek

Een nieuwe huisstijl voor het gefuseerde Stek

Na hun fusie met twee andere partijen, mochten wij voor woningcorporatie Stek uit de Bollenstreek een nieuwe huisstijl ontwikkelen. Met zowel on- als offline middelen, inclusief de re-styling van hun halfjaarlijkse magazine en de nodige fusiemiddelen.

Bekijk de case

GGN

68% stijging in aantal nieuwe klanten

Met 14 eigen incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoren verspreid over het land, is GGN de grootste creditmanagementorganisatie van Nederland. Als marktleider loopt het bedrijf voorop als het gaat om innovatie en beschikt zij over de grootste debiteurendatabase van Nederland. Think Yellow wordt in 2016 aangehaakt om GGN te ondersteunen bij…

Bekijk de case

VNO-NCW

Kwalitatieve websitebezoekers

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Think Yellow is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt…

Bekijk de case

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!