fbpx
Home Positionerings bureau

Geef jouw merk richting

Positionerings bureau

Als het gaat om het bouwen van een sterk merk, is een slogan of logo alleen niet genoeg. Merkpositionering is een blauwdruk voor een groot deel van het businessplan en dus dé manier om jouw bedrijf te onderscheiden. Met een strategische positionering zorgen wij ervoor dat jouw merk het juiste publiek aanspreekt en scherp op de kaart staat.

Impact maken met jouw merkpositionering? Een telefoontje met Tijs, één van de positionerings experts bij ons bureau, geeft direct nieuwe inzichten!

Contact opnemen

Jouw merkpositionering voor succes

Elk bedrijf heeft een merk, maar hebben zij deze bewust ontworpen? Als bedrijf kun je ervoor kiezen om proactief te werken aan je merkpositionering, of je kunt het aan anderen overlaten om te bepalen hoe jouw merk wordt gezien. Met een scherpe merkpositionering behoud jij de controle en zet je jouw merk effectief op de kaart.

Voor het opzetten van een merkpositionering is het cruciaal om te weten wat jouw bedrijf uniek maakt. We analyseren je huidige positionering, sterktes en zwaktes en de markt. Zo trek je de aandacht van de juiste doelgroep. Een creatieve, innovatieve strategie, gecombineerd met een sterke uitvoering, zorgt ervoor dat klanten voor je kiezen én terugkomen voor meer.

77%

van de merken heeft moeite hun merkpositie consistent te implementeren

30%

van de organisaties handhaaft hun merkrichtlijnen consequent

20%

van de bedrijfswaarde komt gemiddeld voort uit activiteiten rondom merkstrategie

Bron: Marq, Forbes

Elementen voor een succesvolle merkpositionering

Organisaties met een sterk merk onderscheiden zich op de markt en zijn succesvoller. Jouw merkpositionering is hiervoor hét fundament en vormt het DNA van je merkstrategie. Wij ontwikkelen een positionering die staat als een huis aan de hand van de volgende pijlers:

  • Marktonderzoek

    Met onze uitgebreide set aan tools doen we kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar de merkbeleving van jouw interne en externe doelgroepen. Ook brengen we de markt in kaart en verkennen we het speelveld.

  • Kernwaarden

    Jouw kernwaarden vormen de rode draad in alle communicatie en acties. Door unieke kernwaarden te benadrukken, kan je merk zich onderscheiden van concurrenten.

  • Why/How/What?

    We maken jouw merkpositionering nog krachtiger en betekenisvoller aan de hand van het Why/How/What principe. De oorsprong, producten/diensten en aanpak van het merk spelen hierin een grote rol.

  • Missie

    Vanuit de missie vertalen we jouw kernwaarden naar concrete doelen en acties. Dit helpt om de merkpositionering relevant en geloofwaardig over te brengen aan klanten en de bredere gemeenschap.

  • Visie

    Last but definitely not least: waar wil je als merk naartoe? Met jouw visie positioneren we het merk als een toekomstgerichte speler en inspireren we klanten.

Behoefte aan een gedetailleerd maatwerk voorstel?
Vraag het aan Tijs, één van onze experts!
recruitment

Positionering en merkidentiteit in dienstverlening

In deze whitepaper ontdek je:

  • Onze visie op positionering
  • De voordelen van een doordachte positionering
  • Vijf niveaus van positionering voor een ijzersterk merk

Download de gratis whitepaper

Whitepaper positionering en merkidentiteit

Waarom met ons aan de slag?

In onze uitgebreide positioneringstrajecten onderzoeken wij als marketing agency wat jouw organisatie uniek maakt en hoe je dit vertaalt naar de markt. Met een creatieve en innovatieve benadering zijn wij gespecialiseerd in het ontwikkelen van strategieën die jouw merk kunnen onderscheiden in een drukbezette markt. Samen formuleren we een unieke merkbelofte en creëren we een sterke merkidentiteit die resoneert met je doelgroep.

Een goed uitgevoerde merkpositionering is de basis voor langdurig succes. Tenminste: áls je deze ook goed implementeert. Als positionerings bureau hebben wij alles in huis voor een consistente implementatie van jouw merkstrategie in alle facetten van marketing- en communicatie. Zo helpen wij jou bij het opbouwen van een sterke en herkenbare positie in de markt.

Reviews

Voor Delftse Poort heeft Think Yellow ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Think Yellow hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.
Lees meer

Vincent van den Putten

Asset Manager

CBRE Global Investors

Think Yellow is altijd verrassend door een paar stappen vooruit te denken en met leuke ideeën te komen.
Lees meer

Stefan Peinemann

Marketing Manager

Peinemann

Bij het herpositioneren van een bestaand merk is de huisstijl het meest zichtbaar. Het is gelukt om voor het nieuwe Stek een look & feel te ontwikkelen die de fusiecorporatie krachtig visualiseert.
Lees meer

Liesbeth Gort

Communicatieadviseur

Stek

Direct, to the point en succesgedreven. Dat is Think Yellow voor ons.
Lees meer

Maarten van Nielen

Kantoordirecteur

Rassers Advocaten

Think Yellow is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!
Lees meer

Anne-Fleur de Vries

Senior communicatieadviseur

WSP Haaglanden

Cases

RYSE

Herpositionering en merkstijl

Soms is het tijd voor een nieuwe naam. Bijvoorbeeld als het niet meer past bij wie je bent en je ambities. Dat gold ook voor abcnova. Think Yellow hielp bij de herpositionering naar het nieuwe merk RYSE, ontwierp de merkstijl en ontwikkelde alle middelen waarmee RYSE bouwt aan…

Bekijk de case

CB | Herpositionering van de logistieke dienstverlening

Een nieuwe weg ingeslagen

Als je al sinds 1871 bekend staat als dé logistieke speler in het boekenvak, dan kan het soms lastig zijn om de gebaande paden te verlaten. Zeker wanneer je jouw dienstverlening wilt uitbreiden naar de mode en de gezondheidszorg. Met een positioneringsonderzoek onderzochten we de kern van het…

Bekijk de case

Delftse Poort | Herpositionering

Herpositionering

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Nieuwe merkintroductie

Zo, en nu eerst... Swinkels

Iedereen kent Bavaria als hét biermerk met de blauwe kratten. Toch heeft het merk ook 26 andere biermerken onder zijn naam hangen, zoals Palm en la Trappe. Door de naam bleef echter vooral de associatie met Bavariapils bestaan. Tijd voor een nieuwe naam waardoor de andere merken beter…

Bekijk de case
Bekijk alle cases
Foto van Tijs

Samen aan jouw merkpositionering bouwen?

Als positionerings bureau maken we samen met jou de juiste keuzes en borgen we een effectieve implementatie. Onze merkexperts weten als geen ander hoe je een sterk merk bouwt en hiermee kansen pakt in een competitieve markt. Zij verdiepen zich in jouw merk en vormen samen met jou een succesvolle merkpositionering. Ook hebben wij alles in huis voor het bouwen van jouw merkarchitectuur en merkconcept. We pakken jouw complete merkstrategie aan om écht impact te maken.

Tijs van den Nieuwendijk, Strategy director

Gerelateerde diensten

Foto van Tijs

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen snel contact met je op!