fbpx
Home Merkconcept

Sterk verhaal? Sterk merk!

Merkconcept

Durf outside of the box te denken. Een inspirerend merkconcept geeft een merk betekenis en lading. Onze ervaren merkexperts creëren een merkconcept dat aansluit bij jouw positionering en uitstraling. Zo springt jouw merk eruit.

Een merkconcept laten uitdenken of vernieuwen? Na een telefoontje met Tijs weet je meteen wat wij voor jou kunnen betekenen.

Contact opnemen

Blaas je merk leven in met concepting

Wat is dat nou precies? Concepting? Een merkconcept is een cruciaal onderdeel binnen de merkstrategie van een organisatie. Het vertaalt namelijk de identiteit van je merk naar de buitenwereld, door middel van uitstraling en communicatie. Hiermee wordt voor jouw doelgroep duidelijk wat het verhaal achter het merk is én wat dit voor de doelgroep betekent.

Tijdens het aanpakken van jouw merkstrategie ontwikkelen we vanuit je merkpositionering en merkarchitectuur 3 mogelijke merkconcepten. In deze scenario’s werken we richtingen uit voor naamgeving, branddesign (logo, huisstijl) en tone of voice. Samen overwegen we de opties en maken we een keuze. Die verscherpen we tot een definitief merkconcept.

Zij gingen je voor

RYSE

Herpositionering en merkstijl

Soms is het tijd voor een nieuwe naam. Bijvoorbeeld als het niet meer past bij wie je bent en je ambities. Dat gold ook voor abcnova. Think Yellow hielp bij de herpositionering naar het nieuwe merk RYSE, ontwierp de merkstijl en ontwikkelde alle middelen waarmee RYSE bouwt aan…

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case

Design- en communicatiekracht voor volledig nieuw merk

Wij zijn Odido.

Maandenlang in het diepste geheim werken aan de grootste en spectaculairste rebranding ooit in de telecomwereld. Niet mogen praten over de geweldige projecten die we beetpakten: dat was het leven van de designers van Think Yellow de afgelopen 5 maanden. Samen met TBWA/NEBOKO, DAY, code d’azur, Entopic en…

Bekijk de case

Canon Production Printing | Employer branding

Add color to your world

“Hoe kunnen wij een eenduidig en sterk werkgeversmerk zijn voor al onze entiteiten en markten? We willen een merk dat lokaal de kern raakt en tegelijkertijd ons internationale karakter benadrukt. We hebben behoefte aan een employer brand waarin al onze huidige medewerkers zich herkennen en waar potentieel talent…

Bekijk de case

Randstad Global | Internationale positionering en uitrol merkconcept

Tech meets touch

In samenwerking met Randstad heeft Think Yellow een internationale positionering en een internationaal merkconcept voor Randstad Global geïmplementeerd in 39 landen. Hiermee slaat Randstad de brug tussen de toenemende digitalisering en het behoud van de menselijke maat. Door een integrale aanpak heeft Randstad Global wereldwijd dezelfde positionering en…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

Vitens

Voor het grootste waterleidingbedrijf van Nederland ontwierpen we een fris nieuw concept. In een stijl die goed zichtbaar is en past bij de kernwaarden en boodschap van het merk. We creëerden een huisstijlhandboek inclusief nieuw logo, infographics, illustraties en andere communicatiemiddelen. In onze case lees je hoe we te werk gingen bij deze opfrisbeurt van het design.
Bekijk de case
Bij het herpositioneren van een bestaand merk is de huisstijl het meest zichtbaar. Het is gelukt om voor het nieuwe Stek een look & feel te ontwikkelen die de fusiecorporatie krachtig visualiseert.

Liesbeth Gort

Communicatieadviseur Stek

Zo creëeren we jouw nieuwe merkconcept

  1. De perfecte merknaam

    Jouw merknaam staat centraal in je complete merkstrategie. Het legt de basis voor hoe je merk wordt gezien, onthouden en ervaren. Samen met jou gaan we rond de tafel voor het zorgvuldig formuleren van de perfecte merknaam.

  2. Brand design (logo & huisstijl)

    Een uniek en herkenbaar brand design onderscheidt jouw merk van de massa en zorgt voor eenduidige communicatie naar (potentiële) klanten toe. Onze designers kennen de ins en out van brand design en helpen je om de juiste keuzes te maken.

  3. Tone of voice

    Een tone of voice geeft je de persoonlijkheid van je merk weer. Met een passende en consistente tone of voice versterk je niet alleen je merkidentiteit, maar communiceer je ook effectiever met je doelgroep.

Behoefte aan een gedetailleerd maatwerk voorstel?
Vraag het aan Tijs!
merk adviesbureau
Foto van Tijs

Start met het bouwen van jouw merkverhaal

Het ontwikkelen van een krachtig merkconcept dat de lading van jouw merk dekt en boodschap van de organisatie vangt. Dat is waarvoor je onze merkexperts inschakelt. Met een onmiskenbare naamgeving, een herkenbaar brand design en een geschikte tone of voice blinkt jouw merk uit in de massa. Daarnaast heeft ons full-service marketing bureau alle expertise in huis om jouw merkconcept consistent door te voeren in al je uitingen en kanalen. Samen bouwen we aan jouw merk, vol energie.

Tijs van den Nieuwendijk, Strategy Director

Gerelateerde diensten

Foto van Tijs

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen snel contact met je op!