Een sterk en onderscheidend merk
Jij wil een merkstrategie die bijdraagt aan langetermijn bedrijfsdoelstellingen. Een merkstrategie die resulteert in herkenning en voorkeur voor je merk bij (toekomstige) klanten.
We got you! Neem contact op met Tijs, één van onze merkstrategen, en zet die eerste stap.
Een merkstrategie is de ruggengraat van je bedrijfs-DNA en vormt de basis voor alle interacties met je doelgroep. Een sterke merkstrategie biedt niet alleen richting en consistentie, maar het stelt je ook in staat om je te onderscheiden van de concurrentie, een emotionele band op te bouwen met je klanten en langdurige loyaliteit op te bouwen.
Als merkstrategie bureau maken we samen met jou de juiste keuzes en borgen we een effectieve implementatie. Onze merkstrategen weten als geen ander hoe je een sterk merk bouwt en hiermee kansen pakt in een competitieve markt. Zij verdiepen zich in jouw merk en vormen samen met jou een succesvolle merkpositionering, merkarchitectuur en merkconcept.
Het resultaat? Een duurzaam merk dat een blijvende impact maakt op je doelgroepen. Daarmee verover jij een plek in het hoofd en het hart van je (toekomstige) klant.
Onderzoek laat zien dat organisaties die hun merk als een strategisch principe zien, succesvoller zijn. De merkstrategie vormt het fundament van een sterk merk. Een sterk merk onderscheidt jouw bedrijf, versterkt jouw klantloyaliteit én verhoogt jouw (commerciële) relevantie. Als merkstrategie bureau werken we met een merkstrategie aan 3 onderdelen:
We positioneren jouw merk vanuit het perspectief van de markt (concurrentieveld en doelgroep), de identiteit van jouw organisatie én jouw producten en/of diensten. In de merkpositionering strategie leggen we het DNA van jouw merk vast: de kernwaarden, why/how/what, visie en missie.
Met onze uitgebreide set aan online tools doen we kwalitatief en kwantitatief onderzoek bij jouw interne en externe doelgroepen en zoeken we uit hoe zij jouw merk beleven. Ook brengen we je markt in kaart, zodat we het speelveld goed onder de loep kunnen nemen.
Als je als merk één product of dienst hebt is het eenvoudig je merk tot leven te brengen. Maar wat als je te maken hebt met verschillende producten of diensten? Is het slim om deze allemaal onder hetzelfde merk in de markt te zetten? Of juist als losse merken of labels? Hoe verhouden deze producten of diensten zich dan tot elkaar? En met welke doelgroepen heb je te maken? Met een goede merkarchitectuur vormen we de verbinding en verhouding tussen de verschillende merken, submerken en organisaties. Met een goede inrichting van je product/dienst portfolio geef je duidelijkheid (zowel intern als extern).
Vanuit je merkpositionering en merkarchitectuur ontwikkelen we 3 passende merkconcepten voor jou om uit te kiezen. In deze scenario’s werken we richtingen uit voor naamgeving, branddesign (logo, huisstijl) en tone-of-voice. Samen overwegen we de opties en maken we een keuze. Die werken we uit in een definitief merkconcept.
Voor Delftse Poort heeft Think Yellow ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Think Yellow hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.
Vincent van den Putten
Onze methodiek heeft een sterk co-creërend karakter. Een sterk merkconcept creëer je samen, want alleen zo veranker je de merkstrategie ook daadwerkelijk in het DNA van jouw merk.
Een succesvolle merkstrategie zorgt voor meer klanten die graag iets meer betalen én vaker iets zullen kopen, tegen lagere kosten per acquisitie. Wij kijken als merkstrategie bureau daarom scherp naar jouw Return On Investment (ROI) en definiëren de beste commerciële kansen, uiteraard met oog voor jouw budget. Zo krijg jij echt waar voor je geld en haal jij het beste uit jouw business.
We laten zien wat dit betekent voor de marketingactiviteiten waarop je zou moeten inzetten, de visuele uitstraling, en het gedrag van je medewerkers.
Onze merkstrategen helpen je écht impact te maken bij jouw doelgroep. Een brand strategy legt hiervoor de basis. Wij zijn altijd gedreven om het succes van onze klanten te optimaliseren. En dat doen we samen, meestal in een co-creatie traject en met veel energie.
Pak door met een relevante en onderscheidende uitstraling van jouw merk. Onze experts zorgen voor een uniek en herkenbaar design.
Meer informatiePak de route naar succes voor het aantrekken en behouden van de juiste mensen.
Meer informatieOptimaliseer je volledige marketingmix.
Meer informatie