fbpx
Home Diensten Merkstrategie Bureau

Een sterk en onderscheidend merk 

Merkstrategie bureau

Jij wil een merkstrategie die bijdraagt aan langetermijn bedrijfsdoelstellingen. Een merkstrategie die resulteert in herkenning en voorkeur voor je merk bij (toekomstige) klanten.

We got you! Neem contact op met Tijs, één van onze merkstrategen, en zet die eerste stap.

Sparren met Tijs

Jouw merkstrategie

Een merkstrategie is de ruggengraat van je bedrijfs-DNA en vormt de basis voor alle interacties met je doelgroep. Een sterke merkstrategie biedt niet alleen richting en consistentie, maar het stelt je ook in staat om je te onderscheiden van de concurrentie, een emotionele band op te bouwen met je klanten en langdurige loyaliteit op te bouwen.

Als merkstrategie bureau maken we samen met jou de juiste keuzes en borgen we een effectieve implementatie. Onze merkstrategen weten als geen ander hoe je een sterk merk bouwt en hiermee kansen pakt in een competitieve markt. Zij verdiepen zich in jouw merk en vormen samen met jou een succesvolle merkpositionering, merkarchitectuur en merkconcept.

Het resultaat? Een duurzaam merk dat een blijvende impact maakt op je doelgroepen. Daarmee verover jij een plek in het hoofd en het hart van je (toekomstige) klant.

De 3 onderdelen van een succesvolle merkstrategie

Onderzoek laat zien dat organisaties die hun merk als een strategisch principe zien, succesvoller zijn. De merkstrategie vormt het fundament van een sterk merk. Een sterk merk onderscheidt jouw bedrijf, versterkt jouw klantloyaliteit én verhoogt jouw (commerciële) relevantie. Als merkstrategie bureau werken we met een merkstrategie aan 3 onderdelen:

  1. Merkpositionering

    We positioneren jouw merk vanuit het perspectief van de markt (concurrentieveld en doelgroep), de identiteit van jouw organisatie én jouw producten en/of diensten. In de merkpositionering strategie leggen we het DNA van jouw merk vast: de kernwaarden, why/how/what, visie en missie.

    Met onze uitgebreide set aan online tools doen we kwalitatief en kwantitatief onderzoek bij jouw interne en externe doelgroepen en zoeken we uit hoe zij jouw merk beleven. Ook brengen we je markt in kaart, zodat we het speelveld goed onder de loep kunnen nemen.

  2. Merkarchitectuur

    Als je als merk één product of dienst hebt is het eenvoudig je merk tot leven te brengen. Maar wat als je te maken hebt met verschillende producten of diensten? Is het slim om deze allemaal onder hetzelfde merk in de markt te zetten? Of juist als losse merken of labels? Hoe verhouden deze producten of diensten zich dan tot elkaar? En met welke doelgroepen heb je te maken? Met een goede merkarchitectuur vormen we de verbinding en verhouding tussen de verschillende merken, submerken en organisaties. Met een goede inrichting van je product/dienst portfolio geef je duidelijkheid (zowel intern als extern).

  3. Merkconcept

    Vanuit je merkpositionering en merkarchitectuur ontwikkelen we 3 passende merkconcepten voor jou om uit te kiezen. In deze scenario’s werken we richtingen uit voor naamgeving, branddesign (logo, huisstijl) en tone-of-voice. Samen overwegen we de opties en maken we een keuze. Die werken we uit in een definitief merkconcept.

Behoefte aan een gedetailleerd maatwerk voorstel van ons merkstrategie bureau?
Vraag het aan Tijs.
positionerings bureau

Cases

RYSE

Herpositionering en merkstijl

Soms is het tijd voor een nieuwe naam. Bijvoorbeeld als het niet meer past bij wie je bent en je ambities. Dat gold ook voor abcnova. Think Yellow hielp bij de herpositionering naar het nieuwe merk RYSE, ontwierp de merkstijl en ontwikkelde alle middelen waarmee RYSE bouwt aan…

Bekijk de case

CB | Herpositionering van de logistieke dienstverlening

Een nieuwe weg ingeslagen

Als je al sinds 1871 bekend staat als dé logistieke speler in het boekenvak, dan kan het soms lastig zijn om de gebaande paden te verlaten. Zeker wanneer je jouw dienstverlening wilt uitbreiden naar de mode en de gezondheidszorg. Met een positioneringsonderzoek onderzochten we de kern van het…

Bekijk de case

Delftse Poort | Herpositionering

Herpositionering

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Nieuwe merkintroductie

Zo, en nu eerst... Swinkels

Iedereen kent Bavaria als hét biermerk met de blauwe kratten. Toch heeft het merk ook 26 andere biermerken onder zijn naam hangen, zoals Palm en la Trappe. Door de naam bleef echter vooral de associatie met Bavariapils bestaan. Tijd voor een nieuwe naam waardoor de andere merken beter…

Bekijk de case
Bekijk alle cases
Voor Delftse Poort heeft Think Yellow ons geadviseerd bij de positionering, branding en uitwerking van de benodigde middelenmix met een pro-actief, kritisch en hardwerkend team. Een hele prettige samenwerking waarbij alle expertisegebieden van Think Yellow hebben bijgedragen aan de herontwikkeling van Delftse Poort.

Vincent van den Putten

Asset Manager CBRE Global Investors

Samen creëren we een sterk merk

Onze methodiek heeft een sterk co-creërend karakter. Een sterk merkconcept creëer je samen, want alleen zo veranker je de merkstrategie ook daadwerkelijk in het DNA van jouw merk.

Een succesvolle merkstrategie zorgt voor meer klanten die graag iets meer betalen én vaker iets zullen kopen, tegen lagere kosten per acquisitie. Wij kijken als merkstrategie bureau daarom scherp naar jouw Return On Investment (ROI) en definiëren de beste commerciële kansen, uiteraard met oog voor jouw budget. Zo krijg jij echt waar voor je geld en haal jij het beste uit jouw business.

We laten zien wat dit betekent voor de marketingactiviteiten waarop je zou moeten inzetten, de visuele uitstraling, en het gedrag van je medewerkers.

Foto van Tijs

Samen jouw merkstrategie aanpakken?

Onze merkstrategen helpen je écht impact te maken bij jouw doelgroep. Een brand strategy legt hiervoor de basis. Wij zijn altijd gedreven om het succes van onze klanten te optimaliseren. En dat doen we samen, meestal in een co-creatie traject en met veel energie.

Tijs van den Nieuwendijk, Strategy director

Gerelateerde diensten

Foto van Tijs

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen binnen één werkdag contact met je op!