Home Cases Add color to your world – Canon

Add color to your world

Canon Production Printing | Employer branding

Project & de klant

Klant: Canon Production Printing Jaar: 2023

Canon Production Printing ontwikkelt en produceert hightech productieprinters en workflow software voor de commerciële printmarkt en is onderdeel van Canon, een toonaangevend technologiebedrijf dat ernaar streeft mensen te helpen de grenzen van beeldvorming te verleggen. Canon Production Printing is actief op drie continenten, heeft ongeveer 3.200 werknemers (eind 2023) en haar wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Venlo, Nederland.

 

De vraag van Canon

“Hoe kunnen wij een eenduidig en sterk werkgeversmerk zijn voor al onze entiteiten en markten? We willen een merk dat lokaal de kern raakt en tegelijkertijd ons internationale karakter benadrukt. We hebben behoefte aan een employer brand waarin al onze huidige medewerkers zich herkennen en waar potentieel talent door wordt aangesproken.”

Resultaat

Cultuur analyse

Een krachtig werkgeversmerk ontstaat door de eigen organisatie goed te kennen. Dankzij kwantitatief en kwalitatief onderzoek over alle vestigingen heen, hebben we heldere inzichten en stevige pijlers voor onze merkbasis geïdentificeerd.

Concurrentie insights

Van binnen naar buiten. Na het interne onderzoek is het speelveld in kaart gebracht. Van Brainport en Brightlands tot Duitsland en Roemenië. Hoe profileren andere organisaties zich op de arbeidsmarkt? Wat leren we van hen, waar liggen de kansen en waar zien we raakvlakken met de interne inzichten?

Een sterk employer brand

Bouwen aan een sterk merk dat overal aanslaat, van lokaal tot internationaal, en dat is waar onze succesvolle campagnes beginnen. Het fundament bestaat uit (h)erkende kernwaarden, een duidelijk merkverhaal en cultuuromschrijving en vormt de kern voor de Employee Value Proposition (EVP): ‘Add Color to Your World’.

Modulair beeldconcept

Het merkfundament is vertaald naar een onderscheidend en toekomstbestendig beeldconcept met eigen fotografie en is volledig uitgewerkt in een breed spectrum aan off- en online uitingen. Kleurrijke banners, carrousels, animaties en single images. De modulaire opbouw zorgt ervoor dat het kan worden ingezet voor zowel employer brand als recruitment- en job marketing doeleinden.

Interne lancering en communicatie playbook

Het werkgeversmerk is intern groots gelanceerd. Met een groot Summer Festival op drie locaties dachten wij niet alleen mee over de activatie, we brachten deze ook tot leven. Op deze manier is het employer brand intern groots gelanceerd en wordt het inmiddels breed gedragen! Na de start hebben we een handig communicatie playbook gemaakt, zodat Canon zelf verder kan bouwen aan het merk.

Aanpak

  1. Kick-of en doelstellingbepaling
  2. Kwantitatief onderzoek
  3. Concurrentieanalyse en verkenning speelveld
  4. Deep-dive sessies (kwalitatief onderzoek)
  5. Diverse werksessies waarmee in co-creatie de kernwaarden, de cultuurbeschrijving, het merkverhaal en de EVP zijn vormgegeven
  6. Oplevering merkfundament en verkenning beeldconcept
  7. Uitwerking merkconcept
  8. Interne lancering
  9. Activatie en middelencreatie
  10. Hulp bij communicatie
Think Yellow heeft ons employer brand op een krachtige en creatieve wijze nieuw leven ingeblazen. Ze hebben het traject van A tot Z begeleid, startend met een grootschalig intern onderzoek en het herdefiniëren van onze Employee Value Proposition tot en met de creatieve uitwerking van ons concept, fotografie en het voorbereiden van campagnemateriaal. We zijn heel blij met onze kleurrijke merkidentiteit die onze medewerkers omarmen en toekomstig talent aan ons bindt. De samenwerking verliep heel natuurlijk: kennis van zaken, kort op de bal spelend én creatief!

Luuk Kempen

Corporate Communications Professional Canon Production Printing

Meer cases

Swinkels Family Brewers | Employer Branding

Join the family

Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken…

Bekijk de case

Rho Adviseurs | Employer Branding

Voel de ruimte

Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk…

Bekijk de case

Transdev | Werken-bij website

Kom aan boord!

Transdev heeft de laatste jaren te maken met een groeiend wervingsprobleem, dat zich uitstrekt over alle lagen van het bedrijf, van buschauffeurs tot kantoorpersoneel en monteurs. Het bedrijf is actief in veel verschillende sectoren, waaronder openbaar vervoer, taxi’s en touringcars, en heeft daarbij te maken met verschillende merken…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

We horen graag jouw verhaal!

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.