Transdev | Werken-bij website
Transdev kampte met een groot wervingsprobleem door de krapte op de arbeidsmarkt en vergrijzing binnen de organisatie. Door de zoektocht naar nieuw talent was er behoefte aan een nieuwe werken-bij website. De voormalige website voldeed niet aan de marketing standaarden en is niet flexibel genoeg voor het werkaanbod van Transdev.
De recruitment website van Transdev moet alle potentiële werknemers van de vele merken onder de Transdev paraplu aanspreken. Om deze aantrekkingskracht te creëren zijn eerst de behoeften van de doelgroep onderzocht. Door te onderzoeken hoe we de websitebezoekers verleiden om te solliciteren, zijn we in staat om de informatiebehoefte van potentiële werknemers in verschillende fasen van de candidate journey te faciliteren.
Op basis van CRO onderzoek en gecreëerde persona’s zijn er verschillende oplossingen aangedragen om de problemen met de vorige wervingswebsite aan te pakken. Zoals:
De eerste stap was het formuleren van de doelstellingen en succesfactoren. Door middel van persona’s zijn de verschillende doelgroepen bepaald en geanalyseerd.
Vanuit deze inzichten zijn wire-frames ontwikkeld voor de diverse pagina’s van de werken-bij website, inclusief een passende navigatiestructuur.
Om de wervingsdoelgroep aan te spreken heeft de huisstijl een opfrisbeurt gekregen. Deze stijl is doorvertaald in het visual design van de website.
Om de data van kandidaten en het gewenste sollicitatieproces te borgen, zorgden we voor een koppeling tussen de nieuwe werken-bij website en het ATS van Transdev. De vacatures worden zelfs uit het ATS gehaald!
Toen alle ingrediënten voor een succesvolle werken-bij website compleet waren, zijn onze developers aan de slag gegaan met de ontwikkeling van de website.
Door het doorvoeren van deze aanpassingen speelt de website nu in op de specifieke behoeften van verschillende doelgroepen en worden bezoekers naar relevante pagina’s geleid waar ze relevante vacatures kunnen vinden. Deze oplossingen zorgen voor een gebruiksvriendelijke website die aansluit bij de behoeften van de doelgroep, waardoor het makkelijker wordt om de merken onder de Transdev-paraplu te identificeren. Dit zal het duidelijker maken wie Transdev is, meer duidelijkheid verschaffen aan sollicitanten en uiteindelijk het succes van het wervingsproces verbeteren.
De werken-bij-website die Think Yellow voor Transdev heeft gemaakt voldoet aan al onze wensen én meer! Het design is aantrekkelijk, de copy is wervend geschreven en de techniek werkt uitstekend. De samenwerking met dit bureau is fijn en de communicatie snel. Ze hebben écht vanuit onze doelgroep gedacht. Dat zien we terug in de cijfers: véél meer kwalitatieve kandidaten!
Adrie Schalkwijk