fbpx
Home Cases Kom aan boord!

Kom aan boord!

Transdev | Werken-bij website

Kom aan boord!

Klant: Transdev Jaar: 2023

De vraag van Transdev

Transdev kampte met een groot wervingsprobleem door de krapte op de arbeidsmarkt en vergrijzing binnen de organisatie. Door de zoektocht naar nieuw talent was er behoefte aan een nieuwe werken-bij website. De voormalige website voldeed niet aan de marketing standaarden en is niet flexibel genoeg voor het werkaanbod van Transdev.

Optimalisatie van de candidate journey

De recruitment website van Transdev moet alle potentiële werknemers van de vele merken onder de Transdev paraplu aanspreken. Om deze aantrekkingskracht te creëren zijn eerst de behoeften van de doelgroep onderzocht. Door te onderzoeken hoe we de websitebezoekers verleiden om te solliciteren, zijn we in staat om de  informatiebehoefte van potentiële werknemers in verschillende fasen van de candidate journey te faciliteren.

Op basis van CRO onderzoek en gecreëerde persona’s zijn er verschillende oplossingen aangedragen om de problemen met de vorige wervingswebsite aan te pakken. Zoals:

  • het toevoegen van meer afdelingen;
  • het uitlichten van werknemerservaringen;
  • het creëren van pagina’s voor specifieke expertisegebieden;
  • het uitbreiden van functiebeschrijvingen;
  • het toevoegen van gerelateerde vacatures;
  • het verbeteren van de zoekfiltering;
  • het benadrukken van de recruiter;
  • het optimaliseren van de snelheid;
  • het verbeteren van de visuele aantrekkingskracht van de website;
  • de mogelijkheid tot het toevoegen van campagne landingspagina’s.

Proces

  1. Kick-off

    De eerste stap was het formuleren van de doelstellingen en succesfactoren. Door middel van persona’s zijn de verschillende doelgroepen bepaald en geanalyseerd.

  2. Ontwikkeling wire-frames

    Vanuit deze inzichten zijn wire-frames ontwikkeld voor de diverse pagina’s van de werken-bij website, inclusief een passende navigatiestructuur.

  3. Visual design

    Om de wervingsdoelgroep aan te spreken heeft de huisstijl een opfrisbeurt gekregen. Deze stijl is doorvertaald in het visual design van de website.

  4. Koppeling ATS

    Om de data van kandidaten en het gewenste sollicitatieproces te borgen, zorgden we voor een koppeling tussen de nieuwe werken-bij website en het ATS van Transdev. De vacatures worden zelfs uit het ATS gehaald!

  5. Development front-end & back-end

    Toen alle ingrediënten voor een succesvolle werken-bij website compleet waren, zijn onze developers aan de slag gegaan met de ontwikkeling van de website.

  6. Livegang

Meer weten over het proces van deze werken-bij website voor Transdev? Neem contact op met Dennis.

Resultaat

Door het doorvoeren van deze aanpassingen speelt de website nu in op de specifieke behoeften van verschillende doelgroepen en worden bezoekers naar relevante pagina’s geleid waar ze relevante vacatures kunnen vinden. Deze oplossingen zorgen voor een gebruiksvriendelijke website die aansluit bij de behoeften van de doelgroep, waardoor het makkelijker wordt om de merken onder de Transdev-paraplu te identificeren. Dit zal het duidelijker maken wie Transdev is, meer duidelijkheid verschaffen aan sollicitanten en uiteindelijk het succes van het wervingsproces verbeteren.

De werken-bij-website die Think Yellow voor Transdev heeft gemaakt voldoet aan al onze wensen én meer! Het design is aantrekkelijk, de copy is wervend geschreven en de techniek werkt uitstekend. De samenwerking met dit bureau is fijn en de communicatie snel. Ze hebben écht vanuit onze doelgroep gedacht. Dat zien we terug in de cijfers: véél meer kwalitatieve kandidaten!

Adrie Schalkwijk

Manager Academy Transdev/Connexxion

Swinkels Family Brewers | Employer Branding

Join the family

Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken…

Bekijk de case

Rho Adviseurs | Employer Branding

Voel de ruimte

Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland | App voor ondernemend Nederland

App voor ondernemers

Als ondernemer moet je constant op de hoogte zijn van veranderende wet- en regelgeving. Niet elke nieuwe wet is van toepassing op jouw onderneming, maar het kan wel heel handig zijn om de laatste wetswijzigingen in een overzicht te hebben. Er zijn immers al genoeg regeltjes om rekening…

Bekijk de case
Bekijk alle cases
Foto van Bram

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen snel contact met je op!