+39% branded search lift
De resultaten laten een indrukwekkende ontwikkeling zien in merkbekendheid. Met een stijging van 39% in branded zoekvolume zien we dat meer potentiële klanten actief zoeken naar Superfietsen.
Superfietsen | Campagne
De vraag van Superfietsen
Veel merken in de fietsenbranche spelen met een ‘Back to school’ campagne in op de start van het nieuwe schooljaar. Superfietsen doet dit met de campagne Bike2School. Deze campagne wordt jaarlijks op meerdere manieren geactiveerd in high-funnel campagnes op social media. De vraag van Superfietsen was: “Wat dragen de upper funnel campagnes bij in attributie? En hoe maken we dit inzichtelijk?” Samen met onze tooling partner Billy Grace maakten we dit duidelijk. Dankzij alle inzichten konden we de campagnes nóg verder optimaliseren.
+39% branded search lift
De resultaten laten een indrukwekkende ontwikkeling zien in merkbekendheid. Met een stijging van 39% in branded zoekvolume zien we dat meer potentiële klanten actief zoeken naar Superfietsen.
+74% branded visitors
Deze toegenomen merkbekendheid vertaalt zich direct naar traffic en omzet. Het aantal bezoekers via merkgerelateerde zoekopdrachten steeg met 74%.
+57% branded revenue
De stijging van +57% in branded revenue laat zien dat klanten niet alleen vaker voor Superfietsen kiezen, maar ook dat het merk een grotere rol speelt in de totale omzetgroei.
+49% total reach in full funnel
De effectiviteit van onze full-funnel aanpak wordt onderstreept door een stijging van bereikte mensen van 49%, van awareness tot conversie.
-8% kosten
Door efficiëntere inzet van marketingbudget over verschillende kanalen wisten we de kosten met 8% te verlagen.
Blended ROAS van 7,29 in full funnel
Een blended ROAS van 7,29 over alle kanalen laat zien dat deze geoptimaliseerde aanpak niet alleen meer mensen bereikt, maar ook direct bijdraagt aan de omzet van Superfietsen.
Understand
Define
Build
Optimize
De uitdaging bij de Bike2School-campagne is het nauwkeurig meten van de impact van social media-inspanningen. Traditionele meetmodellen schieten tekort omdat ze vaak alleen last-click conversies registreren. Hier biedt onze toolingpartner Billy Grace de ultieme oplossing.
Hun AI-gedreven platform helpt campagnes automatisch te optimaliseren en de volledige conversiejourney in kaart te brengen. Dankzij geavanceerde data-analysemogelijkheden kunnen we nu elk touchpoint van de klantinteractie traceren – van eerste social media-contact tot uiteindelijke aankoop. De geautomatiseerde budgetverdeling zorgt ervoor dat we middelen slim inzetten waar ze het meeste rendement opleveren. Met Billy Grace beschikken we over een marketing cockpit met 100% accurate data die perfect aansluit bij onze BI-rapportages.
De Bike2School actie is nog nooit zo goed gegaan als de afgelopen keer. Dit is tevens onze belangrijkste campagne van het jaar. Door de expertise van Think Yellow en data van Billy Grace kunnen we met de juiste learnings verder. Met nieuwe inzichten gaan we de volgende campagnes op dezelfde manier inrichten!
Thijs Maas