fbpx
Home Cases Samen. Slim. Bouwen.

Samen. Slim. Bouwen.

BINX Smartility | Werken-bij website

Project & de klant

Klant: BINX Smartility Jaar: 2024

Serieus bouwen met een roze knipoog. Dat is BINX Smartility. Een toonaangevend bouw en installatiebedrijf met projecten in heel Nederland waar je geheid bent geweest. BINX Smartility is onderdeel van een grotere bouwgroep. Tot deze groep behoren, naast BINX, de volgende bedrijven: WAM&VanDuren, ERB Ten Haken, De Naobers, KLIX Talentbouwers en LBA.

 

De vraag van BINX Smartility

“In 5 jaar tijd zijn we met de bouwgroep uitgegroeid van 150 naar 500 medewerkers. Onze exponentiële groei gaat gepaard met een stijgende vraag naar nieuwe krachtpatsers. Met een eigenwijze roze stijl in de wereld van de bouw zijn we anders. We bouwen immers ook anders dan anderen.

Hoe kunnen we een werken-bij website bouwen voor de gehele groep, die onze unieke identiteit met roze knipoog goed overbrengt?”

Resultaat

Persona’s en candidate journeys

Visueel uitgewerkte persona’s en candidate journeys waarin we pinpointen waar de werken-bij website een belangrijke rol speelt. En hoe we daar tot in detail kunnen aansluiten op de drijfveren van een potentiële sollicitant.

Een werken-bij website met karakter

De werken-bij website laat op een dynamische wijze zien wat de bouwgroep als werkgever te bieden heeft. Speels, laagdrempelig en in duidelijke taal. Persoonlijke recruiter video’s, advies over fotografie en beeldgebruik maken de website persoonlijk, met precies die roze knipoog die je van BINX Smartility mag verwachten.

Succesvolle migratie

Door ons zoekwoordenonderzoek en migratieplan is nieuwe werken-bij website zo opgezet dat BINX Smartility haar eerder opgebouwde SEO-scores niet verliest. Alle oude pagina’s worden perfect omgeleid naar de meest relevante nieuwe werken-bij pagina.

Soepele koppelingen

De werken-bij website is volledig gekoppeld aan het ATS systeem van BINX Smartility. Ook de koppelingen met marketing- en meetinstrumenten zoals Google Analytics en Google Tag Manager zijn gefixt. Deze werken-bij website is helemaal ready voor de vetste recruitment marketingcampagnes.

Aanpak

Samen. Slim. Bouwen. Deze roze lijfspreuk van BINX Smartility hebben we in onze aanpak volledig geadopteerd. Een fantastische co-creatie met een succesvol resultaat.

 

Understand

  1. We starten bij de basics. Met een kick-off sessie definiëren we de scope, doelgroepen, het speelveld en de risico’s.
  2. Met een zoekwoordenonderzoek brengen we in kaart welke termen de hoogste zoekvolumes hebben. Deze zoekwoorden nemen we mee in de nieuwe site-structuur van de website.
  3. De huidige website heeft door de jaren heen al SEO-scores opgebouwd. Om te voorkomen dat deze met een nieuwe website verloren gaan maakten we een migratieplan waarin de bestaande pagina’s correct doorverwezen worden naar nieuwe pagina’s.
  4. Door de uitwerking van persona’s en candidate journeys kregen we inzicht in de drijfveren van potentiële medewerkers. Dát leidt tot betere ervaringen en vooral een hogere conversie.

 

Define

  1. Toen we een goed beeld hadden van het speelveld, legden we de functionele uitgangspunten voor het project vast: het CMS-systeem, API-koppelingen, hosting, site-stuctuur, CRO technieken, online marketing toepassingen, design-stijl en SEO strategie. Het proces en de planning legden we vast in een plan van aanpak.
  2. Vanuit die uitgangspunten ontwierp onze UX-designer wireframes van de belangrijkste unieke pagina’s. Deze pagina’s gebruikten we om de inhoudelijke content blokken en functionaliteiten vorm te geven. Uiteraard waren de lijntjes met BINX Smartility in deze fase kort.
  3. Op basis van de UX-designs maakte onze digital designer een webdesign voor de belangrijkste pagina’s, waarin de kernwaarden van BINX Smartility tot leven komen.

 

Build

  1. Content is king! Op basis van de eerste designs is inzichtelijk welke content (beeld en copy) nodig is voor de website. Vanuit een gezamenlijke contentsessie is BINX Smartility zelf deze content gaan creëren.
  2. Tijd voor ons development team om de werken-bij website te bouwen aan de hand van de opgezette designs en doordachte site-structuur. Zowel de front-end als back-end werden in deze fase opgeleverd.
  3. De benodigde marketing- en systeemkoppelingen worden opgezet en de meetinstrumenten worden klaargezet. Onze programmeurs controleren de site op bugs, plugins en 301 verwijzingen. Onze digital marketeers optimaliseren de site voor vindbaarheid en online marketing.
  4. Live! Yes, we drukken op de grote roze knop.
  5. Direct na livegang doen we de nodige kwaliteitschecks en testing. Zodat elke pagina staat en elke knop werkt.

 

Optimize

  1. Een actuele werken-bij website is nooit helemaal af. Sterker nog, continue optimalisatie is altijd noodzakelijk. We zorgen voor de juiste CMS-systeemupdates en -beveiliging en ontwikkelen nieuwe functionaliteiten op aanvraag van BINX Smartility. Ons digital marketingteam blijft aangehaakt voor nieuwe content, CRO-optimalisaties en performance marketing.

 

Persoonlijkheid? Check! Dynamisch? Check! Met een roze knipoog? Check! De verwachtingen van BINX Smartility zijn vervuld en overstegen. Hun nieuwe werken-bij website is een feit!

Wat een fantastisch project! Een mooie nieuwe propositie, een werken-bij website met een mobile-first benadering, geïntegreerd met een splinternieuw ATS en onboarding via WhatsApp. Een dikke shoutout naar Think Yellow voor deze waanzinnige samenwerking! En nu gaan we knallen met onze marketingstrategie! Let's go!

Bowy van Dam

Recruitment Marketeer BINX Smartility

Meer cases

Transdev | Werken-bij website

Kom aan boord!

Transdev heeft de laatste jaren te maken met een groeiend wervingsprobleem, dat zich uitstrekt over alle lagen van het bedrijf, van buschauffeurs tot kantoorpersoneel en monteurs. Het bedrijf is actief in veel verschillende sectoren, waaronder openbaar vervoer, taxi’s en touringcars, en heeft daarbij te maken met verschillende merken…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Employer Branding

Join the family

Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken…

Bekijk de case

Rho Adviseurs | Employer Branding

Voel de ruimte

Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

We horen graag jouw verhaal!

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.