fbpx
Home Cases +14% omzetgroei met performance marketing – Royal Delft

+14% omzetgroei met performance marketing

Royal Delft | Performance marketing

Project & de klant

Klant: Royal Delft Jaar: 2023

Royal Delft staat voor vakmanschap: al sinds 1653 ontwikkelt het unieke handgemaakte Delfts blauwe producten. Naast iconische topstukken maakt het bedrijf eigentijdse collecties die passen binnen ieder modern interieur.

 

De vraag van Royal Delft

“We willen ons positioneren als uniek A-merk met een internationale uitstraling. E-commerce speelt hierbij een belangrijke rol. Hoe zorgen we voor een betere zichtbaarheid van de collecties binnen onze webshop? En hoe trekken we meer (internationaal) publiek met doorlopende online marketing-campagnes?”

Resultaat

+14% omzetgroei YOY

Optimalisaties in de webshop en doorlopende online marketingcampagnes zorgen de laatste twee jaar voor flinke omzetgroei. Succesvolle actiematige campagnes zoals ‘Blue Friday’ geven een extra boost aan de online omzet.

ROAS van 938%

De performance-campagnes binnen het Google-netwerk dragen niet alleen bij aan de groei in omzet. Met een gemiddelde Return On Advertising Spend (ROAS) van 938% zijn deze campagnes enorm winstgevend.

70% stijging van e-maildatabase

We zetten social media-campagnes in als extra leadgenerator om potentiële kopers te bereiken en de nieuwsbriefdatabase verder uit te breiden. Het resultaat: gemiddelde groei van de e-maildatabase met 70% per jaar.

Uitbreiding naar Amerikaanse markt

Door gerichte campagnes in te zetten op Amerikaanse doelgroepen haalt Royal Delft inmiddels een substantieel deel van zijn online omzet uit de VS. Een veelbelovende stap naar verdere internationale uitbreiding.

Aanpak

In verschillende optimalisatiesprints verbeterden we de online vindbaarheid van de productpagina’s. Door slimme aanpassingen binnen de webshop verhoogden we de conversie en de gemiddelde bestelwaarde met meer dan 10%. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk relevante bezoekers gebruikmaken van deze optimalisaties werken we met een always-on campagne binnen zowel Google search, Google 360 als social media.

 

De doorlopende inzet van paid en owned media vullen we aan met actiematige campagnes die inspelen op seizoensinvloeden en productintroducties. De campagnes worden ondersteund door kwalitatief hoogstaande productbeelden en (3D-)productanimaties, passend bij het vakmanschap waar Royal Delft voor staat.

Samen met Think Yellow hebben we onze e-commerce en online marketing-strategie naar een hoger niveau kunnen brengen. De mensen van Think Yellow bieden de juiste mix van ideeën en uitvoering, resulterend in een mooi online resultaat!

Sophie van de Ven

Marketing Manager Royal Delft

Meer cases

Swinkels Family Brewers | Employer Branding

Join the family

Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken…

Bekijk de case

Rho Adviseurs | Employer Branding

Voel de ruimte

Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk…

Bekijk de case

Transdev | Werken-bij website

Kom aan boord!

Transdev heeft de laatste jaren te maken met een groeiend wervingsprobleem, dat zich uitstrekt over alle lagen van het bedrijf, van buschauffeurs tot kantoorpersoneel en monteurs. Het bedrijf is actief in veel verschillende sectoren, waaronder openbaar vervoer, taxi’s en touringcars, en heeft daarbij te maken met verschillende merken…

Bekijk de case

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

We horen graag jouw verhaal!

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.