+14% omzetgroei YOY
Optimalisaties in de webshop en doorlopende online marketingcampagnes zorgen de laatste twee jaar voor flinke omzetgroei. Succesvolle actiematige campagnes zoals ‘Blue Friday’ geven een extra boost aan de online omzet.
Royal Delft | Performance marketing
Royal Delft staat voor vakmanschap: al sinds 1653 ontwikkelt het unieke handgemaakte Delfts blauwe producten. Naast iconische topstukken maakt het bedrijf eigentijdse collecties die passen binnen ieder modern interieur.
De vraag van Royal Delft
“We willen ons positioneren als uniek A-merk met een internationale uitstraling. E-commerce speelt hierbij een belangrijke rol. Hoe zorgen we voor een betere zichtbaarheid van de collecties binnen onze webshop? En hoe trekken we meer (internationaal) publiek met doorlopende online marketing-campagnes?”
+14% omzetgroei YOY
Optimalisaties in de webshop en doorlopende online marketingcampagnes zorgen de laatste twee jaar voor flinke omzetgroei. Succesvolle actiematige campagnes zoals ‘Blue Friday’ geven een extra boost aan de online omzet.
ROAS van 938%
De performance-campagnes binnen het Google-netwerk dragen niet alleen bij aan de groei in omzet. Met een gemiddelde Return On Advertising Spend (ROAS) van 938% zijn deze campagnes enorm winstgevend.
70% stijging van e-maildatabase
We zetten social media-campagnes in als extra leadgenerator om potentiële kopers te bereiken en de nieuwsbriefdatabase verder uit te breiden. Het resultaat: gemiddelde groei van de e-maildatabase met 70% per jaar.
Uitbreiding naar Amerikaanse markt
Door gerichte campagnes in te zetten op Amerikaanse doelgroepen haalt Royal Delft inmiddels een substantieel deel van zijn online omzet uit de VS. Een veelbelovende stap naar verdere internationale uitbreiding.
In verschillende optimalisatiesprints verbeterden we de online vindbaarheid van de productpagina’s. Door slimme aanpassingen binnen de webshop verhoogden we de conversie en de gemiddelde bestelwaarde met meer dan 10%. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk relevante bezoekers gebruikmaken van deze optimalisaties werken we met een always-on campagne binnen zowel Google search, Google 360 als social media.
De doorlopende inzet van paid en owned media vullen we aan met actiematige campagnes die inspelen op seizoensinvloeden en productintroducties. De campagnes worden ondersteund door kwalitatief hoogstaande productbeelden en (3D-)productanimaties, passend bij het vakmanschap waar Royal Delft voor staat.
Samen met Think Yellow hebben we onze e-commerce en online marketing-strategie naar een hoger niveau kunnen brengen. De mensen van Think Yellow bieden de juiste mix van ideeën en uitvoering, resulterend in een mooi online resultaat!
Sophie van de Ven