fbpx
Home Wervingscampagne

Raak de juiste snaar en zet aan tot solliciteren

Wervingscampagne

Hoe krijg je solliciterend Nederland zo ver dat ze naar jóuw vacature kijken? Die vraag is nu misschien wel relevanter dan ooit. Het antwoord is: met een effectieve wervingscampagne. Een campagne die de juiste snaar raakt en aanzet tot solliciteren.

 

Ook een wervingscampagne opzetten die de juiste kandidaten aantrekt? Neem contact op met Tijs, een van onze marketing & strategy experts.

Sparren met Tijs

Talent ligt niet voor het oprapen

Het talent in de arbeidsmarkt droogt op, en de aankomende jaren gaan er door de vergrijzing nog veel meer mensen het arbeidsproces uit. Kortom: de toppertjes liggen niet voor het oprapen, en de ideale kandidaat heeft naast jouw aanbod nog veel meer opties. Er wordt in de arbeidsmarkt immers hard aan mensen getrokken.

Door het opzetten van een creatieve wervingscampagne trek jij die perfecte kandidaten binnen. Samen kijken we waar voor jouw organisatie de mooiste kansen liggen. Een tactiek kan zijn om je vacatures met een gerichte wervingscampagne aantrekkelijk te maken voor mensen vanuit andere functiegroepen of branches. Een campagne waarbij we functiegroepen en branches targeten waar het aanbod momenteel juist groter is dan de vraag. Dit is slechts een voorbeeld, samen onderzoeken we meest effectieve tactiek voor jouw organisatie.

job marketing funnel

What’s in it for them

Je wilt de beste werkgever zijn, met de aantrekkelijkste job. Maar wat valt er bij jou te halen? Te leren? Talentvolle kandidaten kiezen niet zomaar voor je. Het hele plaatje moet kloppen. Daarom weerspiegelt een goede wervingscampagne het DNA van je organisatie; je Employer Brand.

wervingscampagne

Best practice: Come. Grow. Go.

Een goed voorbeeld zegt meer dan 1000 woorden. Een van de wervingscampagnes waar wij enorm trots op zijn, is die voor Havenbedrijf Rotterdam. In deze campagne speelden de medewerkers zelf een belangrijke rol. Echte, eerlijke verhalen verpakt in een campagne die de aandacht trekt.

Het resultaat van de wervingscampagne: veel meer sollicitanten. Maar ook veel verschillende typen sollicitanten die Havenbedrijf Rotterdam normaal gesproken moeilijk kon bereiken. Mensen met ambitie en pioniersbloed.

Lees de case

Reviews

Sinds we deze campagne zijn gestart, merken we dat andere type kandidaten reageren op onze vacatures: mensen met veel ambitie en pioniersbloed. Precies wat we zoeken. Het Havenbedrijf doet erg veel aan de ontwikkeling van mensen en dat kunnen we prima via de 'grow' van Come. Grow. Go laten zien. We leveren dus ook intern bewijs voor onze belofte. De 'go' is best spannend, zowel extern als intern.
Lees meer

Bart Jacobs

Senior communicatieadviseur

Havenbedrijf Rotterdam

Think Yellow is analytisch sterk en een prettige gesprekspartner. Voor de uitvoering van werkgeverscommunicatie hebben we een geweldige campagne gevoerd waarbij we werkgevers intrinsiek konden motiveren. Ook in merkpositionering is ze een fijne communicatiepartner met verstand van zaken!
Lees meer

Anne-Fleur de Vries

Senior communicatieadviseur

WSP Haaglanden

Dankzij de samenwerking met Think Yellow hebben we een onderscheidend werkgeversmerk neergezet, waarmee we ook écht aan de slag konden. Omdat er een duidelijke candidate en employer journey in kaart is gebracht, kunnen we stap voor stap alle middelen uitrollen.
Lees meer

Eliza Skorupska

Adviseur Communicatie & Marketing

Rho Adviseurs

Voor de eigen dienstverlening is Kalibra ervan overtuigd dat je specialistische werkzaamheden moet overlaten aan diegene die er goed in is. Die heeft daarvoor de kennis en opleiding, de benodigde attributen en de ervaring. Dat is precies de reden, waarom wij onze online dienstverlening overlaten aan Think Yellow. Zij blijven ons, als geen ander, keer op keer verrassen met wat er allemaal kan, en hoe zij dat feilloos voor ons in weten te richten. Chapeau!
Lees meer

Mark Odijk

Commercieel Manager

Kalibra (onderdeel van ENGIE)

Think Yellow weet ons altijd te verrassen. Zo kunnen we gezamenlijk onze kanalen efficiënt inzetten!
Lees meer

Niels Beringen

Product Marketeer

GGN

Dé expert voor je wervingscampagne

Een sterke wervingscampagne heeft een concept nodig dat in lijn is met je EVP (Employee Value Proposition) en employer branding strategie. Think Yellow heeft veel ervaring met de uitrol van campagnes en kan je dus uitstekend helpen bij het werven van nieuwe medewerkers op een manier die bij jouw bedrijf en propositie past. Denk bijvoorbeeld aan een ‘werken bij’ website die de kern en cultuur van jouw organisatie duidelijk overbrengt én de juiste kandidaten laat zien waarom ze bij jou zouden moeten solliciteren. Ook helpen wij je graag met doelgerichte job marketing campagnes.

Ons werk

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case

BINX Smartility | Werken-bij website

Samen. Slim. Bouwen.

“In 5 jaar tijd zijn we met de bouwgroep uitgegroeid van 150 naar 500 medewerkers. Onze exponentiële groei gaat gepaard met een stijgende vraag naar nieuwe krachtpatsers. Met een eigenwijze roze stijl in de wereld van de bouw zijn we anders. We bouwen immers ook anders dan anderen.…

Bekijk de case

Transdev | Werken-bij website

Kom aan boord!

Transdev heeft de laatste jaren te maken met een groeiend wervingsprobleem, dat zich uitstrekt over alle lagen van het bedrijf, van buschauffeurs tot kantoorpersoneel en monteurs. Het bedrijf is actief in veel verschillende sectoren, waaronder openbaar vervoer, taxi’s en touringcars, en heeft daarbij te maken met verschillende merken…

Bekijk de case

Ciao Belli | Social media

Nieuw concept op de kaart

“We willen het nieuwe restaurant Ciao Belli prominent op de kaart zetten in Breda en omgeving. Het moet niet alleen een aantrekkelijke bestemming worden voor dinerende gasten, maar ook voor potentiële medewerkers die hier willen solliciteren.”

Bekijk de case

Canon Production Printing | Employer branding

Add color to your world

“Hoe kunnen wij een eenduidig en sterk werkgeversmerk zijn voor al onze entiteiten en markten? We willen een merk dat lokaal de kern raakt en tegelijkertijd ons internationale karakter benadrukt. We hebben behoefte aan een employer brand waarin al onze huidige medewerkers zich herkennen en waar potentieel talent…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Employer Branding

Join the family

Swinkels Family Brewers heeft de ambitie om verder te groeien. Daarvoor zijn betrokken en gedreven professionals nodig. Swinkels Family Brewers zag in dat een sterk employer brand essentieel is voor duurzaam succes. Wij gingen de uitdaging aan om in de complexe dynamiek van het concernmerk, de verschillende brouwerijmerken…

Bekijk de case

Rho Adviseurs | Employer Branding

Voel de ruimte

Rho Adviseurs is een van de grootste, landelijke spelers in de wereld van de ruimtelijke ordening. Vanuit 5 kantoren, verspreid over Nederland, werkt Rho met circa 150 medewerkers aan de beste oplossingen voor complexe ruimtelijke vraagstukken. Think Yellow was eerder al betrokken bij de herpositionering van het merk…

Bekijk de case
Bekijk alle cases
Foto van Tijs

Samen een effectieve wervingscampagne opzetten?

Wij zijn altijd gedreven om het succes van onze klanten te optimaliseren. En dat doen we samen, meestal in een co-creatie traject en met veel energie. Met onze ervaring op het gebied van merken en onze expertise op het gebied van ‘people’ helpen wij jouw organisatie met het opzetten van een creatieve wervingscampagne.

Tijs van den Nieuwendijk, Strategy Director

Gerelateerde diensten

Foto van Tijs

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen snel contact met je op!