Wat kan je doen om jouw online merkveiligheid te waarborgen?
De online merkveiligheid van jouw merk kent twee onderdelen: Brand Safety en Brand Suitability. Waar Brand Safety zich voornamelijk richt op het vermijden van negatieve contexten voor jouw merk, richt Brand Suitability zich op het zoeken naar contexten die goed aansluiten bij jouw merk. Zo wil je bijvoorbeeld als verzekeraar van autoverzekeringen jouw advertenties niet vertonen op websites binnen de uitvaartsector, maar juist wel op tweedehandsauto websites.
Via advertenties kan je heel goed inspelen op zowel Brand Safety als Brand Suitability. Onze marketeers maken gebruik van exclusion-lijsten van onder andere YouTube-accounts, websites en apps. Met deze lijsten zorgen wij ervoor dat merken binnen gewenste contexten worden vertoond. Hierbij bepalen we op basis van het ideale klantprofiel welke kanalen en plaatsingen geschikt zijn voor jouw merk. Zo bereik je de juiste doelgroep en wordt jouw merk getoond in positieve contexten.
Verkoop je je producten via derden? Dan raden we je aan om duidelijke afspraken te maken met je relaties omtrent beeldgebruik en beschrijvende productinformatie. Door centraal via een platform beelden en productinformatie beschikbaar te stellen, zorg je ervoor dat jouw producten worden voorzien van up-to-date informatie. Hiernaast kan je als organisatie ook afstemmen dat restpartijen niet doorverkocht mogen worden. Op deze manier blijven jouw producten buiten de handen van ongeautoriseerde resellers die geen waarde hechten aan jouw online merkveiligheid.