1 oktober 2019
Tijs van den Nieuwendijk
Je runt een succesvol bedrijf. Klanten zijn tevreden, de economie groeit, en de vooruitzichten zijn goed. Maar ben jij in staat om mee te veranderen met de wensen van de markt en technologie? De digitale ontwikkelingen gaan zo snel, dat wendbaarheid essentieel is. De afgelopen jaren heb ik dat ervaren in de marketingbranche. Ik heb gezien dat een flexibele schil in die wendbaarheid kan voorzien, omdat die het kennisniveau hoog houdt. Daarnaast helpt flexibel inzetbaar online marketingpersoneel je niet alleen om te overleven, maar ook om te groeien.
Online marketing wordt steeds meer bedrijfskritisch. Maar de kennis van digitale ontwikkelingen is in veel organisaties nog onder de maat. Zeker als het gaat om de strategische impact. Hoe kom je aan de juiste kennis? Je kunt een extern bureau inhuren, maar eigenlijk wil je deze kennis gewoon in huis. Goede mensen aannemen dus. Het liefst de beste. Maar vind er maar eens één, de vraag naar goede online marketeers is groot. De vraag is dus of jij als werkgever interessant genoeg bent voor die goede online marketeer. Bied je genoeg perspectief of ontwikkelmogelijkheden?
Je kunt natuurlijk met minder genoegen nemen. Maar kijk ook eens naar andere mogelijkheden, zoals flexibele detachering. Een detacheringsbureau werft, selecteert en plaatst online marketingspecialisten bij organisaties als die van jou. Het ondersteunt je met de nodige strategische kennis en uitvoerende slagkracht. Binnen alle mogelijke expertises van online marketing. De goeie bureaus blijven investeren in opleiding. Dat zorgt dus voor de nodige kennisdeling en ontwikkeling. En het hoeft echt niet altijd fulltime. Er zijn bovendien nog meer voordelen.
Het zijn de mensen die een organisatie wendbaar maken. Zij vernieuwen de strategie en voeren deze ook uit. Talent en kennis is echter schaars, zeker in de digitale wereld. Een detacheringsbureau brengt de juiste specialisten aan tafel, op het moment dat jíj daar behoefte aan hebt. Talent dat je organisatie verder brengt en je vaste personeel inspireert. Dit stelt je in staat om je organisatie voortdurend te blijven ontwikkelen en in te spelen op de steeds veranderende vraag van klanten en de omgeving.
De nieuwe inzichten, kennisdeling en efficiëntere werkmethoden van jouw flexibele medewerker verhogen de productiviteit en betrokkenheid van je vaste personeel. Met als gevolg niet alleen meer ambassadeurschap, maar uiteindelijk ook meer kennis, minder verloop, een duurzamere inzetbaarheid en een hogere omzet. Belangrijke indicatoren voor de gezondheid van je organisatie.
Flexibel online marketingpersoneel doet continu nieuwe ervaring op en neem die mee naar jou. Dat levert veelal strategische klant- en gedragsinzichten op. Zij weten wat er mogelijk is, waar de markt om vraagt en hoe dit verandert. Zaken die het succes van je bedrijf in de weg zitten komen aan het licht en worden aangepakt. Middels customer journey analyses, voortdurend monitoren en verbeteren. Methodisch en gestructureerd.
Naast de inhoudelijke voordelen, biedt flexibel inzetbaar personeel ook organisatorisch voordelen. Groeit je bedrijf? Heeft je personeel het al langere tijd (te) druk? Extra personeel aannemen is een optie, maar brengt risico’s met zich mee. Je zit vast aan een lang contract, je moet zelf kwaliteit en ontwikkeling borgen, er zijn extra administratiekosten en je loopt risico op ziekte of arbeidsongeschiktheid. Door te werken met flexibel personeel zet je alleen extra personeel in op de momenten dat je organisatie erom vraagt.
Het vakgebied van online marketing is erg breed. Je kunt moeilijk alles weten. Soms heb je een specialist nodig. Een tijdelijke medewerker is dan een goede optie. Kom je erachter dat je ergens meer kennis over nodig hebt? Dan schakel je snel met het detacheringsbureau, dat tijdelijk een specialist levert die jouw vraag perfect kan beantwoorden. Heb je zo nu en dan behoefte aan een strategische blik? Laat regelmatig een externe strateeg meekijken.
Als je iemand aanneemt, weet je nooit precies hoeveel kennis en ambitie je in huis haalt. Wat weet iemand wel, wat niet? En in hoeverre is de online marketeer bereid om te blijven leren?
Het vakgebied verandert immers continu. Iemand van buiten je organisatie heeft kennis van andere opdrachtgevers en kan je inzicht geven in wat andere online marketeers kunnen en doen. Een externe medewerker kan ook aangeven waar er ruimte is voor verbetering, en je van een helikopterview voorzien. Verandering van spijs doet eten!
Tijdelijke externe (medior of senior) versterking lijkt misschien meer te kosten dan een vaste (junior) medewerker, maar investeren in externe kennis en goede veerkrachtige mensen verdient zich altijd terug. En je hoeft een externe marketeer natuurlijk niet per se fulltime in te huren. Stel een flexibel team samen met strategische én operationele slagkracht. Als iedereen doet waar ‘ie goed in is, is één plus één al snel drie.
Wil je de online strategie en uitvoering binnen jouw bedrijf kritisch onder de loep nemen om te onderzoeken waar het beter kan? Een verbeterslag maken als het gaat om het aanpassingsvermogen van jouw organisatie, het signaleren en aangrijpen van commerciële kansen, bedreigingen en het veilig stellen van de bedrijfscontinuïteit?
Ons bureau helpt je graag met jouw transitie. We gaan graag met je in gesprek. Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.