fbpx
Home Cases Nieuwe stijl, ongewijzigde scherpte. – Rassers Advocaten

Nieuwe stijl, ongewijzigde scherpte.

Rassers Advocaten | Branding & positionering

Project & de klant

Klant: Rassers Advocaten Jaar: 2024

Rassers Advocaten behoort tot de beste kantoren van het Zuiden. Met meer dan 115 jaar aan ervaring hebben ze een goede naamsbekendheid en sterke reputatie opgebouwd. Met een blik die verder reikt dan vandaag of zelfs morgen, adviseren zij ondernemers met hun haarfijne, maatschappelijke antenne.

 

De vraag van Rassers Advocaten

”We willen onze positie in de markt behouden én versterken. De komende decennia willen we ons succes voortzetten, top of mind blijven bij (potentiële) klanten en ons onderscheiden van anderen. Hoe positioneren we ons (merk) nog duidelijker en sterker?’’

Resultaat

Merkpositionering

Tijdens het merkpositioneringstraject kiezen we een duidelijke richting die past bij de identiteit. De merkbelofte ‘Op recht scherp.’ positioneert Rassers Advocaten als een no-nonsense speler die altijd aan de frontlinie staat. Een kantoor dat niet alleen risico’s managet, maar ook kansen benut. Innovatief, dapper en met totale focus op het allerbeste resultaat voor de klant. Want echt scherp ben je niet zomaar.

Brand design

Met een visueel concept, vernieuwde huisstijl, tone of voice en corporate story heeft Rassers Advocaten een nieuw en krachtig merk in handen. Volledig passend bij de nieuwe merkpositionering ‘Op recht scherp’ en met behoud van consistente elementen als het karakteristieke logo.

Nieuwe website

It’s time to shine! We lanceren het merk met een gloednieuwe website. Van het strakke design tot de pakkende content: elk detail is scherp en doordacht. Een online visitekaartje dat de rijke geschiedenis, toekomstgerichte visie en ijzersterke ambitie samenbrengt. Rassers Advocaten opereert al 115 jaar op topniveau, en nu ook online.

Marketing & communicatie

Echt impact maken in de markt vergt tijd en aandacht. Als vaste marketingpartner van Rassers Advocaten zetten wij de lijnen uit, sparren we over kansen en produceren we de juiste middelen om het merk (verder) uit te bouwen. Online campagnes om nieuwe leads binnen te halen? Check. Opzetten van een partnership met grootmeester in schaken Jorden van Foreest? We’re on it. Adviseren over de interne communicatie? Doen we ook. Onze rol is allround en de advocaten zelf weten ons al jaren structureel te vinden om mee te denken over de volgende stap.

Aanpak

Om een sterk merk neer te zetten, is een solide fundament essentieel. Ons brandingproces is daarin leidend. Co-creatie én een succesvol resultaat staat hierbij centraal.

 

Understand

  1. (Let’s) kick-off! We bespreken het plan van aanpak en krijgen inzicht in de belangrijkste uitgangspunten: ambitie, merk en identiteit.
  2. Vervolgens zoomen we in op de markt waarin Rassers Advocaten opereert, hun (potentiële) klanten, overige doelgroepen en het dienstenportfolio.

 

Define

  1. Alles is helder (en scherp). We maken de vertaalslag naar de nieuwe, gewenste situatie. We werken de why/how/what, merkwaarden, merkbelofte, tone of voice en corporate story uit. Ook het creatieve merkconcept krijgt hier voor het eerst vorm.
  2. We brengen het creatieve merkconcept van Rassers Advocaten tot leven met voorbeeldmiddelen en een sneak peek van de nieuwe website. De nieuwe merkstrategie is helder, toekomstbestendig en vertaald naar een merkverhaal en creatief concept. Het merk staat!

 

Build

  1. Tijd om het merk (verder) uit te bouwen. Samen bepalen we de juiste middelen voor een succesvolle lancering. Ook de nieuwe website krijgt hier een belangrijke rol in. Wij zorgen voor een pragmatisch plan waarmee iedereen uit de voeten kan. Voor actie en resultaat, met korte lijntjes.
  2. Intern beginnen is extern winnen. Samen met Rassers Advocaten zorgen we dat het nieuwe merk gaat leven en herkenbaar is onder medewerkers, klanten en externe partners. Van (interne) evenementen en lokale sponsoractivaties tot het maken van vacatures en beheren van LinkedIn campagnes.

 

Optimize

  1. Dankzij onze nauwe samenwerking blijven we bouwen aan het merk Rassers Advocaten. Als integraal onderdeel van hun dagelijks bestuur en tijdens tweewekelijkse meetings bespreken we belangrijke ontwikkelingen, evalueren we de voortgang en bepalen we volgende stappen of optimalisaties van bestaande inzet.
Direct, to the point en succesgedreven. Dat is Think Yellow voor ons.

Maarten van Nielen

Kantoordirecteur Rassers Advocaten

Vitens | Frisse nieuwe huisstijl voor waterleidingbedrijf

Waterdichte merkstijl

Als het grootste waterleidingbedrijf van Nederland wil je geen water bij wijn doen als het aankomt op jouw huisstijl. Je wilt een merk goed zichtbaar is, wat jouw kernwaarden en boodschap goed weerspiegelt. Think Yellow heeft daarom een huisstijlhandboek opgesteld, inclusief nieuw logo, infographics, illustraties en andere communicatieuitingen.…

Bekijk de case

CB | Herpositionering van de logistieke dienstverlening

Een nieuwe weg ingeslagen

Als je al sinds 1871 bekend staat als dé logistieke speler in het boekenvak, dan kan het soms lastig zijn om de gebaande paden te verlaten. Zeker wanneer je jouw dienstverlening wilt uitbreiden naar de mode en de gezondheidszorg. Met een positioneringsonderzoek onderzochten we de kern van het…

Bekijk de case

Swinkels Family Brewers | Nieuwe merkintroductie

Zo, en nu eerst... Swinkels

Iedereen kent Bavaria als hét biermerk met de blauwe kratten. Toch heeft het merk ook 26 andere biermerken onder zijn naam hangen, zoals Palm en la Trappe. Door de naam bleef echter vooral de associatie met Bavariapils bestaan. Tijd voor een nieuwe naam waardoor de andere merken beter…

Bekijk de case

Delftse Poort | Herpositionering

Herpositionering

Een iconisch kantoorgebouw, naast Rotterdam Centraal: Delftse Poort. Iedereen kent het, en herkent het gebouw, maar vrijwel niemand weet dat dit gebouw toegankelijk is voor alle typen bezoekers.

Bekijk de case

Woningcorporatie Stek | Van fusie naar fijne nieuwe huisstijl

Thuis in een nieuwe stijl

Een fusie met twee andere partijen zorgde ervoor dat Stek toe was aan een nieuw jasje. Een nieuwe look en feel, waarbij de huisstijl en het merkimago net zo goed gefundeerd zijn als de woningen die zij aanbieden. Dit leidde tot een complete communicatie- en marketingstrategie voor het…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

We horen graag jouw verhaal!

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.