Home Cases Een merkvaste AI-flow voor schaalbare copywriting

Een merkvaste AI-flow voor schaalbare copywriting

Habeo+ | AI consultancy

Een merkvaste AI-flow voor schaalbare copywriting

Klant: Habeo+ Jaar: 2025
Wat hebben wij gedaan:

Habeo+ is een onafhankelijke opleider voor professionals en bedrijven in heel Nederland. Met meer dan 300 opleidingen op post-mbo-, bachelor-, postbachelor- en masterniveau helpt Habeo+ deelnemers zich verder te ontwikkelen en voor te bereiden op de kansen van de toekomst.

 

De vraag van Habeo+

Habeo+ stond voor een stevige uitdaging: meer dan 300 opleidingsteksten herschrijven binnen een nieuwe contentstructuur én met een aangescherpte tone of voice. Uniform, helder, en passend binnen hun aangescherpte positionering. Geen kleine klus. Zeker niet als het bovenop je dagelijkse werkzaamheden nog eens 900 uur extra zou kosten. De vraag: kunnen we dit proces versnellen met behulp van AI, zonder concessies te doen aan kwaliteit?

Resultaat

Schaalbaarheid & consistentie

Meer dan 300 opleidingsteksten herschreven met AI, afgestemd op de nieuwe contentstructuur en aangescherpte tone of voice.

AI-workflow in N8N

Een volledig ingerichte automatiseringsflow die scraping, contextual prompting en output parsing combineert. Klaar voor hergebruik en opschaling.

Onepager voor instructies

Een heldere, beveiligde uitlegpagina met het volledige proces voor interne communicatie en gebruiksgemak.

Workflow-integratie

Geautomatiseerde publicatie van teksten in een gedeelde omgeving (Google Drive) per werkgebied. Zo houden opleidingsmanagers grip én overzicht.

Aanpak

Fase 1: proof of concept

  1. We startten met een kick-off om de scope en alle benodigde input helder te krijgen. Welke content moest herschreven worden en wat mocht absoluut niet verloren gaan?
  2. Maatwerk prompting: onze content marketeer vertaalde de tone of voice en contentstructuur van Avans+ naar duidelijke AI-schrijfrichtlijnen.
  3. We testten of AI een valide alternatief bood voor handmatige herschrijving. De teksten werden getoetst op kwaliteit, tone of voice en consistentie. Zodra deze test teksten opleverde in de juiste kwaliteit en tone of voice, rondden we deze fase succesvol af.

Fase 2: schaalbaar maken

  1. Tijd om deze kwaliteit schaalbaar te maken. We ontwikkelden een AI-flow in N8N met contextual prompting en structured output parsing. Hiermee genereerden we snel consistente content die direct aansluit op de nieuwe structuur.
  2. We ontwierpen twee automatiseringsflows: één voor het ophalen van de bestaande content en één voor het automatisch herschrijven via ons AI-model binnen de nieuwe structuur.
  3. Een testbatch van 10 opleidingsteksten bewees dat de flow schaalbaar werkte op kwaliteit, structuur en tone of voice.

Fase 3: automatiseren 

  1. Na de testfase schaalden we op naar een volledige batch. Samen met de opleidingsmanagers van Avans+ schreven en redigeerden we alle 300 teksten.
  2. Voor intern gebruik bouwden we een heldere, beveligde one-pager waarin elke stap van het proces wordt uitgelegd. Zo weet iedereen precies wat er wanneer van hen wordt verwacht.
  3. De eindteksten worden automatisch klaargezet in een gedeelde Google Drive-omgeving, zodat ze per werkgebied eenvoudig kunnen worden nagekeken.
  4. Het volledige traject, dat eerst nog op 900 uur werd geschat, werd afgerond in 60 uur. Zonder in te leveren op kwaliteit, consistentie of merkbeleving.
De samenwerking met Think Yellow verliep erg soepel. Dennis wist snel te schakelen en dacht echt mee vanuit de inhoud. Samen hebben we daardoor dit project goed af kunnen ronden en weten te implementeren. De nieuwe teksten staan inmiddels te schitteren op onze nieuwe website.

Marie Catherine Wetzels

Habeo+

Meer cases

Delftse Poort | Puntjes op de i voor de contentstrategie en merkpositionering

Creatieve content voor iconisch gebouw

Delftse Poort is een van de grootste future-proof bedrijfsgebouwen van de toekomst. Het gebouw is ruim opgezet, biedt ruimte aan tientallen bedrijven en is voorzien van de meest moderne faciliteiten. Dit maakt Delftse Poort een ideale plek voor professionals die en optimale werk-privébalans willen hebben. Think Yellow ontwikkelde…

Bekijk de case

Nationale-Nederlanden | Campagne

En En

“Zowel ons bedrijf als ons cluster Schadeverzekeringen Particulier heeft de afgelopen jaren een flinke ontwikkelingen doorgemaakt. Naast de focus op het gebied van globale thema’s als duurzaamheid en digitalisering zijn er inhoudelijk ook flinke verbeteringen doorgevoerd binnen ons Zekerheidspakket Particulieren. Ondanks deze verbeteringen ervaren we dat het vertrouwen…

Bekijk de case

Omrin | Campagne

505.254 kilo minder restafval per jaar

Veel merken in de fietsenbranche spelen met een ‘Back to school’ campagne in op de start van het nieuwe schooljaar. Superfietsen doet dit met de campagne Bike2School. Deze campagne wordt jaarlijks op meerdere manieren geactiveerd in high-funnel campagnes op social media. De vraag van Superfietsen was: “Wat dragen…

Bekijk de case

Gemeente Den Haag | Eerste Hulp Bij Eenzaamheid-campagne

E.H.B.E.

Eenzaamheid is lang niet altijd een probleem van ouderen met weinig familie en vrienden. Ook jongeren kunnen eenzaamheid ervaren en andere mensen in jouw directe omgeving. Om meer bewustzijn te creëren voor dit onderwerp zetten wij een campagne op voor de gemeente Den Haag om de strijd aan…

Bekijk de case

Transdev | Werken-bij website

Kom aan boord!

Transdev heeft de laatste jaren te maken met een groeiend wervingsprobleem, dat zich uitstrekt over alle lagen van het bedrijf, van buschauffeurs tot kantoorpersoneel en monteurs. Het bedrijf is actief in veel verschillende sectoren, waaronder openbaar vervoer, taxi’s en touringcars, en heeft daarbij te maken met verschillende merken…

Bekijk de case

Ciao Belli | Social media

Nieuw concept op de kaart

“We willen het nieuwe restaurant Ciao Belli prominent op de kaart zetten in Breda en omgeving. Het moet niet alleen een aantrekkelijke bestemming worden voor dinerende gasten, maar ook voor potentiële medewerkers die hier willen solliciteren.”

Bekijk de case
Bekijk alle cases