Design- en communicatiekracht voor volledig nieuw merk
Maandenlang in het diepste geheim werken aan de grootste en spectaculairste rebranding ooit in de telecomwereld. Niet mogen praten over de geweldige projecten die we beetpakten: dat was het leven van de designers van Think Yellow de afgelopen 5 maanden. Samen met TBWA/NEBOKO, DAY, code d’azur, Entopic en VIM Group heeft ons designteam gewerkt aan de lancering van het nieuwe merk Odido.
VIM Group richtte een tijdelijk Brand Office in Amsterdam in, waar alle bureaus op één locatie samenwerkten aan de rebranding van T-Mobile Nederland en Tele2. Het nieuwe merk moest tot leven komen in talloze uitingen: zowel online als offline. Vanuit de prachtige designbasis van TBWA hebben we met ons 7-koppige team gewerkt aan de uitrol hiervan. Nu een keer niet in de lead met de ontwikkeling van het merk, maar in de design-en communicatiekracht bij de implementatie ervan.
Een eindeloze lijst leek het maanden geleden, een lijst waar we wél alles van hebben kunnen afvinken. Van verpakkingen tot infographics, animaties en colorgrading van de fotografie. Maar ook de opmaak van meer dan 150 e-books, whitepapers en handleidingen. Zelfs de grafische aankleding van het event op de lanceringsdag in Ahoy is door ons opgepakt: signing, illustraties en animaties op het pand.
Het was een bijzondere samenwerking met alle specialisten die aan dit project werkten. Een samenwerking die wij in alle eerlijkheid ook nog niet eerder op deze schaal hebben meegemaakt. Zoveel professionals en bureaus, maar ook zo’n gigantische opdracht. Daar ligt onze kracht: samenwerken. Maar ook onze jarenlange ervaring op het gebied van corporate identities en onze expertise in alle verschillende touchpoints van een merk zorgden ervoor dat het voor Odido, maar ook voor ons een groot succes is geworden.