fbpx
Home Cases Nieuw concept op de kaart – Ciao Belli

Nieuw concept op de kaart

Ciao Belli | Social media

Project & de klant

Klant: Ciao Belli Jaar: 2024

Ciao Belli is dé nieuwe Italiaanse hotspot op de Grote Markt in Breda. Het voormalige pand is volledig verbouwd, over elk detail is nagedacht om het perfecte Italiaanse gevoel te creëren. Dit in combinatie met de Shared Dining gerechten zorgt voor een avond lang Italiaans tafelen in hartje Breda.

Ciao Belli, onderdeel van Van Asch Horeca Beheer, opende haar deuren officieel op 23 februari 2024. Van Asch is een bedrijf dat zich al meer dan 20 jaar bezighoudt met het ontwikkelen en exploiteren van horecaconcepten in Breda en omstreken.

 

De vraag van Ciao Belli

“We willen het nieuwe restaurant Ciao Belli prominent op de kaart zetten in Breda en omgeving. Het moet niet alleen een aantrekkelijke bestemming worden voor dinerende gasten, maar ook voor potentiële medewerkers die hier willen solliciteren.”

Resultaat

Social Media Playbook

Een allesomvattende gids waarin de Social Media-strategie van A tot Z wordt vastgelegd, gebaseerd op de doelstellingen van Ciao Belli en de contentbehoeften van de doelgroep. Hier hebben we beide vraagstukken voor zowel Social Media Organic en Social Media Paid in vastgelegd.

Inwoners van Breda minimaal 5x bereikt

Dankzij gerichte Social Media campagnes, verspreid over verschillende fasen in de marketing funnel, hebben we inwoners van Breda op verschillende momenten met diverse boodschappen weten te bereiken. Hierdoor hebben we ervoor gezorgd dat het restaurant al snel vol zat met reserveringen.

Een CPC van € 0,35

Met deze slimme campagneopbouw hebben we kosteneffectieve resultaten behaald. Door eerst te focussen op het creëren van buzz in Breda, konden we later goedkope websitebezoekers binnenhalen met concrete informatie.

Fully-staffed aan de slag!

Dankzij de inzet van Social Media-campagnes kon Ciao Belli haar deuren openen in februari met een team van nieuwe medewerkers, geworven via Social Media.

Aanpak

  1. We zijn begonnen met een kick-off meeting waarbij we gezamenlijk de doelstellingen hebben bepaald. Ook zijn we door middel van een interactieve brainstorm in de content behoefte van de doelgroep gedoken.
  2. Think Yellow heeft vervolgens een gedetailleerd Social Media Playbook ontwikkeld op basis van deze sessies, inclusief de organische strategie en het campagneplan.
  3. De eerste campagnes gingen live in oktober 2023.
  4. Op basis van maandelijkse resultaten stuurden we bij om de effectiviteit van de campagnes te optimaliseren.
Samen met Think Yellow hebben wij heel Breda en omstreken online kennis laten maken met Ciao Belli!”

Julie Akkermans

Marketing Manager Van Asch Horeca

Meer cases

Havenbedrijf Rotterdam | Grootscheepse personeelswerving

Verzet de bakens

In opdracht van Havenbedrijf Rotterdam hebben we een opvallende, nieuwe campagne uitgerold om nieuwe medewerkers te werven: ‘Come. Grow. Go.’ Door getalenteerd en enthousiast personeel te werven, bouwt Havenbedrijf Rotterdam aan de haven van morgen. Think Yellow heeft hiervoor de campagne: ‘Come. Grow. Go.’ ontwikkeld. Met deze campagne…

Bekijk de case

Gemeente Den Haag | Eerste Hulp Bij Eenzaamheid-campagne

E.H.B.E.

Eenzaamheid is lang niet altijd een probleem van ouderen met weinig familie en vrienden. Ook jongeren kunnen eenzaamheid ervaren en andere mensen in jouw directe omgeving. Om meer bewustzijn te creëren voor dit onderwerp zetten wij een campagne op voor de gemeente Den Haag om de strijd aan…

Bekijk de case

IE Platform | Campagne

IE, de kroon op je werk

Ondernemend Nederland is zich niet voldoende bewust van het belang en de mogelijkheden van Intellectueel Eigendom (IE). Slechts 2% van de Nederlandse ondernemers heeft het IE-recht vastgelegd; 98% dus (nog) niet. Daarom lanceert het ministerie van Economische Zaken en Klimaat in samenwerking met Octrooicentrum Nederland, Benelux Office for…

Bekijk de case

Hulpmiddelenbezorgd.nl | Introductiecampagne van een nieuw CB label

Zorg voor een nieuw label

CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Eerder lanceerde CB als spin-off het label Hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt natuurlijk om…

Bekijk de case
Bekijk alle cases

We horen graag jouw verhaal!

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.