Rich Snippets geven de gebruikers van een zoekmachine extra informatie. Bijvoorbeeld in de vorm van een beoordeling, zoals is toegepast bij de online boekhouder Thinq. Maar er zijn meer manieren waarop je Rich Snippets zou kunnen inzetten. Heb jij een event georganiseerd? Dan wil je wellicht de datum, tijdstip en locatie direct laten zien in Google. Dit geeft jouw resultaat in de zoekmachines een trigger waardoor er een hoger doorklik ratio ontstaat.
Google maakt onderscheidt in onderstaande gegevens die jij kan toevoegen aan een zoekresultaat:
- Breadcrumbs
- Reviews
- Audio, video en abeeldingen
- Boeken, films etc.
- Recepten
- Producten
- Personen
- Evenementen
- Organisaties
De schema.org-markup toevoegen aan webpagina’s is een van de meest kansrijke ontwikkelingen in 2017 op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Vooral met de opkomst van spraakgestuurde zoekopdrachten wilt Google stappen maken op het gebied van gebruikersgemak.