3 augustus 2018
Instagram is al een tijdje hot en happening, maar toch lijken veel bedrijven nog steeds moeite te hebben met de inzet van Instagram Stories. Heel begrijpelijk, want binnen de feed van Instagram Stories heb je het zo door wanneer een bericht te commercieel is. Dus hoe zorg je dan dat je content interessant blijft voor je volgers, maar dat je er ook zelf profijt uit haalt? In dit artikel lees je vijf tips om je Instagram Stories naar een hoger niveau te tillen.
Per story kan je 10 hashtags gebruiken. Dat zijn er veel, maar ze hoeven niet allemaal zichtbaar te zijn. Je kan namelijk de hashtags zo klein maken als je wilt en je kan ze verbergen onder stickers of gifjes. Zo worden je Stories toegevoegd aan de zoekresultatenpagina van de hashtags, zonder dat ze zichtbaar zijn in de afbeelding of video zelf.
Je hebt tegenwoordig steeds meer mogelijkheden om de interactie aan te gaan met je volgers. Zo kan je gebruik maken van een poll, vraag of een zekere ranking waarbij je een emoji kan kiezen en de volgers kan laten kiezen hoe goed hij bij je content past. En er blijven nieuwe opties bij komen! Maak hier dus ook gebruik van en vraag je volgers om hun mening. Zo toon je interesse in je (potentiële) klanten, bouw je een sterkere band op en blijf je in hun achterhoofd voor een volgende keer wanneer ze jouw dienst of product nodig hebben!
Een oude truc, maar wel een die nog steeds goed werkt. Laat je Instagram Stories overnemen door iemand anders, bijvoorbeeld door een van de medewerkers. Laat deze medewerker een leuke verhaallijn maken door de dag heen, waarin hij/zij laat zien hoe de werkdag eruitziet. Zo zien je volgers ook de menselijke kant van het bedrijf en maak je de berichten weer wat persoonlijker. De kwaliteit hoeft hier dus ook niet optimaal te zijn, want het gaat om de echtheid.
Op Instagram heb je nu ook de mogelijkheid om je Stories langer dan 24 uur zichtbaar te laten zijn. Dit doe je door ze toe te voegen aan een hoogtepunt op je profiel. Deze hoogtepunten kan je dan ook weer onderverdelen in categorieën met bijvoorbeeld leuke iconen. Zo kan je je eigen serie ontwikkelen en gaat je content niet verloren na 24 uur.
Via je instellingen bij Instagram Stories heb je ook de mogelijkheid om je Stories te koppelen aan Facebook Verhalen. Dat betekent dat de content automatisch doorgeplaatst wordt op Facebook in de verhalenfunctie. Efficiënt publiceren noemen ze dat! 😉
Wil je op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen op het gebied van social media, online branding en storytelling? Of je social media uitbesteden? Volg ons op LinkedIn. Je vraag stellen per telefoon kan natuurlijk ook, of neem contact met ons op. Ik hoor graag van je!