Royal Delft | Invulling van interim marketingmanager vacature
We mochten Royal Delft helpen bij de invulling van een interim (Online) Marketing Manager. Vanwege het vertrek van hun Marketing Manager in vast dienstverband was Royal Delft opzoek naar een nieuwe invulling van deze rol. In eerste instantie in tijdelijke vorm. Niet alleen zodat er voldoende tijd was om de meest geschikte kandidaat te vinden voor definitieve invulling, maar óók omdat er specifieke online management expertise nodig was voor de fase waarin Royal Delft zich bevond, namelijk het digitaliseren van hun productverkoop.
Op basis van de uitdagingen van Royal Delft hebben we voorgesteld om in de basis een interim (online) Marketing Manager rol in te vullen. Voor de duur van 3 maanden. We boden Royal Delft de mogelijkheid deze termijn te verlengen en flexibel op- en af te schalen in capaciteit en expertise. Uiteraard binnen de scope van de opdracht en binnen het onderliggende budget wat gekoppeld was aan deze opdracht. Zo kon Royal Delft een interim Marketing Manager toevoegen aan hun team én flexibel gebruik maken van specialistische marketing expertises.
De scope van de opdracht voor de (online) Marketing Manager was geconcentreerd rond het merk Royal Delft, Royal Leerdam en het museum. Binnen de scope van de opdracht diende naast het bedienen van de verschillende merken de online propositie, waaronder de webshop, verder ontwikkeld te worden. Aan de hand van de ontvangen briefing hebben wij invulling gegeven aan de volgende thema’s:
Om te bepalen of er naast een inhoudelijke match tevens sprake was van de noodzakelijke “persoonlijke klik” hebben we op zeer korte termijn een kennismaking gepland met de interimmer die wij selecteerden voor de opdracht. In deze kennismaking kon Royal Delft meteen meer in detail doorpraten over de opdracht en verwachtingen.