Hero Benelux | Werving en selectie personeel
Hero Benelux was op zoek naar drie echte ‘heroes’. Enthousiaste talenten die pasten binnen de Hero-cultuur. En helden die samen met het digital commerceteam het online marktaandeel van Hero verder konden vergroten. Om tijdelijk te voorzien in de capaciteitsbehoefte leverden we razendsnel een digital commercemanager, een e-commerce specialist en een content- en communityspecialist. Door hun ruime interimervaring konden zij direct mee draaien in het team!
Hero gelooft in de kracht van de natuur, en wil zowel jong als oud op een gezonde manier laten genieten. Binnen de FMCG-branche is Hero een gevestigde naam. Met ruim 4.300 collega’s zijn zij actief in 16 verschillende landen. De organisatie hecht veel waarde aan duurzaamheid, ook als het gaat om duurzaam investeren in medewerkers.
De afgelopen twee jaar zag Hero Benelux het marktaandeel via e-tailers en online marketplaces sterk groeien. De ambitie om het online marktaandeel verder te vergroten, vroeg om een verandering én versterking binnen het Digital Commerce team. Think Yellow versterkte het team met een nieuwe Digital Commerce Manager, een E-commerce Specialist en een Content & Community Specialist.
Door het vertrek van de Digital Commerce Manager en de sterke groeiambitie, ontstond er een capaciteitsgebrek binnen het Digital team. Om de successen voort te blijven zetten, kon Hero Benelux het zich niet veroorloven om vier maanden te wachten op de nieuwe collega’s. Daarom schakelden we ook tijdelijk personeel in voor Hero Benelux: een Digital Commerce Manager en een E-commerce Specialist. Interim professionals die snel beschikbaar waren. En dankzij hun ervaring, direct up and running.
Na de start van de nieuwe collega’s zorgden we voor een overlap tussen het vaste en tijdelijke personeel. Met een gedegen kennisoverdracht bleef het fundament dat het tijdelijke personeel heeft opgebouwd, duurzaam behouden binnen de organisatie.
Think Yellow bleek in staat om snel goede kandidaten te leveren. Daarnaast was het proces daarnaartoe erg plezierig. In een overspannen arbeidsmarkt heeft Think Yellow proactief de juiste kandidaten benaderd en kunnen overhalen om de gesprekken met ons aan te gaan. We zijn heel blij met het uiteindelijke resultaat: een heel enthousiast, professioneel en gebalanceerd team.
Sander Nuhoff
Head of Marketing, Category Management & E-commerce Hero Benelux