fbpx
Home Cases Digitale aandacht loont

Digitale aandacht loont

GGN | Digital marketing

Project & de klant

Klant: GGN
Wat hebben wij gedaan:

De vraag van GGN

In een krimpende markt met veel concurrentie, heeft GGN de ambitie om te groeien. Meer opdrachtgevers werven en onderscheiden in de markt door meer in te spelen op dat waar zij goed in zijn: sociaal incasseren. In onze samenwerking helpen we GGN met positioneringsvraagstukken, strategische marketingplannen en adviezen, campagnevoering en designvraagstukken.

Om meer opdrachtgevers te werven is er een full-funnelmarketingstrategie ontwikkeld, gericht op acquisitie, het binnenhalen van meer kwalitatieve leads en het verlagen van de acquisitiekosten per opdrachtgever. De campagnes richtten zich op de gehele funnel, van naamsbekendheid en awareness tot de actielaag. Er is veel aandacht besteed aan toegankelijke communicatie, zodat het makkelijker wordt om opdrachtgever te worden. Ook is er veel meer gefocust op verschillende branches, om beter te kunnen segmenteren.

 

Focus op sociaal incasseren

GGN laat zien dat een sociale aanpak en incasseren elkaar niet hoeven uit te sluiten. Met behulp van digitale marketingstrategieën is deze boodschap op een effectieve manier gecommuniceerd en getoond dat zij de beste keuze zijn als het gaat om het oplossen van incassovraagstukken op een sociale en betrouwbare manier. Door het delen van succesverhalen en het inzetten van social media en andere online kanalen, heeft GGN laten zien dat het belang van sociaal incasseren hoog op hun agenda staat en dat ze zich inzetten voor een rechtvaardige en menselijke benadering van incassovraagstukken.

 

Branche specifieke aanpak genereert kwalitatieve leads

Een goede strategische aanpak begint met inzicht verkrijgen in de doelgroep. Bij GGN hebben wij dat gedaan door middel van onderzoek. Op basis van de resultaten adviseerden wij een marktspecifieke aanpak. Hierbij houden wij rekening met de verschillen tussen branches. Zo communiceren bedrijven in de zorg bijvoorbeeld anders dan in de bouw. Door deze branchespecifieke aanpak voelt de doelgroep zich gehoord en creëer je vertrouwen dat GGN hun incassoproblemen kan oplossen zonder de relatie tussen de klant en de debiteur aan te tasten.

Daarnaast hebben we bij GGN gebruik gemaakt van pilots om onze aanpak te testen en te verbeteren. We hebben de resultaten van deze pilots meegenomen om onze koers waar nodig bij te sturen. Op deze manier kunnen wij onze aanpak blijven verbeteren en optimaliseren. Incasso en debiteurenbeheer gaat niet alleen om het terugvorderen van geld, maar ook om het opbouwen van duurzame relaties met klanten.

Het resultaat

+20%

Leads

-46%

Cost per lead

+13%

New business leads

+33%

Conversieratio

De efforts betalen zich terug. Het sociaal incasseren programma heeft geleid tot veel bedrijven die het sociaal incasseren toevertrouwen aan GGN. Dankzij de vernieuwde digital marketing strategie hebben we een grote kostenreductie gerealiseerd en een conversieratiostijging van 33% bereikt.

Na het behalen van deze resultaten gaan we de online activiteiten van GGN verder uitbreiden en meer in de beginfase van het acquisitieproces werken. Hierdoor kunnen we mensen eerder bewust maken van de mogelijkheden van sociaal incasseren en zo potentiële opdrachtgevers beter bereiken. Daarnaast staat er een renovatie van de website op de planning om het proces voor het binnenhalen van opdrachtgevers te versnellen en te verbeteren. Zo kan Think Yellow voor GGN het behaalde doel vasthouden en de groei van het bedrijf voortzetten.

Think Yellow weet ons altijd te verrassen. Zo kunnen we gezamenlijk onze kanalen efficiënt inzetten!

Niels Beringen

Product Marketeer GGN

Onze portefeuille voor succes

We bieden GGN een multidisciplinaire aanpak met een team van specialisten. Met een vast aanspreekpunt voor GGN gedurende het hele proces, werken we al jarenlang succesvol samen.

Meer weten over het proces achter dit succesvolle digital marketingplan? Neem contact op met Bram.
positionerings bureau

Meer cases bekijken?

Kalibra | Gebruiksvriendelijk websitedesign

Uitgekiend design

Kalibra is dé expert op het gebied van kalibreren en valideren van kritische bedrijfsprocessen en meetmiddelen. Dit doet Kalibra onder andere voor de zorgsector, de koeltechniek, de voedingsindustrie en biofarmacie. De opdracht? Een gebruiksvriendelijke website ontwerpen die net zo goed op de doelgroep is afgestemd als de producten…

Bekijk de case

Nederlandse Kappersakademie | Inrichting van de marketing automation flow

Geknipt voor automatisering

De Nederlandse Kappersakademie (kortweg NKA) wilde in een krimpende markt haar leidende positie verstevigen en uitbouwen. Of wij daar een online marketingstrategie voor konden bedenken? Dat vonden wij natuurlijk een prachtige uitdaging waar we met veel enthousiasme mee aan de slag zijn gegaan! Dit heeft geresulteerd in een…

Bekijk de case

VNO-NCW | Structurele uitvoering van online content marketingwerkzaamheden

Kwaliteit boven kwantiteit

Ondernemersvereniging VNO-NCW behartigt de belangen van ondernemers op nationaal en internationaal niveau. Om meer bezoekers naar de website te trekken en de kwaliteit van de sessies te verbeteren werd Think Yellow ingeschakeld. Hierop hebben wij een online dashboard en een social media strategie ontwikkeld. Door de inzet van…

Bekijk de case

Hulpmiddelenbezorgd.nl | Introductiecampagne van een nieuw CB label

Zorg voor een nieuw label

CB is één van de grootste (logistieke) dienstverleners in Nederland en zorgt dagelijks voor slimme logistieke oplossingen voor healthcare, media en fashion. Eerder lanceerde CB als spin-off het label Hulpmiddelbezorgd.nl, waarmee zij de distributie van medische hulpmiddelen toevoegen aan hun logistieke apparaat. Een nieuw label vraagt natuurlijk om…

Bekijk de case
Bekijk alle cases
Foto van Bram

Samen bouwen aan jouw business?

We luisteren en vertellen graag. Laat je gegevens bij ons achter en wij nemen snel contact met je op!